DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 6 februari 2024

Säsong 2 Episod 6 - Slut i rutan...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 6 feb 20:00

Igår så blev jag så sjukt sugen på milkshake efter att jag hade skrivit färdigt min blogg men jag orkade inte ta fram min mixer så jag gjorde en fusk milkshake med havredryck med chokladsmak och sen så bara la jag laktosfri glass i och det funkar lika bra som att göra det "på riktigt"   


Självklart så avnjöts denna goda fusk milkshaken medans jag tittade färdigt på mitt avsnitt av Roswell, New Mexico för att sen göra vid mej och gå och lägga mej   

 

Tror knapp att jag hann att lägga huvudet på kudden innan jag somnade som en stock men det varade inte så länge för jag vaknade bara typ 40 minuter senare och sedan dess så har jag sovit och varit vaken om varandra 10 minuter åt gången fram tills larmet gick igång 5:45 imorse   

 

Efter att jag hade stängt av larmet så tog jag mej väldigt motvilligt upp ur sängen för ja var fruktansvärt kissnödig och när jag hade varit på toa så skrev jag först ett meddelande till pappa och berättade att jag hade sovit oroligt och att jag skulle lägga mej ett tag till och sen så gjorde jag det samma till mamma innan jag la mej och somnade som en stock för att sen inte vakna förrens mitt larm gick igång klockan 8 som jag hade ställt det på   

 

Jag kände mej fortfarande trött så jag tog mej bara upp ur sängen för att ta mina mediciner och sen så la jag mej igen efter at jag hade pratat med mamma en snabbis i telefon då hon ringde för att höra hur det var med mej     

 

Sen så sov jag tills jag vaknade av mej själv vi 10:30 och då bestämde jag mej för att gå upp för att jag inte skulle sova bort hela dagen med tanke på att jag måste försöka komma i säng i tid ikväll då jag ska till sjukhuset för att få min första infusion med Vyepti medicinen imorgon.

 

Eftersom jag redan hade tagit mina mediciner så var det bara att ta mej upp ur sängen och klä på mej för att sen gå ut i köket och trycka igång mitt kaffe som jag kom ihåg att ladda igår innan jag gick och la mej denna gången    

 

Medans kaffet höll på att rinna ner så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid soffan medans jag lyssnade på Antenne Niedersachsen som jag alltid gör på "morgonen" och sen så satte jag mej en stund i min hörna för att försöka vakna till liv innan jag reste mej och gick ut i köket för att fixa frukost som idag fick bli rundmackor med ostskalkar och köttbullar på i Air Fryern och det blev helt okej fast att jag inte var sugen på varma mackor egentligen   


Efter maten så körde jag först igång en maskin med handdukar, mikromoppar till golvet och disktrasor för att sen göra det som jag alltid gör...diska   


Vid 15 tiden så kom mamma och vi fikade på mina Snickers bitar som jag gjorde igår och jag tror nog att mamma gillade dom för hon blev väldigt tyst när hon stoppade munnen full   


Vi skrev även och frågade om busschauffören ville ha fika men h*n hade inte tid idag så som den snälla dotter jag är som vet att h*n ibland dyker upp på mammas jobb för att fika med henne så skickade jag med lite av varje som hon kan ha med sej imorgon så får h*n smaka fast att h*n inte kunde komma hit idag   


Det blev både Snickers bitar, Koenigsegg kakor och JAS kakor   

 

Efter att mamma hade kört hem så satte jag mej i soffan och tittade på lite Youtube videor i väntan på att pappa skulle komma då jag visste att han skulle handla och jag ville följa med för jag hade redan bestämt att jag inte skulle gå min runda idag men detta jävla skitvädret som har hållt på hela dagen med snö ena sekunden för att se ösregna i nästa   

 

Vid 16:30 kom pappa och så gick jag med honom upp och handlade för jag skulle ha nya rundmackor för jag tänkte att jag får bre några och ha med mej imorgon för att kunna äta under dagen när jag sitter på Folketshus efter att pappa har varit med mej på sjukhuset och sen har gått iväg på sina möten på eftermiddagen   

 

Idag fick även en påse med Onion Rings följa med hem för jag vart sugen på något gott men jag kan ju säga redan nu att jag är trött på dom efter att bara ha ätit några stycken så nu vet jag ju vad jag inte ska köpa igen   


När pappa hade kört hem så tog jag först hand om min rena och torra tvätt och sen så ställde jag mej i duschen så att jag ska vara fräsch till imorgon   


Efter duschen så började jag skriva på detta inlägget och efter en stund så tog jag en paus för att äta kvällsmat och jag orkade inte göra något riktigt idag så det fick bli rundmackor   


Innan jag avslutar detta inlägget så vill jag bara säga att JA där är säkert stavfel och konstiga meningar i detta inlägget precis som i mina andra inlägg men det är för att jag är väldigt trött i hjärnan för tillfället av smärtan från min Fibromyalgi!

 

Men nu har jag snart skrivit färdigt detta inlägget och så fort jag är färdig så ska jag krypa upp i soffan oh bara chilla tills det är dags att gå och lägga mej så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards