DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 1 december 2021

Snön bara vräker ner och ett paket med nya formar

Av Mandy Wollersheim - 1 december 2021 22:00

Idag när jag slog upp mina blå mitt i ansiktet så hade det kommit en del snö men det började inte vräka ner förens lite längre fram mot förmiddagen. Vid 09:30 så vräkte snön ner och det blåste så att det tjöt runt knutarna på stubbe 4. Självklart så var jag ute med mobilen och fotade/ filmade idag igen och här kommer en bild som jag är extremt nöjd med   

Hur underbar är inte denna bilen med alla de små fina snöflingorna som faktiskt syns på ett mobilfoto för en gångs skull     

 

Kolla även in dessa videorna som jag filmade med superslowmotion med mobilen   


 
 

Som jag skrev i mitt inlägg i morse så har jag varit beredd på strömavbrott idag men än så länge så har vi både ström och vatten så vill håller tummarna att det förblir så men just nu så vräker det ner snöflingor stora som lovikkavantar! 

 

Förutom att hålla koll på strömmen så har jag så klart gjort av med lite ström på att göra fler ljus. Jag var ju tvungen att testa min nya form med bäbisen med kaninöron och den lilla blöjan med kanintussen. Jössen vad fin den formen är och jösses hur bra resultatet blev. Denna figuren är gjuten i 100 % soja C3 vax   

     

Självklart så kunde jag ju inte låta denna lilla sötnosen vara i bara denna färgen så därför åkte paletten, ljuspennorna och penslarna fram och såhär sen den ut nu. Jag är så nöjd så jag vet inte ens om jag vill sätta i en veke i den för jag är så rädd att jag förstör sötnosen men som den är nu så går den ju inte att elda och det är alltid det som är meningen med mina ljus hur dom än ser ut!

 

Här är en TikTok video som jag gjorde innan och nu när jag äntligen har fått reda på hur man gör för att ladda upp videor här på bloggen (via mobil appen) så kan jag lägga upp videon direkt istället för att ta den från min Youtube kanal   

Jag kommer fortfarande att ladda upp mina TikTok videor på min Youtube men det är skönt om jag kan lägga upp mina videor direkt här från och med nu.

 

Idag kom även ett av mina paket med formar från Shein och i det paketet så fanns dessa formarna:

                                     

Förhoppningsvis så kommer resten av formarna imorgon beroende på hur vädret beter sej i natt!

Jag hoppas även att mitt vax från tvålköket kommer så att jag kan testa att göra en tallrik (de första två bilderna är på formen som man kan göra tallrikar i) i  blockljusvax för jag testade att göra en i soja vax men det var dömt att misslyckas för det är så tunt och det är inte meningen att soja vax ska klara det men jag tror att en blandning mellan blockljusvax och soja vax kommer att funka fint. Jag får helt enkelt testa när de kommer!

 

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen så ska jag göra dagens tyskalektion och om jag kan så ska jag kolla några avsnitt av antingen One Tree Hill eller en serie som heter Love Baby som jag såg reklam om idag. Den sistnämnda verkade väldigt bra och den är från Australien och det är alltid ett plus för jag älskar nästan allt som har med Australien att göra!

 

Var rädda om er och var extremt försiktiga om ni är ute och kör i detta snöovädret!!

 

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 22 april 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa l...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 21 april 19:30

Wow inatt så har jag sovit som en stock från det att jag lyckades slita mej från min Buddie (Buck och Eddie rån 9-1-1) fanfic vid 2 imorse fram tills jag vaknade vid lite innan 10 (typ några minuter innan pappa ringde för att väcka mej)      Efte...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 20 april 22:15

Först av allt så vill jag börja med att säga grattis på födelsedagen till farfar som skulle ha fyllt 95 år i år om han hade fått vara kvar hos oss här på jorden men nu firar han istället där uppe ovanför molnen tillsammans med alla andra som har lämn...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 19 april 21:45

Idag så undrar jag verkligen vart min hjärna har tagit vägen för det är typ inget som funkar som det brukar göra      Har varit så extremt trött i hjärnan hela dagen att det har varit svårt att bara forma tankar inne i huvudet och ännu svårare at...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards