DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 3 februari 2022

Säsong 2 Episod 3 - Att misslyckas är inte alltid att misslyckas...

Av Mandy Wollersheim - 3 februari 2022 12:00

Jag har under en lång tid känt mej som ett misslyckande när det kommer till att göra ljus som säljer bra på marknader. Detta säger jag efter att ha sålt på EN enda marknad   

 

Alltså jag inser att det är korkat att jag har känt så efter att har varit på en enda marknad som säljare. Jag var ju liksom inte ens beredd på hur det skulle vara men det är jag ju nu. Helt ärligt så tror jag att jag kommer att sälja mer nästa gång för nu har jag liksom lite baktanke bakom allt. Displayen, ljusen och hur man ska göra för att sälja bra.

 

Så varför skriver jag om detta idag kan man ju börja undra och det ska jag berätta. Det är nämligen så att jag har ju haft ljusen stående i en låda här hemma och varje gång jag har gått förbi den så har jag känt att dom har varit misslyckade ljus eftersom att dom inte sålde. Inte en enda av dom som jag trodde skulle sälja bäst sålde överhuvudtaget. Men idag när jag gick förbi lådan med dom där misslyckade ljusen så såg jag för första gången potential!

 

Jag insåg liksom att eftersom det är vax så är det ju bara att smälta ner alla ljusen igen och göra nya coola och förhoppningsvis även säljbara ljus. Så jag tog bort alla vekarna och kastade dom och sen så la jag alla ljusen i min riskokare och smälte ner dom till en enda brun cool sörja.

     

När jag hade smält ner alla ljusen så tog jag fram en massa formar som jag tänker kommer att passa med bruna ljus så nu får jag bara vänta på att dom ska stelna så att jag kan ta ut dom ur formarna och se resultatet.

   

Det ska bli spännande att se hur likkistan blir   

 

Återkommer så klart med resultatet när jag har tagit ut dom ur formarna men nu ska jag visa hur två av mina döskallar blev igår när jag målade dom.

      

Det ser väldigt coolt ut med röda ögon på den svarta döskallen så den ska jag nog behålla själv om ingen skriver och säger att dom verkligen vill köpa den för då säljer jag så klart den för jag kan alltid göra fler.

 

Som jag lovade igår så fotade jag processen i att måla mina ljus så här kommer dom bilderna.

   

Jag minns faktiskt inte om jag skrev igår att den vita döskallen skulle ha mica pulver i sina ögon men så är det i alla fall för det är så kunden vill ha det. Jag tycker att det är coolt med svart mica pulver men det ger inte ett lika täckande resultat som med vax färg. Men självklart så är det ju kunden som bestämmer hur dom vill ha det och jag gör det så gärna för dom   

 

Men det får vara allt för nu så återkommer jag ikväll. Var rädda om er mina underbara läsare   

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 13 maj 23:15

Inat så fick jag tvinga mej själv att lägga ifrån mej min Destiel bok vid 2 tiden för den är så sjukt jäkla bra (jag har läst den 2 gånger innan) så jag vet ju vad som ska hända och det är såååååå sjukt svårt att bara lägga ifrån sej boken och försök...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 12 maj 23:45

Inatt har jag inte sovit bra alls!   Jag gick och la mej vid midnatt men somnade inte förrens vid 5 imorse för jag hade så jäkla ont i hela kroppen så det gick bara inte att sova      Men när jag väl somnade då vid 5 så lyckades jag sova fram...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 11 maj 23:45

Igår så kom jag i säng vid midnatt och sen så somnade jag som en klubbad säl innan jag ens hann att lägga huvudet på kudden för att sen inte vakna förrens pappa ringde vid 7 för att höra hur det var med mej idag och om jag hade sovit gott        ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards