DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 9 februari 2024

Säsong 2 Episod 9 - Here we go again...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 9 feb 20:15

Alltså jag ska vara helt ärlig nu och säga att jag minns inte en smack vad jag skrev igår men jag vet i alla fall att jag inte la upp bilder på min mysko "natta mat" som jag gjorde innan jag gick och la mej så jag får väl visa den här idag istället och berätta vad det är för knasig blandning   


Jag hade liksom matlagningsgrädde i kylen som jag behövde använda och jag funderade länge på vad jag skulle göra och så rätt som det var så kom jag ihåg att jag gjorde denna konstiga maträtten för en hel del år sedan och det är helt enkelt två mackor som man man brer med smör och ost och sen så lägger man dom i en ugnssäker form och häller på mjölk eller i mitt fall denna gången matlagningsgrädde och sen så kör man in det i ugnen eller som jag gjorde i Air Fryern.

 

Tror nog att det typ skulle kunna jämföras med "breadpudding" som är populärt ute i världen   

 

Men ja det är som en varm macka med varm grädde till   

 

Som sagt så är det en lite konstig maträtt mer faktiskt väldigt gott   

 

I alla fall så har jag sovit rätt så bra inatt när jag väl kom i säng vid 3 tiden och sen så sov jag som en stock fram tills larmet ringde 5:45 imorse och då stängde jag av larmet och ringde till pappa för att berätta att jag var vaken och sen så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner i väntan på att det skulle rinna ner         

 

Med kaffet upphällt i min mugg så gick jag tillbaka till min säng för att krypa upp i den igen och ringa till mamma för att höra hur det var med henne och när vi hade pratat färdigt så satte jag mej till rätta i sängen och sen så tittade jag vidare på "Below Deck" som jag började titta på igår igen efter att ha haft ett litet uppehåll sedan förra året och nu är jag totalt fast igen så allt jag har att säga är "Here we go again!"   

 

Jag har ju tittat på Roswell, New Mexico en andra gång nu och är färdig med säsong 3 så jag har en säsong kvar men jag vill titta på något annat emellan fast att jag redan har sett den sista säsongen en gång och vet vad som kommer att hända   

 

Så ja helt ärligt så har jag spenderat mestadels av dagen liggandes/ sittandes i sängen för att titta på Below Deck för jag har haft så in i helvete ont i mitt högra knä hela dagen så jag har knappt ens kunnat stå upp för att diska fast att jag har tvingat mej själv att göra det ändå för jag hade bokstavligt talat hela jävla vasken full med disk efter att jag hade gjort frukost som idag blev ost och äggmuffins i Air Fryern för att jag hade en ostskalk som skulle ätas upp och två ägg som hade gått ut i datum och dessutom lite mer kvar av den där matlagningsgrädden från igår som gick ut idag och då ville jag använda den   


Blev sjukt glad när jag satt och slö surfade på Twitter (vägrar kalla det X) och insåg att Chad Lindberg (Jesse från The Fast and The Furious) hade gillat min kommentar på hans inlägg om hans nya toapappersrullehållare i form av en Velocyraptor  men jag kallade den en Velocypoopter   


Han är så jäkla härlig för det är inte första gången som han har gillat mina kommentarer och jag lovar att det inte kommer att vara den sista heller för han ÄLSKAR sina fans och visar gärna det   

 

På grund av smärtan i kroppen så valde jag att lägga mej ett tag igen vid 12:30 efter att jag hade tagit en ny omgång med smärtstillande och sen så sov jag tills vid 14 tiden när jag tog mej upp igen för att rulla ihop min madrass och göra vid soffan så att jag kunde sätta mej ordentligt istället i hopp om att det skulle bli bättre i knäet     

 

Vid lite efter 15 tiden så kom pappa och drack kaffe och sen så körde han hem till mamma och pappa eftersom han inte skulle handla och då passade jag på att byta om och sen gå min runda när det var tillräckligt mörkt och herre jävlar vad kallt det var och vräkte ner snö/is regn   


Men som vanligt så var det väldigt skönt att komma ut och röra på mej och det lockade att komma hem igen för jag hade bestämt att jag skulle göra ett vitlöksbröd till kvällsmat och sen äta upp de tre sista köttbullarna till det   


Nyttigt och bra    Men det skiter jag i för helvete vad gott det var och mätt blev jag även om det var lite väl torrt utan någon som helst dipp till så nästa gång så får jag asa röven upp till Arons för att köpa Cream Fraiche även om jag inte orkar egentligen   

 

Nu på kvällen så har jag även hunnit att först både dammsuga och sen byta sängkläder och sen slänga igång en maskin med tvätt och som att inte det var nog så har jag hunnit göra upp planer med Fanny om en spelkväll imorgon hos mej tillsammans med pappa och jag längtar verkligen för det var så längesedan jag och pappa träffade Fanny så det är fan på tiden nu   


Och nu sitter jag här och skriver på detta inlägget medans jag tittar på Muren och dricker kaffe så sämre kan man verkligen ha det och smärtan i höger knä har gått över men nu har jag istället ont i vänster höft och ljumske så varför inte     

 

Ahja detta får vara allt för ikväll för nu ska jag gissa vidare på alla frågorna i Muren och sen så ska jag titta på Carina Bergfeldt och efter det så får jag se om jag orkar duscha idag eller inte. Det beror lite på hur ont jag har i höften senare.

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 


 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards