DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2021

Stel som en pinne

Av Mandy Wollersheim - 20 oktober 2021 18:45

Idag har jag känt mej stel som en pinne hela dagen men det är ju inte så konstigt med tanke på att jag gick rätt så mycket igår när jag skulle till Espress House och även att läkaren tryckte på alla mina triggerpunkter. Men jag är nöjd ändå för att det gick så bra hos läkaren igår och att han faktiskt lyssnade. Jag var helt säker på att han skulle avbryta mej och säga att smärtan kom endast för att jag är fet men han sa att anledningen till fibromyalgi sitter i hjärnan. Den kan även vara anledningen till min vikt. Dock så vet jag att jag väger för mycket men det var skönt att träffa en läkare som inte påpekade detta alls. Hoppas verkligen att kommer att stanna kvar på min vårdcentral så att jag kan få ha honom som mina läkare!

 

Det har inte blivit så mycket gjort idag eftersom jag har haft så ont men det är så det är ibland. I alla fall så har jag lyckats göra lite ljus idag och även en beställning på ljus som mamma fixade till mej imorse. Dom är lila och luktar underbart av lavendel och mint. Halleluja vilken underbar doft!

   

Det stora värmeljuset som ser mörklila ut är med mica på toppen. Mica är ett sorts glitterpulver som gör att det ser magiskt ut när det brinner men om jag ska vara ärlig så tycker jag att de andra ljusen är finare. De ser mer stilrena ut.

 

Dagens smärtställen är rätt så många men det är ju som sagt på grund av läkarbesöket igår men även för att det är fullmåne idag. Jag har ALLTID varit extremt känslig för månens faser! Sen att det blåser halv storm och ösregnar gör inte det bättre heller. Det är helt enkelt riktigt höstväder och mitt hjärta älskar detta vädret för att det är så mysigt men min kropp protesterar.

 

Funderar på om jag ska lägga mej i badkaret senare ikväll  men jag har inte bestämt mej än. Det är skönt när man väl ligger där i det varma vattnet men att sen komma upp ur badkaret är inte lika lätt. Där av dagens rubrik: Stel som en pinne.

 

Det får vara allt för idag!

 

Var rädda om er

Mandy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 13 maj 23:15

Inat så fick jag tvinga mej själv att lägga ifrån mej min Destiel bok vid 2 tiden för den är så sjukt jäkla bra (jag har läst den 2 gånger innan) så jag vet ju vad som ska hända och det är såååååå sjukt svårt att bara lägga ifrån sej boken och försök...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards