DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 3 juli 2022

Säsong 7 Episod 3 - Blöt som fan!

Av Mandy Wollersheim - 3 juli 2022 23:15

Natten till idag så har jag inte sovit så bra för jag har haft väldigt ont i ryggen/nacken och dessutom haft migrän som har kommit och gått hela natten. Men trotts det så har jag nog fått några få timmars sömn om man räknar ihop alla små stunder som jag har slumrat till. 

 

När mamma väckte med vid 11 så kände jag mej väldigt seg i hela kroppen men jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ner till köket för att ta mina mediciner.

 

Mamma och pappa gick ut för att klippa gräset men jag fick vänta med att gå ut tills mina mediciner hade hunnit att börja verka för annars så kan jag inte andas. Speciellt inte nu när det är så mycket pollen som flyger runt i luften   

 

Så fort jag kände att medicinerna hade hunnit börja verka så gick jag ut och hjälpte till och jag passade även på att fota himlen för den vart aldeles svart men det blev aldrig något regn   

     

Efter att pappa hade klippt färdigt gräset och jag och mamma hade flyttat på saker så att han skulle komma åt så körde jag och pappa ner till farmor för att hämta grästrimmern som vi hade ställt på hennes uterum och när vi ändå var hos farmor så passade jag på att ta en outfit bild men jag vet inte riktigt om jag tycker om min skjorta/blus som jag hade idag för den känns inte riktigt som jag men den är så jäkla skön!

 

Har fått den av en kompis för några år sedan och sedan dess så har den legat i garderoben men så tog jag fram den igår och idag så kände jag bara att om jag nu ska behålla den så ska jag fasen börja använda den annars så åker den i en klädinsamlingskontainer. Så ja jag har haft den på mej idag när vi gjorde trädgårdsarbete och den börjar kännas mer bekväm nu så vi får väl se. Den visar ju upp mina tuttar på ett najs sätt så det är ju alltid ett stort plus   

 

När vi kom hem igen så körde pappa lite med grästrimmern och sen så sa han att han inte orkade mej så då gick vi in och gjorde vid oss så att vi kunde köra till farmor igen och där så fikade vi innan jag, mamma och pappa körde till Rix FM Festivalen i Helsingborg.

 

Vi lyckades hitta en parkeringsplats ca 4 kilometer från själva scenen där artisterna skulle spela och eftersom det var fint väder så gick vi och tänkte inte mer på det och dessutom så hittade vi grymt bra platser att stå på vid sidan om scenen.

         

Ena sekunden så var det en riktigt härlig sommarkväll med värme i luften och i nästa sekund så bokstavligt talat öppnade himmelen sej och vi blev totalt dränkta så vi tog oss så snabbt som det bara gick tillbaka till bilen. Jag kan tala om att vi alla såg ut som sjöblöta katter   

 

Dock så är jag väldigt förvånad över hur bra mitt smink såg ut efter den där massiva regnskuren. Inget som har smetats ut och dessutom så är det smink från igår för att jag inte orkade ta av det innan jag gick och la mej. Fatta hur bra Dollarstores mascara är för 39 kronor!

 

Väl i bilen så frös vi alla tre så vi fick skruva upp värmen rejält högt för att försöka att torka lite. Jag startade även sätesvärmaren för att försöka få mina jeans att torka. Dock så hjälpte det inte mycket för jag frös hela vägen ända in i benmärgen   

 

Eftersom vi alla var hungriga så körde vi till favorit pizzerian i Munka Ljungby och åt pizza och det var extremt mumsigt   

         

När vi hade ätit färdigt så körde vi hem och det var så skönt att äntligen få ta av mej alla blöta kläder som inte hade hunnit att torka än.

 

Om någon är nyfiken på vad jag hade på mej så ska jag visa det nu:

 

Kan ju säga att kepsen inte hjälpte sådär jättemycket mot ösregnet men det såg jävligt snyggt ut i alla fall och passar min stil. Hade dessutom min flanellskjorta med långa ärmar och "Don´t be a homophobic banana peel" trycket på ryggen. Flanellskjortan hjälpte inte heller att hålla mej torr utan den var snarare som ett läskpapper och drog till sej allt vatten som den kunde komma i kontakt med! 

 

Nu sitter jag här och halvt fryser fortfarande fast att det är varmt i huset. Hoppas verkligen inte att jag blir förkyld nu för jag orkar inte bli sjuk   

 

Nej nu får det vara bra för idag!

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 22 april 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa l...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 21 april 19:30

Wow inatt så har jag sovit som en stock från det att jag lyckades slita mej från min Buddie (Buck och Eddie rån 9-1-1) fanfic vid 2 imorse fram tills jag vaknade vid lite innan 10 (typ några minuter innan pappa ringde för att väcka mej)      Efte...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 20 april 22:15

Först av allt så vill jag börja med att säga grattis på födelsedagen till farfar som skulle ha fyllt 95 år i år om han hade fått vara kvar hos oss här på jorden men nu firar han istället där uppe ovanför molnen tillsammans med alla andra som har lämn...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 19 april 21:45

Idag så undrar jag verkligen vart min hjärna har tagit vägen för det är typ inget som funkar som det brukar göra      Har varit så extremt trött i hjärnan hela dagen att det har varit svårt att bara forma tankar inne i huvudet och ännu svårare at...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards