DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 4 december 2021

Skotta Skotta Skotta...

Av Mandy Wollersheim - 4 december 2021 21:00

Denna lördagen skulle kunna summeras med två enda ord och dom ordet är:

SKOTTA SNÖ

 

Vaknade i morse och det första jag såg var att dom hade varit här inatt och skrapat vägarna och att hela vår infart som vi skottade igår var full med snö igen. Även hela parkeringen var full med snö igen för det har snöat rätt så bra i natt. Sen när jag kollade min mobil så såg jag att jag hade fått ett paket leverera av Early Bird tidigt imorse. Jag vet ju vad det var för något för jag väntade ju på min RingLight men jag trodde inte att det skulle komma på helgen men jag blev glatt överraskad. Snäll som pappa är så var han och hämtade det vid postlådorna medans mina mediciner hann att börja verka så att jag kunde röra mej sen. 

     

Tyvärr så glömde jag att fota när jag hade satt ihop lampan och jag orkar inte sätta ihop den igen så jag ska försöka fota den imorgon. Jag kan i alla fall säga att lampan och mobilhållaren funkade väldigt bra för jag testade den med hjälp av pappa.     


Efter frukosten så var det bara att ge sej ut i snön och skotta igen. Både jag, mamma och pappa skottade nog i över 2 timmar innan vi fick fram alla bilarna och fått skottat på parkeringen så att där var fritt fram. Jag passade på att ta några foton såklart

       

Vi hjälpte även grannen då han råkade ramla in en snöhög. Han slog inte sej min vi fick oss alla ett gott skratt   

 

När vi hade skottat färdigt här hemma så var det bara att sätta sej i bilen och köra ner till farmor och börja skotta på hennes framsida av huset. Det tog mej och pappa nästan 2 timmar att få rent där också så nu hoppas vi att det inte kommer mer snö nu!

   

Hos farmor är det dock lite lättare för pappa kör med snöslungan och jag skottar med en snösläde som det tydligen heter. Det hade jag ingen aning om för jag kallar det bara för "snöskottare". 

 

Här är en liten video på resultatet. Det blev riktigt bra och jag är även så nöjd över viderokvalieten på mina videor från min nya mobil   


  

Nu på kvällen så har mamma och pappa avnjutit vars en stor bit smörgåstårta medans jag åt en jättegod maträtt som jag köpte på ICA. Det var en sån där snackpot som man häller varmt vatten i så att den får stå 5 minuter innan man äter. Denna var med pasta, mozzarella och soltorkade tomater. Jag la bara i lite extra mozzarella för det är så jäkla gott    Alltså hela denna lilla bruken sa bara slurp så var den slut för så god var den   

 

 

Nu sitter jag här med super ont i kroppen och dessutom mensvärk så jag njuta av mina tortilla strips och kanske kolla några avsnitt av One Treee Hill. En värmedyna på magen blir nog också bra!

   

 

Var rädda om er så hör vi imorgon!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 28 mars 20:15

Igår så somnade jag som en stock redan innan klockan var 23 och sen har jag sovit det mesta av natten förutom 2 eller 3 snabba uppvaknanden när jag har varit en snabbis på toa för att sen somna som en stock igen och sova tills larmet gick igång 5:45 ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 27 mars 20:45

Vill varna redan nu såhär i början att detta inlägget med största säkerhet kommer att vara rörigt som fasen för jag är helt slut i både kroppen och hjärnan så lets go..   Wow inatt så har jag sovit väldigt hackig sömn där jag har varit uppe och k...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 26 mars 21:15

Inatt så har jag sovit som en stock från det att jag gick och la mej tills jag vaknade med ett ryck klockan 5:35 imorse av ett högt ljud inne ifrån badrummet och min första tanke var att det var rörelsesensor lampan som sitter under spegeln ovanför v...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 25 mars 20:15

Inatt så har jag sovit helt okej men jag haft väldigt ont i min högra höft och ländryggen så varje gång som jag har vänt mej om så har jag vaknat men sen när jag har hittat en bra ställning att ligga på utan att det gjorde för ont så har jag somnat i...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 24 mars 21:30

Herre jösses inatt så kom jag inte i säng förrens efter 2 men när jag väl la mej så somnade jag som en klubbad säl och jag tror att det är för att jag tog en LÅNG riktigt varm dusch igår och bara sätt där på min pall i duschkabinen och njöt av det va...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Skapa flashcards