DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 2 juni 2023

Säsong 6 Episod 2 - Humlor och bin...

Av Mandy Wollersheim - 2 juni 2023 20:45

Inatt så har jag återigen sovit som en klubbad säl så fort jag la huvudet på kudden när jag gick och la mej redan innan midnatt igen   

 

Tittade bara på den första timmen av Jurassic World Dominion igår för sen så kände jag att ögonen inte orkade hålla sej öppna och då är det bättre att gå och lägga sej istället så det gjorde jag och som sagt så hann jag knappt att lägga huvudet på kudden innan jag somnade som en stock och sen inte vaknade förrens larmet gick igång 05:45 imorse och då vart jag så långt borta så att jag knappt visste vart jag var     

 

Stängde av larmet, tog mej upp ur sängen, sträckte ut kroppen och klädde på mej innan jag gick ner till köket för att ta mina mediciner för att sen sätta mej i soffan med mitt morgonkaffe       

 

När pappa hade kört till jobbet så satt jag först och gjorde lite språk lektioner på mobilen men sen så kände jag att jag började få ont i huvudet och det kändes direkt att det skulle övergå till migrän så jag bestämde mej för att gå upp och lägga mej och försöka sova bort migränanfallet istället för att ta migränspray så det gjorde jag.

 

Lyckades somna och sov sen från runt 8:30 tills klockan vart nästan 16 så jag måste ha varit väldigt trött i både huvudet och kroppen   

 

Men som tur är så vaknade jag utan både huvudvärk och migrän så det är jag väldigt tacksam för!

 

Ska ju till neurologen på torsdag så då får jag förhoppningsvis svar på om jag får testa migräninjektioner istället och sen så får jag ju se hur min kropp reagerar på det i så fall så att jag inte blir jättesjuk för det är en av mina största rädslor nu inför att byta mediciner efter så många år   

 

Ahja den tiden den sorgen!

 

I alla fall så tog jag mej upp då vid 16 tiden och satte mej i soffan med en mugg kaffe för att läsa och sen så satt jag där tills mamma kom hem för då flyttade jag ut och satte mej i Sibas katt bur för där är rätt så skönt att sitta ibland men det blev inte så länge idag för det blåste lite kallt och dessutom så ska jag ju helst inte sitta i solen med min nya tatuering så jag hade ju en hoodtröja på mej men det hjälpte inte mot den skarpa vinden idag   

   

Alltså jag kan inte hjälpa det men jag har blivit helt galen i bin och humlor och jag blir så varm i hjärtat när jag ser dom i mina Destiel böcker och dessutom när jag ser dom flyga förbi när jag är ute   

 

Kolla bara så söta dessa humlorna är i den boken som jag läser nu     

 

Längtar verkligen tills min tatuering är färdig och läkt för jag blir mer och mer kär i den och mina små bin för varje dag som går   

 

Självklart så hade jag sällskap av Hans Majonnäs Tröghet Simba när jag satt i hans bur och läste men han ville inte vara med på foto så jag fick leka paparazzi när jag tog denna bilden   

 

Nu sitter jag här vid datorn och dricker iskaffe (ska gå och göra en ny snart!) och så när jag är färdig med att skriva detta inlägget så ska jag titta vidare på Jurassic World Dominion och bara ta det allmänt lugnt. 

 

Ska försöka att komma i säng i tid ikväll för vi ska flytta lite fler möbler och sånt till farmor imorgon och så blir det nog en tripp till IKEA och det säger jag aldrig nej till för jag gillar att gå där  

 

Innan jag går så måste jag ju berätta om något som jag kom på idag gällande min tatuering:

Den gör inte ont eller är öm på något sätt alls utan det enda som jag har märkt är att överarmen är varm som fasen och det är ju inte så konstigt med tanke på att där sitter plast på armen och dessutom att där är sår efter själva tatueringen. Så jag har försökt att ha linne på mej så mycket som det bara går för att låta armen vara sval men det är inte lätt när jag känner mej lite frusen och behöver ha en t-shirt på så jag kom på att jag kunde använda en av mina kylkuddar som jag har köpt på Lidl som jag har när jag har migrän och sätta den på armen så nu sitter jag här med den runt armen och det är en gudagåva kan jag lätt säga!

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 24 april 20:15

Idag så är jag lite av en gnällkäring så det får ni minsann leva med eller så kan ni sluta läsa redan nu      Det första som jag har att klaga på är min klocka som kom igår...   ...   När jag gick och la mej igår så hade jag klockan på me...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 23 april 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läs...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 22 april 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa l...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 21 april 19:30

Wow inatt så har jag sovit som en stock från det att jag lyckades slita mej från min Buddie (Buck och Eddie rån 9-1-1) fanfic vid 2 imorse fram tills jag vaknade vid lite innan 10 (typ några minuter innan pappa ringde för att väcka mej)      Efte...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 20 april 22:15

Först av allt så vill jag börja med att säga grattis på födelsedagen till farfar som skulle ha fyllt 95 år i år om han hade fått vara kvar hos oss här på jorden men nu firar han istället där uppe ovanför molnen tillsammans med alla andra som har lämn...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards