DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 21 november 2021

Julskyltning och lite shopping

Av Mandy Wollersheim - 21 november 2021 22:30

Idag så har det varit en väldigt lugn dag där vi ändå har gjort en hel del. Pappa och jag har varit hos farmor och lagat mat, handlat i Ängelholm, varit på julskyltning i Munka Ljungby och även handlat i vår loka affär. 

 

Hos farmor så gjorde pappa makaroner med köttfärssås och jag gjorde en pasta carbonara som jag fick ett awesome recept på av Fanny. Tack Fanny det var extremt mumsigt    

Det är tillagt bland mina favorit recept nu   

 

När vi var färdiga hos farmor så körde vi till Ängelholm och handlade lite. Arken Zoo, Apoteket, Rusta och Lidl stod på shoppinglistan. På Lidl så lånade jag pengar av pappa för att köpa en grymt snygg stickad tröja för herrar. Jösses va snygg den är men lite väl stor. Den är i storlek XL men jag hade nog lätt kunnat ha den i storlek M. Men det gör inget att den är lite stor för då kan man bara tvätta den på ett varmare program i tvättmaskinen så krymper den kanske lite om jag har tur. Den är ju ändå stickad så det borde funka. Kolla bara hur mysig den ser ut!

Perfekt för julafton eller lite mer uppklädda tillfällen som jag annars inte har några kläder till  

 

Jag har även beställt nya jeans från H&M som borde komma imorgon eller senare i veckan. Hoppas verkligen att dom är bra!

 

Efter att vi hade handlat färdigt så körde vi till Munka Ljungby för det var julskyltning där. Det var mysigt men väldigt litet i år så både jag och pappa blev förvånade. Vi gick en snabb runda och när vi kom till Lantmännen så hittade vi en jättefin juldekoration som vi båda ville köpa men det stod inget pris på den så vi tog med den till kassan och frågade om priset. Hon som stod i kassan kollade upp det och sa 600 kronor med 20% rabatt och både jag och pappa höll på att tappa hakan för vi hade förväntat oss runt 200 - 300 kronor och med 20 % rabatt. Visst jag ser ju att den är jättefin men det var ändå för dyrt för min bank så den fick bli kvar i butiken.

     

Varje gång det är julskyltning i Munka Ljungby så har dom alltid en liten "hage" med en ponny i inne på Lantmännen och det är den enda anledningen till att jag vill gå dit och det var anledningen idag också. Det stod en söt liten svart ponny med ett tomtetäcke på sej men jag bestämde mej för att inte fota den för jag tyckte att den hade tillräckligt med uppmärksamhet från alla barnen som flockade sej runt om den.

Jag fick även två snusklubbor av tomten för att jag hade varit snäll detta året    Plus att han tyckte nog att det var lite coolt med eldrött hår och en baby rosa tomteluva med en pingla i.

Såhär såg jag ut   

 

Det är min signatur när det är julmarknad/julskyltning att ha denna baby rosa tomteluvan tillsammans med mitt eldröda hår. Har haft denna mössan sedan jag gick i 9 för då köpte jag den på Rusta inför en julfest och den har hängt med sedan dess. Varför vara som alla andra liksom?! 

 

När vi kände att vi var färdiga på julskyltningen så körde vi till vår lokala affär och handlade lite sånt annat som man behöver hemma och sen körde vi hem.

 

Nu på kvällen så fick jag ett ryck och gjorde en omgång till av Fannys goda Carbonara så nu har jag så att jag kan äta det imorgon också   

 

Jag funderar på att kolla på en film nu för jag har redan gjort min tyska lektion idag och det gick jättebra. Funderar på om jag kanske ska titta på Ostwind Aris Ankunft för det var ett tag sedan jag såg den och jag tror att jag kommer att förstå den bättre nu eftersom den är på tyska och jag förstår tyska väldigt mycket bättre nu. Helt ärligt så har jag börjat att båda drömma på tyska nu och även prata med mej själv på tyska nu så det går helt klart framåt!

 

Var rädda om er

Mandy

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 13 maj 23:15

Inat så fick jag tvinga mej själv att lägga ifrån mej min Destiel bok vid 2 tiden för den är så sjukt jäkla bra (jag har läst den 2 gånger innan) så jag vet ju vad som ska hända och det är såååååå sjukt svårt att bara lägga ifrån sej boken och försök...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards