DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 7 februari 2024

Säsong 2 Episod 7 - Jag gillar verkligen henne...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 7 feb 23:00

Igår så gick jag och la mej redan när klockan var 22 och sen så somnade jag vid 23 tiden för att sova som en stock fram tills jag vaknade med ett ryck vid 3 tiden och sen så vart det jättesvårt att somna om för jag visste att larmet skulle gå igång klockan 5 igen   

 

Med tanke på att jag var både hungrig och dessutom behövde gå på toa så tog jag mej upp ur sängen och ut i köket för att äta en köttbulle och en bit Snickers kaka och sen så gick jag på toa och efter det så sköljde jag munnen med munskölj för att slippa smaken i munnen när jag sen la mej igen för att försöka somna om vilket jag gjorde vid 4 för att sen sova tills larmet gick igång klockan 5 och det var dags att gå upp för att göra vid mej inför dagen  

 

Efter att jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen och klädde på mej för att sen gå ut i köket och trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner medans jag väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner     

 

När ja hade rullat ihop min madrass och vrålat till den braiga musiken som spelades på Antenne Niedersachsen så gjorde ja vid soffan och sen så kröp jag upp i min hörna ett tag för att vänta på att mina mediciner skulle börja verka så att jag kunde gå ut i köket och fixa frukost sen   


Idag så blev det rostade rundmackor med ost på till frukost och när klockan var närmare 5:45 så ringde jag till pappa för att gratta honom på födelsedagen och fråga hur det var med en sådan gammal man som blir hela 64 år idag     


Efter frukosten så vart det först dags att diska och sen så sminkade jag mej för att jag skulle se mer levande ut med tanke på att jag skulle ut bland människor idag och för att se fixad ut för pappas skull då det bara är hans födelsedag en gång om året   


Vid 6:30 så kom pappa och hämtade mej och så körde vi till Folketshus och satte oss där för att vänta på att klockan skulle bli 7:40 så att vi kunde gå in på sjukhuset för vi var lite osäkra på vart vi skulle gå då jag hade fått väldigt dålig information och det var tur att vi gick så tidigt för vi gick till fel avdelning första gången men till slut så hittade vi rätt   

 

Bjuder på en nervös selfie som jag tog innan vi gick till sjukhuset så får ni resten av bilderna sen   


När vi väl hittade rätt så vart det bara att sätta oss i väntrummet och vänta på att klockan skulle bli 8 och när det var min tur så sa jag hejdå till pappa då han skulle iväg och fixa lite datorer och sånt tekniskt medans jag fick min behandling   

Efter att sköterskan hade hämtat mej och pappa hade gått så visade hon mej till ett ljust och fint rum med stora sånna där fåtöljer som man kan fälla och ställa i alla möjliga olika ställningar och sen så fick ja berätta vilken arm jag ville ha fusionen i och då sa jag att vänster var bäst för mej och sköterskan sa att ja men då tar vi den så hon hämtade en värmekudde och la den i vänster armveck för att blodådrorna skulle visa sej lättare   


Sen så mätte hon mitt blodtryck som så klart var för högt men jag berättade för henne att det var för att jag både var nervös och för att jag inte riktigt gillar sjukhus med tanke på alla olyckor som min bror har varit med om och då sa hon att nu kör vi igång om det är okej för dej och ja sa så klart ja   


Det som gör mej så sjukt arg...

... på mej själv...

... är att jag hade frågat om jag fick lov att filma när hon satte i PVK (Perifer Venkateter) slangen i blodådran och hon sa att det gick bra så länge jag inte filmade henne eller någon nannan i rummet (där satt en kille till och fick samma behandling) och jag lovade att jag bara skulle filma när hon satte den på mej och inget annat så jag började filma när hon satte den och när jag skulle stoppa videon sen så försvann den och ja kan inte hitta den alls så jag fatta inte vad som hände men tänkte bara "FAN OCKSÅ" men fattade mej snabbt och tog några foton istället så dom kommer här   


Själva fusionen tog cirka 30 minuter och sen så kopplade sköterskan ur maskinen men lät PVK:n sitta kvar då jag skulle sitta där i cirka 30 minuter extra för att se så att jag tålde medicinen och därför så skulle den sitta kvar så att dom kunde ge mej medicin för att motverka till exempel en allergisk reaktion med annan medicin så fort som möjligt   


När tiden hade gått så tog hon ur PVK:n och sen så fick jag gå efter att jag hade fått en ny tid bokad till den 30/4 när det är dags för nästa infusion. Och då när jag lämnade sjukhuset så var den enda biverkningen som jag hade just då att det smakade metall i munnen efter att hon hade spolat PVK:n med Natriumklorid både före och efter min fusion   

 

Så jag sa hejdå till sköterskan och den andra patienten som precis hade kommit när jag skulle gå och som jag hade haft en konversation om tatueringar med där jag rekommenderade henne att gå till Viveca på Big City eftersom hon ville göra en ny tatuering men inte visste vilket ställe som var bra och sen så ringde jag till pappa när jag hade kommit ner till entrén för att säga att jag var färdig men då vart han ju så klart inte färdig så jag gick till Folketshus och ringde på dörren för att fråga om någon ville släppa in mej så att jag kunde vänta där och det var där som vanligt folk som ville göra för dom känner mej vid det här laget   

 

När pappa sen kom tillbaka så sa jag att jag skulle gå till Apoteket inne på sjukhuset för att hämta ut mediciner men i själva verket så gick jag till lilla ICA på storgatan för att köpa tårtljus till pappa så att jag kunde sätta det i hans pizza när vi åt middag sen vid lunch   


Han blev nog lite förvånad när jag kom tillbaka med ljus istället för mediciner men jag behövde ju inga mediciner så det vart bara en liten vit lögn för att inte avslöja vart jag skulle gå för då hade jag aldrig fått gå för han hade tyckt att det var för långt att gå för att köpa en sådan sak till honom men nu visste han inte så han hade inget att säga om det   

 

Och det blev en succés med ljusen i pizzan när vi skulle äta för han såg så glad ut när han fick blåsa ut dom så mitt uppdrag lyckades och självklart så bjöd jag på pizzan då det blev min födelsedagspresent till honom   


Det finns även en video men som vanligt så går den inte att ladda upp här på bloggen men den finns på min Facebook så ni får kolla på den där om ni har tillgång till min Facebook och annars så får ni tyvärr låta bli att se den   

 

Efter maten så vart det dags för pappa att gå på möte igen så jag fick sitta på hans rum på Folketshus och titta på Youtube videor i min ensamhet och då slog ju hjärnspökena till för helt plötsligt så kände jag som att jag inte kunde andas ut ordentligt och sen så började det klia på halsen men jag höll mina demoner i schack och gjorde allt för att fokusera på annat för helt ärligt så hade jag inte svårt för att andas alls utan det var bara min kropp som försökte lura mej till en panikattack   

 

Så nej jag lyssnade inte på min kropp och det var verkligen det enda rätt här för jag har förutom svallningar inte mått dåligt på något annat sätt än att min hjärna är dum i huvudet så det viktigaste är bara att vara rationell och behålla lugnet så blir allt bra till slut  

 

Vid 14:30 ringde mamma för att fråga om jag ville öppna dörren till henne så att hon kunde komma in och gå på toa innan hon skulle köra hem efter sitt jobbmöte som hon hade varit på och självklart så släppte jag in henne så att hon kunde kissa och sen så körde hon hem till Simba och jag satte mej och tittade vidare på Youtube videor tills pappa kom vid 16 tiden   

 

Innan vi körde hem så var vi in om en rund hos Viveca och Jeppe på Big City för jag skulle bokat tid för min nya tatuering men eftersom Viveca var upptagen med att tatuera en annan kund så ville vi inte störa henne så vi hade en trevlig pratstund med Jeppe och sen så körde vi och lovade att vi skulle komma tillbaka en annan dag så att jag kan boka min tid   

 

Efter det så körde vi till MAXI där pappa skulle köpa bröd och kattsand för det har dom för tillfället inte på Arons och sen så körde vi hem till Hjärnarp och min lägenhet där pappa släppte av mej för att sen köra hem till mamma och Simba och jag bestämde mej för att jag behövde göra av med mer energi så jag bytte om och gav mej ut på min runda med bra musik i öronen trotts att jag egentligen inte hade behövt det för jag har gått över 15000 steg idag redan men det var väldigt skönt att röra på sej och bara rensa tankarna   


Väl hemma igen så kokte jag fullkornsmackaroner som jag sen åt tillsammans med mina hemmagjorda köttbullar och det var helt okej men jag tror inte att jag var sugen på det egentligen men jag åt det i alla fall för jag behövde ju äta något   

 

Det är inte alltid roligt att vara vuxen men äta bör man annars dör man   

 

Nu på kvällen så har jag haft en rolig telefonkonversation med syster yster Parre och sen så har jag även suttit och skrattat för mej själv i soffan som ett annat psykfall åt att min underbara sköterska som jag hade idag på sjukhuset och som frågade massor om mina tatueringar och ville veta typ allt om drifting helt ärligt har skrivit in det i min journal   

 

 

Alltså hur fucking underbar är inte hon som har skrivit detta i min journal?!

Hur många andra kan säga att det står att dom är väldigt intresserade av bilar och motorsporten drifting i just sin journal som är en så väldigt seriös sak   

 

Jag längtar verkligen tills jag ska dit igen för jag gillar verkligen henne och hoppas att hon kommer att vara min sköterska varje gång jag ska dit   

 

Och på tal om min fusion idag så kommer här en liten uppdatering på mitt blåmärke som är på väg att växa fram fast att hon var grymt duktig på att sätta PVK:n   


Ja nä men detta får vara allt för ikväll för jag känner att jag börjar bli riktigt dimmig i hjärnan så jag ska dricka upp min fake milkshake som jag har gjort med choklad havredryck och laktosfri glass idag igen bara för att jag kan och för att jag är vuxen nog att bestämma själv om jag vill ha det för tredje dagen på rad och sen ska jag nog gå och lägga mej för jag är helt slut!

 

Innan jag går så vill jag dock än en gång säga stort grattis på födelsedagen till världens bästa pappa på hans 64 års dag. Jag älskar dej mer än vad det finns sandkorn och vattendroppar på jorden och mer än vad det finns stjärnor i alla galaxer i hela världen   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards