DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 31 maj 2023

Säsong 5 Episod 31 - Vilket fantastiskt avslut...

Av Mandy Wollersheim - 31 maj 2023 22:15

Inatt så har det varit väldigt svårt att sova för jag har haft nervsmärtor i ryggen som verkligen inte ville ge med sej!

 

Somnade först och sov från 1 till vid 2 och sen så låg jag vaken tills lite efter 3 innan jag slutligen lyckades somna igen och sen sov tills larmet gick igång 05:30 idag för att jag skulle hinna med allt innan vi skulle köra eftersom jag skulle vara med mamma och jobba idag.

 

Efter att jag hade stängt av larmet och tagit mej upp ur sängen så sträckte jag ut kroppen och klädde på mej innan jag gick ner till köket för att ta mina mediciner och sen fixa till mej och packa allt jag skulle ha med mej    

 

När både jag och pappa var färdiga så körde han och lämnade mej hos mamma på hennes jobb innan han körde vidare till sitt jobb 😀

 

Väl framme på mammas jobb så började vi städa omklädningsrummen så att dom skulle vara färdiga tills eleverna kom vid 8 för att ha utegympa   

 

Vid 8 så satte vi oss och åt frukost och idag så vart det frukost med två av mammas arbetskollegor och en av busschaufförerna (mamma känner honom) som kom med barnen som skulle ha idrott.

 

Frukosten för blev frallor med goda pålägg och det var så sjukt mumsigt för vi var alla riktigt hungriga   

     

När mamma och hennes arbetskollegor sen hade "möte" för att kolla över sommarlovsscheman så satte jag mej och läste vidare i min Destiel bok och herre jäklar vad bra den är!

Efter att vi hade ätit och mötet var färdigt så fortsatte vi att städa och Jag körde med skurmaskinen inne i idrottshallen och det var populärt att titta på av killarna som skulle ha idrott för helt plötsligt så hade jag publik   


Och rätt som det var så var klockan 12 och det var dags för att äta middag och ringa för att höra om Parre var vaken vilket hon var så vi bestämde att vi skulle träffa utanför biblioteket i Munka när vi hade ätit ☺️

 

När vi städade på biblioteket så passade jag på att rita en fin teckning på en ekorre som jag sen satte upp på tavlan med alla dom andra fina teckningarna   

 

Sista stoppet för dagen var biblioteket i Hjärnarp och när vi var färdiga där så körde mamma och släppte av mej och Parre hos Viveca på Big City Tattoo och Body Piercing för det var ÄNTLIGEN dags för mej att få gjort min Catstiel tatuering på armen   

 

Helt ärligt så började jag nästan gråta av glädje när Viveca visade mej designen som hon hade gjort för den var så fin så jag mer eller mindre sa ett rungade "ABSOLUT VI KÖR PÅ DETTA!" och sen så vart det bara att sätta fast stencilerna och köra igång   

 

Såhär såg armen ut innan (spegelselfie i badrummet) sen är här progress bilderna som jag tog under tiden.

         

Detta är bara första sittningen så den är alltså inte färdig utan det ska tillkomma lite annat och dessutom mer färg men detta fick räcka för idag för det tog ändå över 4 timmar så vi bokade en ny tid för att göra färdigt den om några veckor (3/7 -  efter Pride i Helsingborg) och jag LÄNGTAR verkligen tills den är färdig   

 

Såhär ser original bilden ut och JA jag har frågat ägaren till designen FYRA gånger om det var okej att göra denna tatueringen och det var det så ni behöver inte vara oroliga över att jag har snott någon annans design!

 


Min är lite annorlunda för den har ett grönt halsband istället för det blåa som är originalet för att jag ville kombinera både Cas (Catstiel) och Dean så att det blir en liten nod till Destiel med både grönt och blått och sen så fixade ju så klart Viveca de grymt gulliga bina och trädgrenen med bikupan   

 

Jag är totalt kär och jag längtar tills den är färdig och läkt 

 

Nu ska jag sluta tjata om min tatuering fast att jag skulle kunna skriva om den i oändlighet för att jag älskar den så mycket     

 

Nu ska jag sätta mej och antingen titta på Jurassic World Dominion eller så fortsätter jag att läsa i min Destiel bok innan sängen kallar för jag är helt slut i både kroppen och huvudet nu   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 18 april 21:45

VARNING FÖR BILDER PÅ AVLOPP LÄNGRE NER I DETTA INLÄGGET!!!   Inatt så har jag faktiskt sovit helt okej för jag somnade vid 1 tiden och bara varit vaken några få gånger för att sen somna om snabbt igen och sova till larmet gick igång 5:45 imorse ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 17 april 21:45

Alltså natten till idag har varit fruktansvärd rent ut sagt!   Hade ju migrän som jag skrev om igår men som gick över efter att jag hade suttit i en skållhet dusch ett bra tag och sen så höll den sej borta tills jag la mej och då kom den tillbaka...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 16 april 23:45

Inatt så har jag sovit riktigt uselt för något slog ut min mage totalt igår precis innan jag skulle gå och lägga mej och sen så har jag bara haft fruktansvärd magknip hela natten så jag har väl kanske sovit 2 timmar allt som allt sedan jag gick och l...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 15 april 23:00

Inatt så har jag inte sovit särskilt bra för jag vaknade vid 2:30 med en sjuhelvetes huvudvärk som sen inte ville gå över och jag vägrade att ta något migränspray för det kändes inte som ett migränanfall så det slutade med att jag låg vaken fram till...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 14 april 22:15

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden tills det att jag vaknade av mej själv vid 11 imorse av att jag var så fruktansvärt kissnödig att jag var 110 % säker på att jag inte skulle hinna upp ur sängen och in på...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards