DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2021

Tranbär här, tranbär där och tranbär everywhäääär

Av Mandy Wollersheim - 27 oktober 2021 19:00

Idag så har jag gjort tranbär till mina ljus. Det är helt sjukt hur gott dom luktar och jag kan knappt vänta på hur det kommer att bli när de blir färdiga ljus. Tanken är att jag ska göra ljus som luktar tranbär och med en gren och sen tranbären ovanpå. Vi får väl se hur det blir men nu har jag i alla fall färdiga tranbär som jag kan använda när jag känner att jag vill göra dessa ljusen (gissar på att det blir imorgon om jag orkar). 

 

Eftersom inte alla tranbär i naturen har samma färg så har även mina tranbär olika färger. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med dom 😍

 

 

Igår kväll så gjorde jag fler skogsfigurer eftersom mitt ljus som jag la upp på facebook igår blev så populärt och folk skrev att dom ville köpa det. Så idag delade jag en bild om att jag hade gjort fler figurer igår och att det nu går att köpa ljuset men nu verkar det helt plötsligt som att ingen är intresserad 🤷 Tydligen så var 150 kronor för ett sånt ljus för mycket 🤦

Ahja nu har jag ju i alla fall om någon skulle vara intresserad!

 

 


Men nog om ljus nu och över till dagens smärta. Det har varit okej idag men inte lika bra som igår. Vakade i natt vid 02:30 och behövde gå på toa och då hade jag väldigt ont i kroppen. Det tog nog 10 minuter innan jag kunde få kroppen att fungera någorlunda för att kunna resa mej och gå ner till toan. Sen när jag hade varit på toa och kom tillbaka till sängen så tog det ganska lång tid innan jag kunde sova så klockan var nog närmare 4 innan jag somnade igen. När klockan ringde 05:45 ( går alltid upp så tidigt även fast att jag inte har något jobb. Det är bra med rutiner och jag måste ta min medicin) så var jag så trött att jag nästan somnade om igen men med viljestyrka så tog jag mej upp ur sängen och ner till köket där medicinen väntade på mej. Efter att jag hade tagit medicinen så kändes det bättre så därför gjorde jag tranbären till ljusen. 

 

Nu såhär på kvällen så har jag ont i båda vaderna men det är nog för att jag har stått upp så mycket. Sen så är det ju som vanligt smärta i ländryggen, nacken och även i bröstbenet ut i revbenen. Dessutom så har jag ont i huvudet nu men jag hoppas att det inte blir migrän. Men om det blir det så är det bara att ta ett migränspray och hoppas på det bästa!

 

Nä om man skulle gå och ställa sej i duschen eller lägga sej i badkaret. Vet inte riktigt om jag orkar lägga mej i badkaret men det hade varit skönt 🤔💭🛀🚿

 

Var rädda om er

Mandy


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards