DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 8 februari 2024

Säsong 2 Episod 8 - Jag lever fortfarande...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 8 feb 23:15

Igår kväll så kände jag att jag var väldigt elektisk i kroppen. Det kändes liksom som att hela kroppen vibrerade så jag hade svårt för att sitta still eller ens komma till ro när jag väl gick och la mej en stund efter midnatt   

 

Men när jag väl somnade så sov jag som en stock så när larmet gick igång 5:45 imorse så var jag så trött så jag kommer inte ens ihåg att jag har stängt av larmet för att sen skriva ett meddelande både till mamma och pappa för att berätta att jag skulle sova vidare och sen så har jag vänt mej om och somnat som en klubbad säl igen fram tills mamma ringde för att höra hur jag mådde vid 9 tiden      

 

Efter att jag hade pratat färdigt med mamma så la ja mej ett tag till efter att jag hade tagit mina mediciner och var på toa och sen så sov jag tills pappa ringde och väckte mej vid 11:40 och när vi sen hade pratat färdigt så bestämde jag mej för att inte somna om igen fast att jag var väldigt trött fortfarande och säkert hade kunnat sova bort hela dagen   

 

Så jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och medans jag väntade på att det skulle rinna ner så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid soffan för att sen gå ut i köket igen för att hälla upp mitt kaffe och slutligen kasta mej i soffan för att lyssna på Antenne Niedersachsen och bara njuta a livet   

 

När jag hade druckit upp mitt kaffe så var det dags att äta frukost och helt ärligt så kände jag inte för att göra något alls och jag orkade inte äta något heller för den delen men jag tvingade mej själv att åtminstonde äta två rostade mackor med smör och vitlökspulver på för det var jag i alla fall lite sugen på   


Som vanligt så vart det ju dags att diska efter att jag hade ätit och sen så väntade jag bara på att klockan skulle bli 13:15 för då skulle min handläggare från SOC ringa och när h*n ringde så hade vi ett väldigt bra samtal och sen efter att h*n hade sagt hejdå så satte jag mej i soffan igen för att bara sitta där och lyssna vidare på Antenne Niedersachsen i lugn och ro   

 

Rätt som det var när jag satt där och lyssnade på radion så fick jag ett meddelande från Postnord om att jag kunde hämta mitt paket med laddningsbara batterier uppe på Arons så jag skrev och frågade mamma om hon ville vara snäll och hämta paketet innan hon kom ner till mej för att dricka kaffe och snäll som hon är så sa hon att hon gärna hämtade det till mej eftersom hon ändå skulle in på Arons och köpa mat till jobbet imorgon   

 

Så när mamma kom vid 15 tiden så hade hon mina batterier med sej så jag öppnade dom och satte så många som jag bara kunde innan vi fikade och bara pratade om allt och inget alls   


När mamma sen hade kört hem så gick jag över till brossan för att lämna hans bilsport och trailer tidningar som fortfarande kommer i min postlåda (hans gamla postlåda) fast att han har gjort adressändring för ett bra tag sedan och dom borde se att han bor på en annan adress nu   

 

Men det gör ju inget för jag går gärna in med dom till honom så att jag får en anledning att prata med honom och höra hur hans dag på jobbet har varit   

 

Och efter en lång stunds pratade om allt mellan himmel och jord så gick han in till sej och jag gick in till mej för att vänta på att pappa skulle hämta mej när han hade slutat för att vi skulle köra och häls på farmor   

 

Direkt när vi kom in på avdelningen där farmor bor och fick se vem som jobbade så visste vi att det skulle vara en dålig dag för det var en av de dåliga personalerna som jobbade idag och mycket riktigt så var det en dålig dag för farmors astma och då frågade pappa ändå hur det var med farmors andning precis innan vi gick in till henne och då blå ljög denna dåliga personalen oss i ansiktet och sa snäsigt att hon andas bra idag vilket inte alls visade sej vara sant!

 

Det ska inte väsa när en person andas och hon ska inte behöva hosta efter vartannat ord om hon får rätt dos av sin astmamedicin men dom är så jävla motstridiga med att ge henne den för enligt dom så behöver hon inte den fast att hon har tagit astmamedicin så länge jag kan komma ihåg   

 

Men ja det tjärnar inget till att säga till den dåliga personalen ändå för dom tycker bara att vi är allmänt jävla jobbiga så vi får väl gå en annan väg helt enkelt så att både farmor och de andra som bor på det vårdboendet får den vården som de förtjänar och framförallt betala för!!

 

Ahja vi satt i alla fall hos farmor ett bra tag och bara pratade för varken jag eller pappa var sugna på kaffe och enligt den dåliga personalen så hade farmor fått fika precis innan vi kom så det slutade med att vi satt i farmors TV rum och tittade lite på "Se upp för dårarna" som gick på TV:n och sen så sa vi hejdå och körde därifrån igen.


Innan vi körde hem så var vi inne på Apoteket för jag skulle hämta ut lite mediciner som jag precis kom på at dom fortfarande ligger kvar i min väska för jag har så dåligt minne men i alla fall så fick jag inte hämtat allt som jag skulle för dom hade inte alla hemma men förhoppningsvis så kommer resten på lördag så att jag kan hämta dom då   

 

Och som vanligt när jag är på Apoteket uppe vid Willys i Ängelholm så blir jag alltid lika kär i deras tapet som dom har på sin fondvägg framme vid kassan och jag önskar att jag kunde ha något liknande på min vägg för det är ju mina favoritfärger som är blått och grönt   


Får väl kolla upp om man skulle kunna göra en fusk fondvägg på något sätt utan att faktiskt tapetsera om på riktigt för jag skulle vilja ha något liknande denna tapeten antingen bakom TV:n eller bakom soffan så vi får väl se vad jag hittar på i framtiden   

 

Men jag tog i alla fall en liten paus precis för att plocka upp mina mediciner och här är min fångst från idag   


Insåg när jag ställde in mina mediciner i mitt skåp att jag har ett gött lager med mediciner mot min nervsmärta   


Tar ju inte dom så ofta så det är lätt att bygga på sej ett lager men jag är glad att jag har dom hemma när smärtan är som värst och jag bara inte kan ta det längre!

 

I alla fall för att fortsätta inlägget så släppte pappa av mej i lägenheten och så körde han hem till mamma och Simba och jag bestämde mej för att byta om till mina träningskläder och gå min runda med bra musik i öronen   


Det gick inte så fort idag för det var väldigt halt men som alltid så är det skönt att komma ut och få både friskluft och motion så jag är glad att jag tog mej ut och sen när jag kom hem så gjorde jag potatismos med panerad torsk som hade varit i Air Fryern och sen så njöt jag av det tillsammans med kokossirap och rostad lök vilket var väldigt mumsigt   


Nu på kvällen så har jag inte gjort så mycket för jag känner att det är väldigt luddigt i hjärnan då jag har svårt att koncentrera mej för tillfället men jag har hunnit att vara ut med källsorteringen i alla fall så jag har fått gjort lite och nu sitter jag här och pratar i mobil med syster yster Parre och sen så ska jag nog gå och äta en macka för jag börjar bli lite hungrig igen och jag vill inte få huvudvärk eller migrän och då är det bättre att äta något innan jag lägger mej   

 

Men detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards