DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 5 december 2021

Nya däck, en tur till Dollarstore och potatismos med fiskpanetter

Av Mandy Wollersheim - 5 december 2021 20:45

Idag så gick jag upp vid 09:30 för jag skulle åka med pappa och köpa däck till en av våra SAABar. Han hade nämligen hittat en kille i Klippan som sålde helt okej vinterdäck så vi körde dit och köpte dom. Sen så körde vi vidare till Dollarstore för jag skulle se om jag kunde byta min tomteklänning som jag köpte förra veckan. Jag hade sån fruktansvärd tur att dom hade EN enda klänning kvar så den fick jag i utbyte mot den som var sönder. Denna nya klänningen hade ingen cape så den tog jag från den som jag hade köpt förra helgen så nu har jag en hel tomteklännings dräkt igen. Perfekt eftersom jag och pappa ju ska tomta på julafton hemma hos en av hans gamla arbetskollegor. Det ska bli väldigt roligt!

 

När vi var färdiga på Dollarstore så körde vi till Ängelholm där jag köpte en äppellåda som jag ska använda till ett projekt jag har på gång. Bilder kommer när det är dags   

 

Sen körde vi till farmor och gjorde ugnsbakade fiskpanetter med potatismos och självklart så gjorde jag RIKTIG potatismos och inte pulvermos för det smakar som blöjor luktar! 

Både potatismoset och fisken blev jättegott och självklart så avnjöts det med sirap och Cream Fraiche. Till det så drack vi Jul Svagdricka med mjölk i. En helt perfekt middag   

 

   

När vi hade ätit färdigt så fick vi köra till Ängelholm igen för snöret till snöslungan gick sönder igår när min bror lånade den så vi behövde nytt snöre och ville gärna att snöslungan ska vara redo när det kommer mer snö. Så vi körde till Biltema och där hittade jag så klart en äppel/trälåda så jag köpte en där också men den får ni inte heller se förrens det är dax för att avslöja mitt projekt. Den som väntar på något väntar aldrig för länge   

Men ni kan få en bild på mitt kaffe som jag köpte innan vi lämnade Biltema för att köra hem igen.

  

Eftersom det ändå är den andra advent idag så kan jag vara lite snäll och ge en sneakpeak på den ena lådan som jag köpte som min älskade pälsson Simba skulle inspektera   

 

Detta är allt som ni får för tillfället men jag är säker på att min vision kommer att bli jättebra så ni får hålla koll här på bloggen runt den 18 December   

 

Som jag lovade igår så har jag tagit foto och även filmat en liten snutt på min RingLight som jag fick med posten igår.

 


 

Nu sitter jag här i soffan med ett stort glas varm choklad med spraygrädde för det är min nya ritual när jag skriver dagen inlägg här på bloggen   

 


Innan jag fortsätter att titta på One Tree Hill så ska jag göra dagens tyskalektion och jag måste säga att min tyska har förbättrats märkbart nu när jag tränar varje dag! Nu kan jag lyssna på Antenne Niedersachsen utan att behöva tänka på vad dom säger. Det är så skönt för jag har tyska kompisar som jag brukar träffa på Gatebil om jag vill kunna prata fritt med utan att behöva tänka. Jag har på mej till sommaren så det ska nog bra!


Jag önskar er alla en fin fortsättning på denna söndagen den 5 december som även är den andra advent   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 27 mars 20:45

Vill varna redan nu såhär i början att detta inlägget med största säkerhet kommer att vara rörigt som fasen för jag är helt slut i både kroppen och hjärnan så lets go..   Wow inatt så har jag sovit väldigt hackig sömn där jag har varit uppe och k...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 26 mars 21:15

Inatt så har jag sovit som en stock från det att jag gick och la mej tills jag vaknade med ett ryck klockan 5:35 imorse av ett högt ljud inne ifrån badrummet och min första tanke var att det var rörelsesensor lampan som sitter under spegeln ovanför v...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 25 mars 20:15

Inatt så har jag sovit helt okej men jag haft väldigt ont i min högra höft och ländryggen så varje gång som jag har vänt mej om så har jag vaknat men sen när jag har hittat en bra ställning att ligga på utan att det gjorde för ont så har jag somnat i...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 24 mars 21:30

Herre jösses inatt så kom jag inte i säng förrens efter 2 men när jag väl la mej så somnade jag som en klubbad säl och jag tror att det är för att jag tog en LÅNG riktigt varm dusch igår och bara sätt där på min pall i duschkabinen och njöt av det va...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 23 mars 20:30

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra och bara varit vaken några få gånger ör att sen vända mej om och somna om hyfsat fort igen utan problem      Vaknade till vid 9:30 och var uppe på toa och sen så la jag mej igen och sov tills mamma ring...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Skapa flashcards