DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 12 februari 2024

Säsong 2 Episod 12 - Slö dag...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 12 feb 20:45

Inatt så har jag haft svårt att sova för jag har varit väldigt rastlös i kroppen och jag tror att det beror på att det var en stor som höll på att dra in över oss inatt   

 

Jag tror att klockan var närmare 4:30 när jag somnade så jag kan ju inte påstå att jag var utvilad när larmet gick igång igen 5:45 men jag stängde av larmet och ringde till pappa för att berätta att jag var vaken och när jag hade pratat med honom så ringde jag till mamma för att berätta för henne att jag var vaken     

 

Efter att jag hade pratat med både mamma och pappa så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så gick jag ut i köket för att ta mina mediciner men jag tryckte inte igång mitt kaffe för jag hade redan bestämt mej för att jag skulle gå och lägga mej ett tag igen efter att jag hade tagit mina mediciner då jag fortfarande var trött     

 

Sov från klocka 7 och sen när jag vaknade vid 11 så kände jag mej faktiskt helt okej pigg så jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och sen så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid soffan medans kaffet rann ner   

 

Dagens frukost blev middag och då jag gick upp så sent så därför valde jag att äta av min kyckling och ost pasta och den var helt ärligt om möjligt ännu godare idag   


Efter att jag hade ätit så var det ju så klart dags att diska och efter att jag hade diskat så kröp jag upp i soffan för att göra mina språklektioner så att jag inte skulle behöva stressa med dom nu ikväll utan kan ta det lugnt och skriva i lugn och ro istället   

 

Ut över det så vek jag min tvätt som jag inte orkade vika innan jag gick och la mej igår och sen så har jag suttit och slö tittat på Youtube videor fram tills mamma kom vid 14 tiden för att ställa bilen så att hon kunde gå upp och städa på biblioteket och när hon sen kom tillbaka vid 15 tiden så bjöd jag henne på kaffe och så hade vi en trevlig pratstund   

 

När mamma hade kört hem så körde jag igång en maskin med handdukar och disktrasor och som vanligt så startade maskinen på 5:45 som den alltid gör och när jag skulle gå min runda så var jag inne på toa för att byta om och då stod maskinen på 4:44 och jag tänkte inte så mycket mer på det utan jag traskade iväg i det snöblandade regnet med min musik i öronen   


Och när jag sen kom tillbaka och skulle byta om igen så stod maskinen fortfarande kvar på 4:44 så jag blev lite fundersam för jag hade ju liksom varit borta i 10 minuter så jag bytte om och sen så gick jag ut i köket för att förbereda för att koka fullkornsspaghetti till min köttfärssås och när jag hade kokt upp vattnet och lagt i spaghettin så gick jag in på toa igen för att kolla och då stod tvättmaskinen fortfarande på 4:44 så jag gjorde en så kallad norsk reset som betyder att man stänger maskinen och drar av sladden för att sen sätta i den igen   

 

Efter att jag hade gjort det så startade jag den igen fast bara på sköljning och sen torktumling men åter igen så stod den på 4:44 och sen så blinkade den på "U6" vilket jag kom fram till var att den var för full vilket inte alls stämde då jag bara hade typ 2 stora handdukar, en hår turban, en liten handduk och 2 disktrasor och jag har haft mycket mer i den förr så jag gjorde en norsk reset igen och efter denna gången så funkade den okej igen så jag kunde återgå till mina spaghetti som var nästan färdigkokta när jag kom tillbaka så det var ju bra tajming   

 

Så min kvällsmat idag blev fullkornsspaghetti med köttfärssås och köttfärssåsen var ännu godare idag än den var igår och igår så var den fruktansvärt god!


Nu på kvällen så har jag färgat mina ögonfransar för första gången på flera månader och det blev riktigt bra denna gången. Jag önskar bara att fransarna kunde bli ännu svartare men jag är ändå supernöjd ed detta resultatet   


Det suger att fransarna inte kan vara lika svarta efter att jag har färgat dom som medans jag färgar dom (den övre bilden) men jag kanske kör en omgång imorgon eller nästa dag igen för att få dom extra svarta   

 

Jag får väl ta dom där tummarna ur röven och boka en tid för en så kallad lashlift detta året. Har ju skrivit om det några gånger förra året men det blev inte av för jag la mina pengar på annat så vi får väl se hur det blir med den saken   

 

Ahja nu ska jag snart gå och ta en macka eftersom jag börjar bli hungrig och sen så får jag se vad kvällen bjuder på men det blir nog att fortsätta titta på Below Deck för jag har snart tittat färdigt på denna säsongen så kan jag titta på sista säsongen av Roswell, New Mexico sen innan jag fortsätter på nästa säsong av Below Deck för där är en jäkla massa fler säsonger att titta på och även flera olika versioner av programmet så jag har att göra   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards