DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 25 september 2022

Säsong 9 Episod 24 & 25 - Jag är inte död...

Av Mandy Wollersheim - 25 september 2022 21:45

För att först skriva om gårdagen och uppdatera lite om varför jag inte skrev något inlägg igår så är den enkla förklaringen att jag inte orkade när jag kom hem från krogen klockan 2 imorse   

 

I alla fall så vaknade jag när larmet gick igång klockan 8 för då var det dags att gå upp trotts att det var lördag för jag, pappa och Parre skulle köra till Klippan för att jag skulle fota bilar. Så jag tog mej upp från sängen som en zombie med fruktansvärd värk i höger arm  och axel vilket är skit kul när man ska spendera dagen med en tung kamera i handen och man är högerhänt   

 

Men jag gick ner till köket för att ta mina mediciner och sen ringa och väcka Parre så att hon hann att vakna innan vi kom till Ängelholm och hämtade henne innan vi körde vidare till Klippan. 

 

När jag hade tagit alla mina mediciner och fixat mitt morgonkaffe så packade jag ner min kamera och kollade så att allt var som det skulle och sen så sminkade jag mej lite för att se mer vaken ut än vad jag kände mej och sen när pappa var färdig så körde vi mot Ängelholm för att hämta Parre   

 

Väl framme i Klippan så satte jag igång och fota bilarna som stod uppställda på gågatan och torget där och när jag var färdig med det så gick jag, pappa och Parre en extra runda för att faktiskt titta på bilarna för hur dumt det än låter så tittar jag inte på bilarna när jag fotar dom för då jobbar jag och då är jag så inne i vad jag gör att jag liksom inte hinner titta på bilarna så därför om jag får chansen så går jag gärna en runda till och tittar på bilarna och pratar med deras ägare   

 

Tackar Parre för dessa coola bilderna på mej       

 

Efter att vi hade gått och tittat på alla bilarna så bestämde vi oss för att fika på caféet som ligger vid torget för där fikade jag och pappa förra gången vi var på denna träffen och dom hade jättegott kaffe och jättegoda kakor men denna gången så var det inte samma ägare så det var inte lika gott tyvärr   

Dom kunde inte göra caffelatte och deras kakor smakade som att käka grus   

     

Jag vet att det är en superrolig bild på pappa men han är sämst när det kommer till att se normal ut på bilder fast att jag ber honom att försöka se normal ut när jag ska fota honom. Därför får han leva med att se ut som en dofus     

 

När vi hade fikat färdigt så körde vi till Dollar Store för att handla lite innan vi körde till farmor för att äta och dricka kaffe med henne   

 

Jag och Parre passade på att ta vars en shot som hon hade haft med sej  

Innan vi körde hem så gick vi och handlade och när vi kom hem så spelade jag och Parre en väldigt utdragen runda av Skip-Bo som tog över 1,5 timmar och sen så gjorde vi vid oss så att vi skulle vara färdiga så att pappa kunde köra oss när vi hade tittat på Doobidoo   

   

Första stoppet efter att pappa hade lämnat oss i Ängelholm var Telegrafen där vi drack vars en drink. Jag valde en Dirty Black Russian och Parre valde en Tequila Sunrise   

 

När vi hade suttit ett tag inne på Telegrafen så tröttnade vi på deras musik som var riktigt jävla usel denna gången så vi tog med våra drinkar och satte oss ute i stället så att vi skulle kunna prata i lugn och ro och när klockan började närma sej 23 så gick vi till Kemal´s för att äta hans supergoda pommes. Det är ALLTID så trevligt att gå dit och äta för Kemal är alltid så vänlig. Jag har känt honom i många år eftersom han ägde Nathalies Pizzeria innan och dit gick pappa och hans jobbkompisar och åt ganska ofta och speciellt om jag var med honom på jobbet. Därför så gillar jag verkligen att gå och äta hos honom och det är viktigt att få en kram varje gång   

 

Igår så fick vi testa en hel drös av hans goda dippor och min favorit blev så klart vitlökssåsen så det ska jag be om nästa gång jag går dit och äter. Dock en full skål för jag bokstavligt talat rensade den skålen så att han hade kunnat ställa in den i skåpet igen som om att den var ny diskad     

 

När vi hade ätit upp så gick vi till 19Hundra för att sjunga karaoke för det skulle vi ju gjort sist när vi var ute på krogen men då hade dom stängt. Inatt så hade dom dock öppet och jag och Parre anmälde oss och valde låten "Genom eld och vatten" med Sarek. Dock så fick vi veta efter ett tag att killen i baren inte kunde hitta den låten så vi blev lite besvikna men satt kvar och sjöng med när de andra som var där sjöng och plötsligt så kom killen från baren fram till vårt bord och berättade att han hade hittat vår låt och frågade om vi fortfarande ville sjunga den och vi svarade JA.


Det slutade alltså med att jag och Parre stod framför ett fullproppat rum med folk som vi inte kände och sjöng "Genom eld och vatten" medans alla dom som var där sjöng med. Vilket jävla ös det var och så jäkla roligt   

 

Kan ju säga att jag tog i så mycket så att jag fick ont i halsen och kände att jag behövde beställa en kaffedrink så jag gick upp till baren där uppe för dom har inget kaffe i baren där man sjunger karaoke och beställde en kaffedrink med Baileys, kaffe och Minttu men fick en drink gjord på Minttu lakrits uppfylld med kaffe och grädde på toppen  

 

Den ser ju god ut men smakade skit och det var ju inte det jag beställde som jag fick men jag orkade inte bråka heller så jag drack två små klunkar och sen så lämnade jag den på bordet när jag och Parre gick ifrån 19Hundra   

 

Lite innan 01 så ringde jag till pappa och bad honom att komma och hämta oss för vi var båda trötta och jag hade extremt ont och dessutom så skulle Parre börja jobba klockan 14 idag så vi ville inte vara ute för länge. 

 

Medans vi satt i stadsparken och väntade på att han skulle komma så lyssnade vi på när en kille satt och spelade gitarr och vi sjöng tillsammans med honom och hade en väldigt trevlig konversation. Jag hade gärna suttit kvar och sjungit mer med honom men när pappa kom så tackade vi för sällskapet och sen så körde pappa och släppte av Parre hemma hos henne och sen så körde vi hem.

 

Tack för att du körde oss både dit och hem pappa. Älskar dej   

 

När jag kom hem så gjorde jag en iskaffe och sen så satte jag mej i soffan och läste fram tills klockan var närmare 03:30 innan jag tvingade mej själv att gå och lägga mej fast att boken är så spännande att jag knappt ville lägga den ifrån mej     

 

Innan jag somnade så skrollade jag lite på sociala medier och sista gången jag tittade på klockan så var hon närmare 05 och när jag väl släckte och la huvudet på kudden så somnade jag som en stock direkt. Vaknade inte förrens mamma kom och väckte mej vid 13 tiden och då låg jag på magen med huvudet rakt ner i kudden   

 

Tog mej upp ur sängen och försökte att sträcka ut kroppen men det var omöjligt idag för jag hade så jävla ont och min axel kändes som att den skulle ramla av så jag struntade i att bråka med den utan gick ner till köket för att ta mina mediciner istället innan jag satte mej i soffan för att vänta på att medicinerna skulle börja verka     

 

Eftersom jag inte skulle åka med pappa idag när han skulle till garaget och mecka bil med brossan så satte jag mej i stället och läste vidare i min bok och alltså jag förstår inte hur denna boken inte har blivit en långfilm eller en tv-serie redan för SÅ jäkla bra är den!

 

När jag hade läst en lång stund så började det att kurra i magen så jag gjorde varma mackor på surdegskakor och det blev jäkligt gott   

 

Eftersom pappa var iväg med brossan och meckade bilar så körde jag och mamma till farmor för att kolla så att hon hade allt hon behövde hemma och för att fylla på mediciner och lite annat sånt som jag och pappa brukar göra på söndag. 

 

Det första vi gjorde var att dricka kaffe så klart för det är viktigt. Kaffe är ALLTID viktigt och dessutom så behövde jag mer kaffe och man kan ALDRIG dricka för mycket kaffe    

 

Rätt som det var när vi satt där och fikade så ringde det på dörren och i vanliga fall så ringer hemtjänsten på dörren innan dom låser upp och kommer in men denna gången så var det ingen som kom in så jag gick för att kolla om dom kanske hade problem med sina mobiler igen för ibland så har dom det och då kommer dom inte in om dom inte har fysiska nycklar med sej. Men när jag kom till dörren så var det inte hemtjänsten som stod utanför dörren utan en gemensam kompis till familjen som heter Tobbe som stod där och jag blev så jäkla glad för det var längesen vi träffades sist. Så det slutade med att vi drack kaffe tillsammans och pratade länge och rätt var det var så dök pappa också upp och då körde mamma hem men jag stannade så att jag kunde gå med pappa och handla.

 

När jag ändå var hos farmor så passade jag på att ta några ego bilder i hennes braiga spegel så här kommer den bästa bilden   

  

Efter att vi hade handlat till oss och farmor så körde vi hem och jag hade tänkte att jag skulle börjat att redigera mina foton från igår men min axel sa stopp och jag kan säga att det har tagit mej lång tid att skriva detta inlägget! Började skriva på det vid 17 har fått ta en jäkla massa pauser och jag är inte ens färdig nu när klockan är närmare 22   

 

Ahja nu sitter jag i alla fall här och proppar i mej en skål med popcorn och ska snart läsa vidare i min bok medans jag dricker mitt hemmagjorda iskaffe så kvällen är inte helt förstörd av smärtan. Det gäller bara att försöka göra det bästa av situationen för det är ju inte så att smärtan i min kropp kommer att försvinna i det närmaste. NOPE hösten och vintern är en enda lång smärtsam skitfest när det kommer till min fibromyalgi   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Fredag 19 april 21:45

Idag så undrar jag verkligen vart min hjärna har tagit vägen för det är typ inget som funkar som det brukar göra      Har varit så extremt trött i hjärnan hela dagen att det har varit svårt att bara forma tankar inne i huvudet och ännu svårare at...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 18 april 21:45

VARNING FÖR BILDER PÅ AVLOPP LÄNGRE NER I DETTA INLÄGGET!!!   Inatt så har jag faktiskt sovit helt okej för jag somnade vid 1 tiden och bara varit vaken några få gånger för att sen somna om snabbt igen och sova till larmet gick igång 5:45 imorse ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 17 april 21:45

Alltså natten till idag har varit fruktansvärd rent ut sagt!   Hade ju migrän som jag skrev om igår men som gick över efter att jag hade suttit i en skållhet dusch ett bra tag och sen så höll den sej borta tills jag la mej och då kom den tillbaka...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 16 april 23:45

Inatt så har jag sovit riktigt uselt för något slog ut min mage totalt igår precis innan jag skulle gå och lägga mej och sen så har jag bara haft fruktansvärd magknip hela natten så jag har väl kanske sovit 2 timmar allt som allt sedan jag gick och l...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 15 april 23:00

Inatt så har jag inte sovit särskilt bra för jag vaknade vid 2:30 med en sjuhelvetes huvudvärk som sen inte ville gå över och jag vägrade att ta något migränspray för det kändes inte som ett migränanfall så det slutade med att jag låg vaken fram till...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards