DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 17 november 2021

Delad glädje är DUBBEL glädje!

Av Mandy Wollersheim - 17 november 2021 22:00

Innan ja berättar detta som jag kommer att skriva om här nere så vill jag bara säga att jag inte vill ha något beröm för min mänskliga handling. Jag ville endast sprida lite glädje och förväntar inte mej det minsta beröm. För mej personligen så är delad glädje DUBBEL glädje!!

 

Eftersom det var soptömning av båda tunnorna idag så hjälptes jag och mamma åt att fylla båda tunnorna så att vi kunde bli av med lite plats, papp, glasflaskor och metall och imorse när jag hörde att sopbilen började närma sej så fick jag en fantastisk ide som jag bara inte kunde låta bli att göra. Jag la några hemmagjorda marknadsnougat i en liten present box och skrev en lapp till "sopgubben" att dom var till honom. Sen satte jag det lilla paketet på locket till soptunna nummer 1 som var den första som skulle tömmas.

 

När jag hade gjort det så släckte jag i köket och gömde mej i fönstret för att titta om han skulle ta det eller inte och visst tog han det och log med hela ansiktet. Det var så härligt att se honom gå från "vardags" ansiktet till "lee från öra till öra" ansiktet. Han såg så lycklig och han lämnade även ett meddelande till mej på soptunnan som jag gick ut och hämtade när han hade kört   

Så gulligt     

 

Innan "sopgubben" som skulle komma och tömma tunna nummer två så satte jag ut ett paket till honom också men jag glömde helt bort att ta foto på det. När vi hörde att sopbilen var på väg så gömde jag och mamma oss i hennes och pappas sovrum på övervåningen för att se om även denna "sopgubben" skulle se sin presentbox med tanke på att det var mörkt nu och regnade. Men visst såg han det och vi kunde se honom le från öra till öra även honom där han stod i mörkret.  Så otroligt härligt det känns att göra någon annans dag lite trevligare   


 

Idag hände det även något trevligt för mej för några av mina paket kom och det gör mej så glad för nu har jag mer vax igen så att jag kan göra färdigt mina beställningar 


Det första paketet som mamma var snäll och hämtade ut när hon körde hem från jobbet innehöll min efterlängtade Olaplex 4 in 1 Moisture Mask flaska men tyvärr så varade inte lyckan sådär jättelänge för när jag öppnade lådan så var det olaplex runt flaskan och i lådan så nu har jag fått skriva till företaget som jag köpte den från och höra om jag ska skicka tillbaka den och att dom skickar en ny eller om dom kan ge mej lite rabatt för det är ju inte så kul att den har läckt. Tur att det luktar gott i alla fall   

   

På grund av att den läckt ut så har jag inte testat den än då jag som sagt inte vet om jag ska skicka tillbaka den eller inte. Så fort jag vet hur jag ska göra så kan jag lova er att jag kommer att testa den för den luktar så jäkla gott. Kan knappt vänta med att testa den för jag är så nyfiken på att se om den är lika bra som dom andra Olaplex produkterna som jag använder. Denna är kanske ännu bättre.

 

Jag fick även två andra paket idag och dom var båda från Tvålköket som pappa var snäll och hämtade ut till mej när han var på väg hem från jobbet   

Det stora paketet innehöll mina 5 kilo Soy C3 vax som jag hade beställt tillsammans med mina nya vekar och min beigea färg som jag äntligen bestämt mej för att köpa och testa. Den ska tydligen se ut som hudfärg men jag är inte så säker på att den gör det. Jag har ett rätt så bra färgrecept som jag vaktar med mitt liv när det kommer till att göra något i vax som ska se ut som hudfärg.

        

Det lilla paketet innehöll min överraskning som jag vann från Tvålköket och det var en hel hög med jättefina saker   

       

Där fanns 500 g blockvax för att göra just block ljus (som jag har velat testa men inte har tagit steget från tanke till handling), en jättefin form för att gjuta blockljus i (kunde fasen inte få någon bra bild på den men jag ska testa formen imorgon!), vekar till den formen och 2 riktigt härliga neon färger i rosa och grönt som det ska bli jäkligt kul att testa   

 

Detta var nog allt för idag om jag inte har missat något men det tror jag inte. Nu blir det först att göra min dagliga träning på DuoLingo och sen blir det nog att titta på några avsnitt av One Tree Hill eller några videor på Youtube. Jag är inne på säsong 5 av One Tree Hill nu och det är den säsongen som jag tycker sämst om för jag HATAR den storylinen! Men men jag får ju fortsätta titta för att komma vidare men ikväll väljer jag nog att titta på några videor på Youtube där Exploring With Josh besöker hemsökta hus för det tycker jag är spännande och jag gillar verkligen hans videor.

Var rädda om er

Mandy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 13 maj 23:15

Inat så fick jag tvinga mej själv att lägga ifrån mej min Destiel bok vid 2 tiden för den är så sjukt jäkla bra (jag har läst den 2 gånger innan) så jag vet ju vad som ska hända och det är såååååå sjukt svårt att bara lägga ifrån sej boken och försök...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards