DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 7 januari 2022

Säsong 1 Episod 7 - Barngrind till en hund och svart hår

Av Mandy Wollersheim - 7 januari 2022 23:45

TRIGGER VARNING!!

 

NÄRBILD PÅ MITT SÅR PÅ BENET KOMMER LÄNGRE NER I DETTA INLÄGGET!!

 

Idag så har jag och pappa varit runt och letat efter en barngrind eller en säkerhetsgrind som det heter på de flesta ställen. Den ska vara till en hund som min mammas mamma äger (nej det är inte min mormor men det behöver vi inte ta idag!). I alla fall så hittade vi inget bra för det ska vara en grind som inte behövs skruvas i väggen eftersom det är en hyrlägenhet hon bor i. Det är inte så lätt att hitta men vi har nog hittat en nu på Hornbach som vi kanske ska köra och köpa till henne imorgon. 

 

Innan vi körde hem så var jag faktiskt så sjukt sugen på cheeseburgare så jag åt det och sen så bjöd jag pappa på hamburgare också   

Det är väldigt viktigt att äta cheeseburgare med endast ost på och sen på med cheddar dip och pommes på. Då smakar det som allra bäst!

   

Till detta så drack vi milkshake med vaniljsmak   

 

När vi kom till farmor så gjorde jag pytt i panna a la Carlssons blandning   Det var en blandning av fiberpasta/ fullkornspasta med köttfärssås, stekta potatisar, kokta grönsaker och sen skivade och stekta biffar till det. Alltså en riktig Carlssons blandning   

 

I morse innan vi körde så passade jag på att byta mitt plåster på såret på benet där drönaren träffade. Anledningen till att jag inte skriver detta i början på inlägget är att jag vill ge dom som är känsliga för sår och sånt lite förvarning så att dom inte behöver se bilden på mitt sår det första som kommer upp när dom kommer in på min blogg!

 

I alla fall så fotade jag såret och det är lite geggigt men jag har på Sorbakt plåster så det ska nog bli bra om några veckor   

   

Jag fick göra en liten McGyver och skarva ihop två av plasterna för annars så räcker det inte fast att det är de stora plasterna. Men det håller bra ändå!

 

Vid 20 så tittad jag på På Spåret med mamma och pappa och vi åt lite gottis     

 

När vi hade tittat färdigt på På Spåret så hjälpte pappa mej att färga mitt underhår svart för det är över 4 år sedan jag hade det sist och jag saknar det som jag skrev igår. Precis när han var färdig så råkade han tappa en stor klick svart färg på golvet så det stänkte överallt så nu får jag köpa en ny matta     


Jag kan berätta att nu efter ca 1 timme så är fläcken ännu svartare   

Här kommer några bilder från färgningen. Imorgon får ni se resultat    hehe

        

Nu när jag har gjort dagens tyskalektion så ska jag sätta mej och titta på en film eller några avsnitt av One Tree Hill och sen så får jag tvätta ur den röda färgen senare i natt någon gång. Återkommer kanske med en bild här på bloggen senare i natt eller imorgon när jag vaknar.

Var rädda om er mina underbara läsare   

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 13 maj 23:15

Inat så fick jag tvinga mej själv att lägga ifrån mej min Destiel bok vid 2 tiden för den är så sjukt jäkla bra (jag har läst den 2 gånger innan) så jag vet ju vad som ska hända och det är såååååå sjukt svårt att bara lägga ifrån sej boken och försök...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards