DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 1 november 2021

Idag är det idag och imorgon är det imorgon

Av Mandy Wollersheim - 1 november 2021 20:00

Idag vaknade jag med migrän när klockan ringde 05:45 så det första jag tog när jag kom ner till köket var min migränmedicin. Sen så hamnade jag i soffan med en kopp kaffe medans jag tittade på Bondi Vet vilket jag tycker är väldigt roligt att titta på eftersom det är i Australien. Det enda som jag HATAR är att det är svensk text. Jag blir galen! När jag hade druckit upp kaffet (kaffe med socker i är viktigt när jag tar min migränmedicin för då hjälper den snabbare!) så gick jag och la mej igen och sov fram till 14 då jag vaknade av mej själv och mådde näst intill bra. Resten av dagen har varit huvudvärksfri och det är väldigt skönt och jag är tacksam för det.

 

På eftermiddagen/tidiga kvällen nu så har jag gjort dekorationer till två stycken Winter Wonderland ljus som en kompis har köpt. Så nu är det bara själva basen med "snö" som ska göras i de runda glasskålarna men det går ganska så snabbt så det jobbigaste är färdigt nu 😀

 

Plötsligt när jag stod där och höll på med ljusfigurerna så knackade det på dörren och där stod grannen med en födelsedagspresent som kom helt oväntat men jag blev jätteglad. Det var en ask med jättefin och framförallt goda chokladpraliner och 300 kronor  😍😍

     

När jag skulle bjuda pappa på choklad så lyckades jag välta halva asken på golvet men dom gick att äta ändå och vi fick oss alla ett riktigt gott skratt över min klumpighet 😂😂😂😂😂

 

Dagens smärta har suttit i nacken och ryggen förutom i huvudet med migränen så det har varit helt okej idag faktiskt. Skönt med en person med lite mindre smärta nu! Här är dagens smärtställen:

 

Nu ska jag sätta mej och lyssna på det nya avsnittet av Drama Queens poden för det kom ut idag och eftersom jag har kommit ifatt i realtid nu så får jag ju vänta en vecka mellan avsnitten och kan inte lyssna som jag gjorde innan för då hade jag massor med avsnitt så jag kunde lyssna på många efter varandra. Nu är det lite som en julkalender där jag måste vara tålmodig och vänta!

 

Imorgon ska jag till vårdcentralen och ta mina blodprover som inte blev av i fredags och sen ska jag och syster yster åka med bussen till Väla. Vi får se om det blir frukost på Espresso House eller inte. Jag har inte bestämt mej än 😂

 

Var rädda om er

Mandy 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards