DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 13 februari 2024

Säsong 2 Episod 13 - Vad är det som händer?!...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 13 feb 22:15

Alltså i vanliga fall när det börjar närma sej shark week för mej så brukar jag typ vara sugen på allt och inget samtidigt men igår var verkligen en sån dag då jag typ åt min egen vikt i mat och ändå så vart jag hungrig som ett svältande djur efter att jag hade ätit   

 

Så igår efter att jag hade skrivit färdigt mitt blogginlägg så åt jag först två mackor med köttfärssås på och sen så åt jag stekta spaghetti och efter det så åt jag två rostade mackor med randig kaviar på också innan jag gick och la mej   


Detta var visserligen under ett tid spann mellan 21:30 och 2 imorse men ändå liksom det är en jäkla massa mat   

 

Men jag somnade i alla fall mätt igår eller ska jag skriva imorse för klockan var närmare 3 när jag somnade men ändå så var jag extremt pigg när larmet gick igång 4:45 imorse så jag stängde av larmet och sen så ringde jag först till pappa för att berätta att jag var vaken och sen så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så gick jag ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och sen ta mina mediciner medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner       

 

Med kaffet upp hällt i min mugg så gick jag tillbaka och kröp upp i sängen igen för att titta på massa Youtube videor fram tills mama ringde vid 7 tiden och efter att vi hade haft en trevlig konversation så kröp jag ner i sängen igen och fortsatte titta på Youtube videor fram tills jag kände mej för uttråkad för att titta vidare för då gick jag ut i köket och satte mej på diskbänken för att titta på lastbilar   


Helt ärligt så tycker jag att det är väldigt underhållande att titta på lastbilarna som kommer och sen kör igen för det är så många olika sorters lastbilar och förare. Och det är väldigt roligt att se att det är så många tjejer som kör lastbil nu för tiden   

 

Jag vet inte riktigt hur länge jag satt där men rätt som det var så var klockan 12 och då kände jag mej rätt så trött så jag bestämde mej för att lägga mej ett tag så jag kröp ner i sängen och sen så sov jag tills klockan var nästan 14 då jag vaknade av mej själv och bestämde mej för att gå upp och göra något produktivt med min dag oh dessutom så började jag bli ruskigt hungrig.

 

Så jag tog mej upp ur sängen igen, klädde på mej och rullade ihop min madrass för att göra vid soffan och sen så gick jag ut i köket för att värma lite av min kyckling och ost pasta till kombinerad frukost och middag   

Och efter att jag hade diskat så kröp jag upp i soffan och började läsa en Destiel fic som jag har läst en gång innan men som jag verkligen gillar så jag kände att det var dags igen nu speciellt när ja har tagit med några av mina Destiel böcker hemifrån mamma och pappa   


Vid lite efter 15 tiden så kom mamma tillbaka från biblioteket och på vägen tillbaka så hade hon varit snäll och köpt mjölk till mej när hon ändå gick förbi Arons så jag slapp gå dit för jag behövde mjölk så att jag kunde baka polarbröds mackor även kallade rundmackor   

 

Efter att mamma hade kört hem så gick jag först min runda i solen med bra musik i öronen   


Sen när jag kom tillbaka så körde jag igång degen till mina rundmackor och medans den stod på jäsning vid mitt element så passade jag på att läsa vidare i min Destiel bok   


60 minuter senare så hade degen jäst väldigt fint så jag började  kavla ut degen och stansa ut mina rundmackor för att sen jäsa dom i 30 minuter innan dom skulle in i ugnen   


Allt som allt så slutade det med att jag fick ihop 29 rundmackor och det är grymt bra för dom kan antingen ätas hela som dom är eller delas så att en macka blir två mackor så dessa kommer att räcka ett tag för jag personligen gillar att dela dom så att det blir två delar   



Självklart så vart jag ju tvungen att smaka på mina rundmackor och jäklar vad goda dom är!

Ser framemot att testa att rosta dom i brödrosten imorgon till frukost   



Kommer jag att göra dessa mackorna igen? ABSOLUT!

 

Och jag vet att ni kommer att fråga om receptet så det kommer här:


Det enda som jag ändrade i detta receptet var att jag bytte ut två dl av rågsikten mot 2 dl med grahamsmjöl och nästa gång så tror jag faktiskt att jag ska testa att baka dessa på 6 dl rågsikt och 6 dl med grahamsmjöl för jag tror att dom kommer att bli lika saftiga ändå så vi får väl se   

 

Ja nä men detta får vara allt för idag för jag är helt slut i rutan nu efter att ha bakat ikväll men jag ångrar inte det alls så när jag har publicerat detta inlägget så ska jag göra mina språklektioner och sen så blir det att titta färdigt på Below Deck återträffen innan jag sätter mej och läser vidare i min bok innan sängen kallar     

 

Och förresten har ni märkt att jag inte alls har ätit lika mycket idag för helt ärligt så är jag knappt hungrig idag och det är sån sjuk kontrast till igår när jag mer eller mindre vräkte i mej massor med mat så jag skyller det helt på att min mens ska börja om två dagar   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 


 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards