DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 9 november 2021

Aladdin, Snögubbens magiska resa, One Tree Hill och Knutby

Av Mandy Wollersheim - 9 november 2021 19:30

Ja men är inte det en rolig rubrik på ett blogginlägg 😂😂

 

I gårdagens inlägg så skrev jag ju att jag funderade på att titta på någon av Cinderella filmerna men det blev Aladdin istället för den är faktiskt bra och har bra musik och jag är svag för filmer med bra musik 🙈 Efter Aladdin så tittade jag på en av mina favoritfilmer från barndomen och det är Snögubbens magiska resa. När jag var liten så såg jag den på VHS säkert 200 gånger. Så många gånger att bandet bokstavligt talat gick sönder 😂 haha

 

 

Men jag hann även med att se ett avsnitt av One Tree Hill och det var en av mina favorit avsnitt som handlar om Mouth 😂😂 Säsong 4 avsnitt 17 😂


 

Idag så har jag haft en jävla mensvärk och mest tyckt synd om mej själv. Alltså jag har ont i ryggen i vanliga fall men idag har det varit genomjävligt! Förs ont i ryggen och sen mensvärk på det så att det känns som att djävulen bor i mina nedre regioner 👿😭👿😭👿😭👿😭👿😭

 

Men med medicin, 1 Ibumetin och 2 Alvedon, så har det funkat hyfsat men jag är glad att jag har varit hemma ensam för jag har inte velat prata med någon. Dock så har jag lyckats att göra basen till tre stycken Winter Wonderland ljus så det har inte varit en helt bortkastad dag!

 

Jag försökte även att göra scones imorse men dom smakade som en gammal skokartong så de åkte faktiskt i soptunnan för det gick inte att äta dom. Dom såg så fina ut men fy fan va äckliga dom var!

 

Nu innan jag skrev detta inlägget så tittade jag på Knutby för den serien verkade bra men när jag hade tittat en stund så tyckte jag att det var konstigt att man bara hoppade rätt in men tänkte inte så mycket mer på det utan tittade vidare tills avsnittet var slut och när jag skulle titta på nästa avsnitt så förstod jag varför det verkade så mysko med handlingen. Allente (btw jag HATAR den sidan!!) började serien på avsnitt 3 🙄🤦 Jag valde avsnitt 1 när jag startade men den jävla skitsidan började på det nyaste avsnittet istället, alltså avsnitt 3. Så nu känner jag inte ens för att titta på de två första avsnitten och jag vet inte ens som jag vill titta vidare på serien eller inte. Jag får se om jag känner mej dragen till den när nästa avsnitt kommer eller inte. Den verkar ju ändå spännande!

 

 


Nu ska jag titta vidare på One Tree Hill och ikväll blir de att lyssna på det nya avsnittet av Drama Queens som kom ut igår  men som jag helt missade. Så det får bli att tända ett av mina handgjorda lavendel ljus och ligga i sängen och lyssna på det avsnittet av podden. Alltså en trevlig avkopplande stund innan jag ska sova 😍

 

Men shieeeeet jag höll ju på att glömma att berätta att jag vann en tävling igår som jag inte ens viste att jag var med i. Jag satt i soffan igår och det plingade till i mobilen att någon hade taggat mej i ett inlägg på Instagram så min första tanke var att det var någon av alla konton som vill att man ska skicka sina bilder till dom så att dom kan promota en (alltså spam!) så jag hade inte så bråttom att kolla inlägget men det plingade till igen så jag blev nyfiken. Så när jag kollade var det var så var det ett av mina favoritkonton på Instagram som hade taggat mej - Tvålköket

 

Tvålköket är där jag köper många av mina tillbehör till mina handgjorda ljus!

 

I alla fall så hade jag vunnit en överraskningstävling som dom hade över vem som var deras mest aktiva följare och här är inlägget som jag blev taggad i:

 

Det ska bli så roligt att se vad det är för något för jag ÄLSKAR typ alla deras produkter och nästa vecka så ska jag beställa mer vax för det börjar ta slut igen fast att jag köpte 5 kilo för mindre än 1 månad sedan 😂😂

 

Var rädda om er

Mandy

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards