DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 22 december 2021

Läsa, göra köttbullar och ta det chill

Av Mandy Wollersheim - 22 december 2021 22:30

Idag så har jag varit med pappa på jobbet när han skulle ha ett snabbt möte och då passade jag på att läsa lite eftersom jag ändå hade lugn och ro. Självklart så läser jag Les Miserables och nu har jag kommit knapp genom halva boken. Den har ju så mycket mer information än att bara se filmerna och tv serien. Om dom skulle göra en film som innehöll all infor från boken så skulle den filmen nog vara 20 timmar   


    

När pappas möte var färdigt så åt jag på McDonalds och sen så körde vi till farmor och fikade med henne och när vi hade fikat så gick jag och pappa och handlade lite mat och sånt inför julafton. Nu på kvällen så har jag och mamma gjort köttbullar så dom kan stå och dra till sej smak några dagar innan dom ska ätas. Visst dom var jättegoda idag men dom lär vara ännu godare på julafton.

   

Dom blev jättefina och goda   

 

Som jag lovade igår så kommer här en bild på julskinkan som mamma och pappa gjorde igår

 

Den ligger just nu i en gryta på uterummet och Simba har stenkoll på att den inte rymmer   

Anledningen till att det står en gryta med en borrmaskin i ovanpå den grytan som skinkan är i är för att Simba inte ska kunna få av locket för han tycker att skinkan är jättegod     

 

På tal om saker som jag lovade igår så måste jag erkänna att jag glömde ta foto på hur det såg ut imorse för jag vaknade med en fruktansvärd migrän så jag tog bara ur mojängerna ur håret och det var så fint med alla korkskruvarna. Men jag tror att jag ska göra samma sak igen innan jag går och lägger mej ikväll för jag har inte haft något problem med att sova med dom i håret i natt. Jag har knappt märkt av dom förutom när jag vaknar när jag råkade dra dom i väggen när jag skulle vända mej i sängen      hahahaha

 

Vi får se om jag sätter i dom innan jag går och lägger mej och i så fall så ska jag försöka lägga upp bild på resultatet imorgon när jag tar av dom. Jag står fast vid att dom är superlätta att sätta i håret och lika enkla att ta ur!

 

Innan ikväll när jag var ute och skulle kolla posten så passade jag på att njuta av det där underbara knastrandet som låter från skorna när man går i snön. Jag har gjort en video men som vanligt så går det inte att ladda upp den här på bloggen. Det står bara att den konverterar så tyvärr så kan jag inte lägga till videon här ( men om det skulle ändra sej så kommer den att ligga här under)

  

Nu ska jag titta vidare på Wallander Mordbrännaren och sen så ska jag gå och lägga mej för jag är väldigt trött. Måste lyssna mer på kroppen!

 

Var rädda om er mina underbara följare   

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 13 maj 23:15

Inat så fick jag tvinga mej själv att lägga ifrån mej min Destiel bok vid 2 tiden för den är så sjukt jäkla bra (jag har läst den 2 gånger innan) så jag vet ju vad som ska hända och det är såååååå sjukt svårt att bara lägga ifrån sej boken och försök...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 12 maj 23:45

Inatt har jag inte sovit bra alls!   Jag gick och la mej vid midnatt men somnade inte förrens vid 5 imorse för jag hade så jäkla ont i hela kroppen så det gick bara inte att sova      Men när jag väl somnade då vid 5 så lyckades jag sova fram...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 11 maj 23:45

Igår så kom jag i säng vid midnatt och sen så somnade jag som en klubbad säl innan jag ens hann att lägga huvudet på kudden för att sen inte vakna förrens pappa ringde vid 7 för att höra hur det var med mej idag och om jag hade sovit gott        ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards