DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 28 november 2021

Fredag, Lördag och Söndag

Av Mandy Wollersheim - 28 november 2021 01:45

Oj oj oj jag vet att jag inte skrev igår men jag hade verkligen inte tid och jag ska tala om varför idag. Det är nämligen så att för det första så var min bästa vän här igår och då ville jag inte sitta och skriva på bloggen och för det andra så blev jag hux flux med ny mobil igår vilket inte alls var planerat men jag ska berätta mer i detalj så håll i er för dagens inlägg kommer att bli långt!

 

Fredag 26/11:

Jag gick upp som vanligt vid 05:45 och sen så satt jag i soffan och slöade fram till klockan var ca 08:30 för då började jag göra ljus för jag fick riktig feeling och då har jag lärt mej att det är bäst att göra ljusen direkt för annars så försvinner både idéerna och feelingen. 

 

I alla fall så blev det att jag gjorde den där stora glasburken med mintgrönt tranbärsvax i och eftersom det blev lite vax över så fick jag ihop till ett litet ljus också.

Titta så fina dom är     

   

Jag är totalt kär i dom och ska verkligen njuta av att elda dom själv! Dessa är alltså INTE till salu!

 

När klockan var runt 14 ringde pappa och frågade om jag ville följa med honom och farmor till stan och det ville jag ju så klart så han kom hem och hämta mej och då passade jag på att ta med mej en ljusorder till en vän så att jag kunde leverera dom hem till hennes dörr så att hon skulle slippa komma och hämta dom. Jag skulle ju ändå till Ängelholm så det gjorde verkligen inget.

 

Farmor var med i stan för att vi skulle köpa nya skor till henne som hon har när hon går inomhus för att hon inte ska halka och hon hittade ett par fina från Ecco på Price Off.

 

Efter att farmor hade köpt sina skor så körd vi hem och lämnade för att då var hon väldigt trött- Hon är inte ute så mycket längre för hon börjar få lite lätt demens så hon blir orolig för saker lätt men igår så gick det riktigt bra! Jättebra farmor jag älskar dej   

 

När farmor väl var hemma och kunde sjunka ner i soffan så sa pappa att han ville köra till Telia butiken på Väla eftersom det var Black Friday och mobilen som han ville köpa var billigare så jag sa att jag gärna följde med. Väl framme på Väla så fick vi hjälp av en ruskigt trevlig kille som verkligen kunde sitt jobb. Pappa berättade om vilken mobil han ville ha och dom började diskutera vilket pris som var det bästa och killen kollade över pappas familjeabonnemang. Så berättade han är där var några utgifter som han kunde ta bort från till exempel mobiler som inte var i bruk längre som pappa inte ens visste om att han betalade för. När han hade tagit bort dom så pratade vi lite om tillbehör och så och helt plötsligt så kom han och pappa in på att jag hade funderat på att köpa en ny mobil. En Samsung A52 och att vi kanske skulle köra till NetOnNet när vi var färdiga hos honom och köpa den rakt av så kunde jag betala av den till pappa sen. Då sa han helt plötsligt att jag kunde hämta ut den på det abonemanget som pappa hade. Att den skulle bli mycket billigare där och att även pappas mobil var billigare på elgiganten. Det hela slutade med att pappa beställde sin nya mobil på Elgiganten och helt plötsligt så blev jag med ny mobil. Men det blev inte en Samsung A52 utan en Samsung S20 FE 5G istället för killen sa att den var bättre och hade bättre kamera (pappa älskar att skryta om att jag är drifting fotograf och jag älskar honom extra mycket för det!) så då blev det en sådan istället. Jag blev så paff för tydligen så kunde den läggas till i pappas abonnemang och då kunde hans abonnemang minska i pris. Så det slutade med att han betalade 18 kronor för mobilen innan vi lämnade butiken med både mobil och en påse med bland annat skärmskydd till min mobil, laddare till pappas mobil, kabel till pappas mobil och trådlösa hörlurar till mej men dom gillar jag inte   

     

Bara för att förtydliga så är jag inte otacksam när det kommer till hörlurarna men dom får inte plats i mina öron och dom sitter konstigt på grund av alla mina piercingar. Så jag håller mej till mina Samsung hörlurar med sladd för dom passar perfekt i mina öron tillsammans med mina piercingar.

 

När vi var färdiga på Väla så körde vi hem och där väntade min bästa kompis Parre och även en annans väldigt nära kompis till familjen sen heter Tomas på oss. Vi gjorde varma mackor i ugnen och tittade på På Spåret samtidigt som vi åt och skrattade. En helt fantastisk kväll som gör att själen mår bättre    Efter att både Parre och Tomas hade åkt hem så satte jag mej och började skicka över alla appar och sånt tråkigt från min gamla mobil till den nya. Medans dom höll på med det så gjorde jag lite research på Youtube om den nya mobilen och jag hittade en lååååång video där en kille visade en massa tips och trix om just den mobilen och när mobilen hade fått över alla mina saker så gjorde jag vid några av dom tipsen och trixen som jag tyckte bäst om så nu är min mobil det bästa jag har varit med om!! 

 

Lördag 27/11:

Jag kom inte i säng förrens vid 5 imorse på grund av allt roligt som jag ville göra med min nya mobil. Då somnade jag som ett barn och sov tills mamma väckte med vid 12 för vi skulle köra till Bassholma för dom hade julmässa där och vi brukar åka dit när dom har olika mässor för det är väldigt mysigt. Det kallas öppet på landet och det är olika hantverkare som får sälja sina alster. Det finns allt från hembakatbröd och sylter till skulpturer i betong och även stickade fina tröjor till små barn. Jag tog några foton i smyg men med tanke på hur blyg jag är så blev det inte så många    

           

Såhär såg jag ut när jag gick där med mitt röda hår och min rosa tomteluva (btw så är alla bilder från och med idag fotade med mina nya mobil och det syns verkligen skillnad på kvaliten!)     

 

Pappa och mamma köpte bröd, gelé och 2 stycken jättesöta tomtar i betong som jag tyvärr inte har några foton på men jag kan fixa senare idag. Jag köpte inget utan skapade bara nya kontakter med andra hantverkare. Det tycker jag är väldigt viktigt och inom en snar framtid så kommer det att hända något spännande så ni får fortsätta läsa min blogg   

 

På vägen hem från Bassholma så körde vi genom skogen och det var så mysigt för där låg faktiskt lite snö på marken. Inte mycket men lite och det såg så fint ut. Hoppas att det kan komma lite snö här också snart för det hade varit mysigt.

 

Innan vi körde hem så körde vi till farmor där vi bestämde att vi skulle fira mammas födelsedag (hon fyller år idag den 28/11) en dag tidigare eftersom hon inte vill åka hemifrån på söndagar utan vill kunna vila sej lite. Så vi körde till grilleken och köpte hamburgare som vi sen åt hos farmor.

         

När vi kom hem så gjorde jag wiener nougat och marsipan potatis (receptet kommer i kvällens inlägg) Båda blev jättegoda men jag har bara bild på marsipan potatisarna för jag glömde ta bild på wiener nougaten. Men som sagt det kommer mer info i kvällens inlägg!

   

Det sista jag har gjort nu innan jag ska gå och lägga mej är att packa in de röda kalenderljusen som min kompis beställde tillsammans med granarna som jag visade för några dagar sedan. Det blev väldigt bra med dessa presentförpackningarna också och jag är väldigt nöjd. Dom ska levereras senare idag.

 

 

Nu ska jag sova   
Var rädda om er

Mandy

 



 
 
Anna, Telia Kundservice

Anna, Telia Kundservice

28 november 2021 12:17

Hej Mandy (Pandy)!

Vilken helg du har haft, jag blir riktigt avis. :)
Själv jobbar jag, med det gav mig och andra sidan
möjligheten att å jobbets vägnar läsa din blogg.

Det var det fina besöket i vår butik i Väla som lockade hit mig, men det det var ditt pyssel, bak och glädje över ny mobil som fick mig att stanna lite extra länge. Vilka fina ljus!

Jag ska inte störa för mycket, men bara önska trevlig första advent och har du frågor eller förbättringar att förmedla
oss på Telia är du hemskt välkommen! På Facebook, Twitter och Instagram hittar du mig och mina närmaste kollegor.

Ha det gott!

//Anna, Telia Kundservice

http://www.telia.se

Mandy Wollersheim

28 november 2021 20:41

Hej =D

Gud vad glad jag blev när jag såg din kommentar och att du har tagit dej tiden att både läsa min blogg och även skriva en så fin kommentar. Tack så jättemycket och grattis till att du är den första som kommenterar på denna bloggen.

Jag är extremt nöjd med min nya mobil och kvalitén på fotona är jättebra. Det ska bli så kul nu att ta fina foton som jag kan dela här på bloggen.

Idag så kommer det foton från en julskyltning där jag testade kameran i mobilen.

Tack så jättemycket för dina fina ord om mina ljus. Det gjorde verkligen hela min dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 27 mars 20:45

Vill varna redan nu såhär i början att detta inlägget med största säkerhet kommer att vara rörigt som fasen för jag är helt slut i både kroppen och hjärnan så lets go..   Wow inatt så har jag sovit väldigt hackig sömn där jag har varit uppe och k...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 26 mars 21:15

Inatt så har jag sovit som en stock från det att jag gick och la mej tills jag vaknade med ett ryck klockan 5:35 imorse av ett högt ljud inne ifrån badrummet och min första tanke var att det var rörelsesensor lampan som sitter under spegeln ovanför v...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 25 mars 20:15

Inatt så har jag sovit helt okej men jag haft väldigt ont i min högra höft och ländryggen så varje gång som jag har vänt mej om så har jag vaknat men sen när jag har hittat en bra ställning att ligga på utan att det gjorde för ont så har jag somnat i...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 24 mars 21:30

Herre jösses inatt så kom jag inte i säng förrens efter 2 men när jag väl la mej så somnade jag som en klubbad säl och jag tror att det är för att jag tog en LÅNG riktigt varm dusch igår och bara sätt där på min pall i duschkabinen och njöt av det va...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 23 mars 20:30

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra och bara varit vaken några få gånger ör att sen vända mej om och somna om hyfsat fort igen utan problem      Vaknade till vid 9:30 och var uppe på toa och sen så la jag mej igen och sov tills mamma ring...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Skapa flashcards