DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 17 januari 2022

Säsong 1 Episod 17 - Känn dej blåst!

Av Mandy Wollersheim - 17 januari 2022 18:45

Alltså jag trodde på riktigt att min sista timme var kommen imorse när jag vaknade vid 04:50 av att det kom något flygande mot mitt fönster och sen så lät det som att någon hade lagt stenar i en plåtburk och skakade det. Fy fan vad det lät och jag typ flög upp ur sängen. Det var hagel plus att något hade flugit på mitt fönster så det var ju tur att det inte gick sönder. Helt otroligt hur mycket det haglade och blåste!!

 

Jag var nere på toa och pratade med mamma innan hon skulle köra till jobbet och sen så gick jag och la mej igen. Skulle ju ändå inte gå upp förens 05:45 så kunde sova nästan 1 timme till. Det var skönt och eftersom det slutade hagla och blev oroväckande tyst så kunde jag somna om snabbt. Helt ärligt så var det en välbehövlig timme. 

 

När  klockan ringde 05:45 så kände jag direkt att det skulle bli en smärtsam dag! HELA kroppen gjorde extremt ont och speciellt i höger skenben. Det kändes som att någon hade slagit mej på benet med ett järnrör. Satan vad jag har haft ont i benet idag och har fortfarande men jag skyller det på de snabba väderskiftena idag. Vädret är ju mer schizofren än vissa folk jag känner   

 

I alla fall så gick jag upp och tog mina mediciner och gjorde kaffe och sen så kröp jag upp i soffan och tittade på tv efter att pappa hade kört till jobbet. Först så tittade jag på Police Ten 7 för jag tycker att det är ganska roligt förutom att jag inte kan ta bort texten   

Efter det så tittade jag färdigt på resten av säsongen av Bibi & Tina. Tydligen så ska det komma en säsong till för serien slutade konstigt men än så länge så har det inte kommit något och det har gått 2 år sedan serien kom ut. Vi får väl se vad som händer. Det kan ju vara pausat på grund av covid-19.

 

När klockan var runt 12 så gick jag och la mej igen för jag kände att jag behövde sova och vila upp kroppen mer så jag sov till 16:00. Det var faktiskt behövligt men jag mår inte bättre nu ändå för nu har jag fått migrän också för att det är fullmåne imorgon (00:48 för att vara exakt). 

 

Men jag har precis tagit mitt migränspray och nu sitter jag här och lyssnar på det nya avsnittet av Drama Queens som kom ut imorse. Det är min absoluta favorit pod och den enda pod som jag faktiskt följer som besatt för One Tree Hill ligger mej väldigt varmt om hjärtat   

 

Förhoppningsvis så går min migrän över snart annars så får jag bara leva med det! 

När jag har lyssnat färdigt på detta avsnittet så ska jag göra dagens tyskalektion och sen så får jag titta vidare på One Tree Hill även fast att jag som jag skrev i ett tidigare inlägg att jag HATAR den storylinen som är nu    Men det är bara att titta vidare så jag kommer över den tröskeln så jag kan komma till nästa tråkiga storyline när Nathan blir kidnappad   

 

Äsch nu får jag sluta klaga och runda av detta inlägget men först så ska jag visa en bild på min myskorv Hans Majonäs Tröghet Simba   

 

Han har det så dåligt här hos oss      hahaha

 

Innan jag avslutar för idag så vill jag bara passa på att säga att jag har beställt hem lite nya formar och två av dom är dödskallar i 3D som jag knappt kan vänta på att testa. Det ska bli så kul och jag lovar att lägga upp bilder när dom kommer   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 24 april 20:15

Idag så är jag lite av en gnällkäring så det får ni minsann leva med eller så kan ni sluta läsa redan nu      Det första som jag har att klaga på är min klocka som kom igår...   ...   När jag gick och la mej igår så hade jag klockan på me...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 22 april 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa l...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 21 april 19:30

Wow inatt så har jag sovit som en stock från det att jag lyckades slita mej från min Buddie (Buck och Eddie rån 9-1-1) fanfic vid 2 imorse fram tills jag vaknade vid lite innan 10 (typ några minuter innan pappa ringde för att väcka mej)      Efte...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 20 april 22:15

Först av allt så vill jag börja med att säga grattis på födelsedagen till farfar som skulle ha fyllt 95 år i år om han hade fått vara kvar hos oss här på jorden men nu firar han istället där uppe ovanför molnen tillsammans med alla andra som har lämn...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards