DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 1 juni 2023

Säsong 6 Episod 1 - PRIDE MONTH IS HERE!...

Av Mandy Wollersheim - 1 juni 2023 22:00

Igår så gick jag och la mej redan innan midnatt och jag hann knappt att lägga huvudet på kudden innan jag somnade som en klubbad säl och har sen sovit fram tills larmet gick igång 05:45 imorse.

 

Förstod först inte alls vad det var som lät men efter en liten stund så insåg jag ju att det var mitt larm så jag stängde av det och tog mej upp ur sängen, sträckte ut kroppen och klädde på mej innan jag gick ner till köket för att ta mina mediciner innan jag satte mej med mitt morgonkaffe i soffan ett tag       

 

Vart tvungen att titta på armen för att se om jag hade tatueringen där eller inte för eftersom jag har sovit så bra så kändes det som att det var en dröm men det var det inte för den satt där och jag blev så varm i hjärtat för jag ÄLSKAR den trotts att den inte är färdig!   

 

När både jag och pappa var färdiga så körde vi ner till farmor för idag är dagen som hon flyttade till ett vårdboende så vi skulle köra möbler och saker till hennes nya lägenhet (pappa var ledig på förmiddagen).

 

Först så passade vi på att äta frukost med farmor eftersom både jag och pappa var hungriga och för att det var sista gången som vi åt tillsammans med farmor i det huset!


Frukosten idag blev nyköpta bullar för att festa till det lite och när vi hade ätit så lät vi farmor sitta vid bordet och läsa tidningen medans jag och pappa sprang runt som två virriga myror i en stökig myrstack och försökte packa ihop allt det viktigaste som vi skulle ta med till lägenheten idag.

 

Vid 9 så kom pappas bror Mats och då hjälptes vi åt att flytta ut möblerna på släpet och när vi var färdiga med det så hjälpte vi farmor in i Mats bil så att hon kunde åka med honom och så körde jag och pappa med släpet till hennes nya lägenhet.

Här är de sista bilderna på farmor i detta huset och det känns sorligt att det inte gick att hon fick bo hemma längre men det funkade inte alls nu på slutet och det är inget värdigt liv för farmor heller så detta med lägenheten kommer att bli jättebra för nu kan hon få hjälp 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan 366 dagar om året   

 

Väl framme i lägenheten så började vi bära in möbler medans farmor fick träffa några av alla de anställda på vårdboendet och även träffa en annan tant som satt i köket som tillhör den avdelningen där hon bor 😀

 

Det var ju en hel del saker som skulle bäras in och sen så var det den lilla detaljen med att försöka att få kanaler till TVn vilket inte var det lättaste utan det tog över en timme men sen jäklar smällde det till och där blev typ 100 kanaler! Snacka om ketchupeffekten med allt eller inget   


Så fort farmors fåtölj var på plats och hon satte sej i den så somnade hon men det är ju inte så konstigt för nu har det ju hänt mycket på en dag så vi lät henne sova i lugn och ro medans vi stökade rundor i lägenheten 😀

Som sagt så flyttade vi inte alla hennes möbler idag utan bara det viktigaste (det tog ändå hela förmiddagen) för pappa skulle på möte vid 13 så då var vi tvungna att vara färdiga.

 

Vid 12 tiden så körde jag och pappa till mammas jobb och åt bullar där så att pappa kunde köra vidare till sitt möte sen medans jag stannade kvar hos mamma och städade med henne på biblioteket i Munka och Hjärnarp innan vi till slut körde till farmors hus för att möta upp Mats som hade fortsatt att packa när han körde ifrån farmors lägenhet när jag och pappa också körde.


Jag måste ju bara visa mitt fina halsband som jag fick av en av mammas arbetskollegor idag och jag ÄLSKAR det! Det är verkligen min stil så tack så hemskt mycket M om du läser detta   


Hur coolt är inte detta halsbandet?!   

 

Kunde ju inte låta bli att dela bilderna på det på mitt Instagram konto för att fira att PRIDE MÅNADEN äntligen har börjat    


ÄLSKAR verkligen att Pride relaterade taggar blir regnbågsfärgade på Instagram denna månaden och önskar att det kunde vara så ALLTID!

 

När vi kom till farmors hus så fikade jag och mamma med Mats innan Mats körde hem till sej och mamma körde hem till oss medans jag stannade och väntade på att pappa skulle komma när hans möte hade slutat.


Jag satt verkligen inte i sjön som man brukar säga för jag hade så klart min bok med mej så jag fortsatte läsa när mamma och Mats hade kört och efter ett tag så blev jag sugen på glass så då gick jag och hämtade min laktos och glutenfria glass i frysen och mumsade på den medans jag njöt av att sitta på uterummet   


Vid lite efter 17 tiden kom pappa och vi gick först och handlade för att sen köra hem och sedan jag kom hem så har jag inte gjort mycket för jag är återigen helt slut i både huvudet och kroppen men jag ska uppdatera er på hur min tatuering mår innan jag avslutar detta inlägget så här får ni en bild på hur den ser ut nu: 


Den är lite vätskig men så är det ju med nya tatueringar och denna plasten ska sitta tills på lördag innan jag kan ta av den!

 

På tal om tatueringen så har jag fått MASSOR med komplimanger och i en av Destiel grupperna som jag är med i på Facebook så har den fått över 70 likes med massa hjärtan nu så den är väldigt populär   


Har kommit på en grymt bra ide till biet med hjärtat som jag ska fråga Viveca om hon skulle gå med på att göra men det tänker jag inte berätta för er än utan det får ni se om jag gör eller inte och om jag inte gör det så lovar jag att berätta då i så fall vad det var för något   

 

Nej nu ska jag avsluta detta inlägget och njuta av mitt iskaffe i mitt Pride glas med mitt Pride sugrör medans jag tittar på Jurassic Park Dominion för det blev inte igår   


Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 






 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 24 april 20:15

Idag så är jag lite av en gnällkäring så det får ni minsann leva med eller så kan ni sluta läsa redan nu      Det första som jag har att klaga på är min klocka som kom igår...   ...   När jag gick och la mej igår så hade jag klockan på me...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 22 april 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa l...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 21 april 19:30

Wow inatt så har jag sovit som en stock från det att jag lyckades slita mej från min Buddie (Buck och Eddie rån 9-1-1) fanfic vid 2 imorse fram tills jag vaknade vid lite innan 10 (typ några minuter innan pappa ringde för att väcka mej)      Efte...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 20 april 22:15

Först av allt så vill jag börja med att säga grattis på födelsedagen till farfar som skulle ha fyllt 95 år i år om han hade fått vara kvar hos oss här på jorden men nu firar han istället där uppe ovanför molnen tillsammans med alla andra som har lämn...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards