DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 11 februari 2024

Säsong 2 Episod 10 & 11 - "Jag har ingen musik i kylen"...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 11 feb 23:00

*SKRIK-SKRATTAR*   

 

Alltså herre jösses idag har jag en uppdatering för er som heter duga som är både för igår och för idag för jag hann helt ärligt inte att skriva något inlägg igår eftersom jag hade gäster och dom körde inte hem förrens vid 2 tiden imorse och jag hade så in i helvete roligt med dom så jag kände bara att inlägget fick vänta tills idag istället   

 

Så vi börjar med gårdagen...

 

Ja vaknade vid 10:45 så jag ringde och berättade för mamma och pappa att jag var vaken och sen så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att klicka igång mitt kaffe och ta mina mediciner medans jag väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner så att jag kunde hälla upp det       

 

Efter att jag hade hällt upp mitt kaffe så ställde jag mej i duschen för det kände jag att min värkande kropp behövde och när jag var färdig så njöt jag av mitt kaffe medans jag sprang rund i min handduk och vrål-sjön till musiken på Antenne Niedersachsen     


Som tur var så hade jag hunnit att både klä på mej, rulla ihop min madrass och gjort vid soffan så jag kunde sitta ner och vänta på att pappa skulle komma för jag var inte hungrig så jag ville inte tvinga i mej någon frukost   

   

När pappa kom så kör vi mot Ängelholm för att fika med farmor men vi var lite tidiga så vi passade på att handla först och sen så gick vi i lite affärer bara för att fördriva tiden och när vi var inne i lampaffären så hittade jag och pappa några lampor som vi gillade men priserna gillade vi inte lika mycket så det blev inga lampor för oss utan bara bilder    


Man kan ju inte ha coola/ knasiga lampor överallt men det är roligt att titta på dom och det är ju gratis så varför inte   

 

När jag kände att det började kurra lite i magen efter ett tag så funderade jag först på vad jag var sugen på och först så var det McDonalds men sen så kom jag på att jag är inte alls sugen på det men jag har köpt snabb nudlar och pappa skulle in om Folketshus för att fixa lite så jag bestämde mej för att äta en paket av mina paket med nudlar som jag köpte på ÖoB och dom var riktigt god men jag hade kanske inte behövt att ha en hel spann att koka dom i men det fanns inga skålar utan bara dessa djupa tallrikarna  


När klockan var lite efter 15 (det är tydligen jätteviktigt att farmor ska sova från middag till klockan 15 varje dag *host* så slipper ju personalen jobba under den tiden *host*) så körde vi till farmor för att dricka kaffe med henne   


Tyvärr så var det dock inte en jättebra dag för farmor för hon var väldigt trött och satt mest i vad vi kallar energisparläge vilket är när hon sitter och stirrar ner i knäet men utan att sova men hon är någon annanstans så det är svårt att få kontakt med henne så man kan ha en konversation   

 

Men vi gjorde det bästa av situationen och när vi hade fikat så sa vi hejdå och sen så körde vi tillbaka till Hjärnarp och min lägenhet för att lämna av lite saker och sen så följde jag med pappa hem för att hämta mamma och för att jag skulle kunna passa på att mysa lite med Hans Majonnäs Tröghet Simba för det var över två veckor sedan jag träffade honom sist och det är ALDLES för länge!!


Titta bara på honom   

 

Alltså jag älskar den där håriga lilla köttbullen med hela mitt hjärta och sakna fortfarande honom VARJE dag här i lägenheten och önskar att jag skulle få ha en egen katt men sånt är livet man kan inte alltid få allt man vill och nu har jag i alla fall en egen lägenhet så det är jag väldigt tacksam för   

 

Och som jag har skrivit innan så gör saknaden att jag uppskattar mer när jag väl får träffa honom  

 

Efter att pappa hade hunnit att äta kvällsmat så att han kunde ta sina mediciner så packade jag, mamma och pappa in oss i bilen och körde till min lägenhet för att förbereda för när Parre och Fanny skulle komma för vår spelkväll   

 

Först så kom Parre och sen kom Fanny och herre jösses vad roligt vi hade när vi åt massa gottis, spelade UNO och bara hade allmänt trevligt   


Vid 22 tiden så körde mamma och pappa hem till Simba och jag, Parre och Fanny fortsatte att spela men vi bytte till Skip-Bo istället   


Vid midnatt så vart det dags för en "ost-macka paus" så då matade jag min "barn" och när vi hade ätit så satt vi och gissade på massa Disney låtar och sen så övergick vi till att bara sitta och prata medans vi lyssnade på bra musik   


Och när vi satt där och pratade så kom vi in på samtalsämnet att sjunga i duschen så jag berättade att jag oftast har min högtalare med inne i badrummet för att spela musik som jag kan sjunga till medans jag duschar eftersom jag inte har några direkta grannars som sitter ihop med min lägenhet och då berättade Fanny att hon sjunger i duschen fast att hon har grannars och rätt vad det är så säger Parre "Jag har ingen musik i kylen" och vi alla tre exploderade av skratt för hon skulle säga i badrummet men det blev kylen och det lät så jäkla roligt   

 

Så jag rusade ut i köket för att kolla om jag hade någon musik i min kyl men där var inget så jag blev lite besviken        

 

Sen så bara satt vi så och skrattade åt allt och inget och lyssnade på musik och hade det allmänt roligt fram tills både Parre och Fanny körde hem vid 2 imorse och när dom hade kört så var det dags för mej att diska, diska, diska och gissa vad...diska     

 

Tror att klockan var närmare 4 innan jag kom i säng och sen så tog det inte många sekunder innan jag somnade som en klubbad säl och sov först till vid 7 tiden då jag bara var uppe på toa för att sen lägga mej igen och sova tills jag vaknade av mej själv vid 10   

 

Jag ringde till mamma och pappa för att berätta att jag var vaken och sen så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och sen ta mina mediciner i väntan på att mitt kaffe skulle rinna ner       

 

Med kaffet upphällt och madrassen ihoprullad så att jag kunde göra vid soffan så gjorde jag frukost som idag blev varma mackor med rostad lök för jag var så jäkla sugen på det   


När pappa kom så körde vi till Ängelholm för att han skulle tanka, tvätta bilen och handla lite som vi glömde igår och sen så körde vi hem igen och jag hjälpte pappa att handla på Arons och sen så lämnade han av mej i lägenheten innan han körde hem till mamma och Simba   


Efter att jag hade bytt till "hemma" kläder så körde jag först igång en maskin med tvätt och sen så bytte jag alla laddningsbara batterier som behövde bytas och sen så laddade jag dom som var urladdade så att dom ska vara redo till nästa gång det måste bytas   


Sen så ställde jag mej och gjorde kvällsmat som idag bestod av rensa kylen och frysen mat som tillslut blev fullkornspasta med kyckling och ost sås och herre jävlar vad gott det blev!


Med lite rostad lök på så blev det en krocket klubba i skenbenet som Dag-Otto säger   

 

Efter maten så var det så klart dags för att diska igen och när disken var ren så började jag skriva på detta inlägget medans jag tittade vidare på Below Deck för jag är totalt hooked igen precis som jag var förra året när jag tittade   

 

När jag satt här och skev helt inne i Below Deck (jag tittar inte på tangentbordet när jag skriver utan tittar på datorskärmen och TV:n) så ringde det på dörren och där stod brossan med ett paket blandfärs som tack för att jag tvättar till honom och jag tycker att det var det gulligaste som jag har varit med om på länge för jag behöver ju mat och det är perfekt med tjänster och gentjänster   


Så efter att brossan hade gått igen så skrev jag lite till här på bloggen och sen så ställde jag mej och gjorde köttfärssås som jag åt på rundmackor med ost på och det är så sjukt gott och enkelt att göra men imorgon så ska jag koka lite fullkornspasta så har jag helt plötsligt tre olika sorters maträtter i kylen; pastan med kyckling och ostsåsen som jag gjorde innan idag, köttfärssås att äta på mackor och köttfärssås med spaghetti   


Nu ska jag skriva färdigt detta inlägget och sen ska jag vika min tvätt innan sängen kallar för jag börjar bli väldigt trött i huvudet vilket märks då jag har så kallade utomkroppsliga känslor (det känns precis som att min kropp går på auto pilot och att jag kan se mej själv uppifrån) vilket är väldigt obehagligt men inget som jag inte har varit med om innan och kommer att ta mej igenom   

 

Ja nä men nu ska jag som sagt vika min tvätt medans jag tittar vidare på Below Deck och sen ska jag kränga mina sista mördegskakor till mitt kaffe och kanske även äta några Banana Skids som Parre var väldigt snäll och köpte till mej igår eftersom hon vet att jag ÄLSKAR dom   



Var rädda om er mina underbara läsare   

   

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards