DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 15 februari 2024

Säsong 2 Episod 15 - Kommunikation är A och O....

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 15 feb 20:30

Ja vad kan jag säga mer än att igår så kände jag som sagt inte alls för att skriva något alls här på min blogg men ni fick ett litet inlägg i alla fall och det är ju bättre än inget alls   

 

Idag så har jag lite mer att skriva om som ni kanske kan förstå av rubriken på detta inlägget...

 

...

 

Det är nämligen så att jag är lite aningens irriterad idag för jag känner att min tid har blivit spilld med och jag HATAR när folk spiller med min tid   

 

Anledningen till att jag känner att min tid har blivit spilld med idag är för att det var en person som skulle komma hit idag för att sätta ballofix kranar inne i mitt badrum så att jag kan stänga av vattnet i min lägenhet om det skulle hända något och detta fick jag berättat för mej igår av pappa för min hyresvärds son hade ringt till honom och berättat detta.

 

Så jag har varit hemma och tillgänglig hela dagen men det har inte kommit någon och jag har inte hört något varken från min hyresvärd eller från hennes son   

 

Rätt som det var när jag satt och läste i soffan idag så kom det en svart bil med släp körandes in på gården till min lägenhet och huset som ligger på samma tomt och sen så kom min hyresvärd så jag tänkte att dom kommer ju och knackar på när dom vill komma in till mej.

 

Dock så var det ingen som kom in till mej utan de båda körde igen cirka 30 minuter senare och där satt jag i soffan och fattade nada men jag läste vidare i min Destiel bok och efter kanske 1 timme så kom samma svarta bil med släp tillbaka igen men han satt bara i sin bil i typ 2o minuter innan han körde igen och då blev jag fundersam och kunde inte hjälpa att jag ringde till min hyresvärd för att fråga vad det var som hände?!

 

Hon hade ingen som helst aning om vad jag pratade om när jag frågade om han inte glömde att komma in till mej för att sätta ballofix kranarna utan han och min hyresvärd hade varit inne hos grannarna som bor på samma tomt för dom hade en vattenläcka inne hos sej   

 

Så jag berättade för henne att hennes son (som vi känner sedan innan och samma med henne) hade ringt till pappa igår och sagt att det skulle komma en kille till mej under dagen för att sätta ballofix kranar inne i badrummet så att om det händer något och han inte är i närheten (både han och min hyresvärd, hans mamma, tar hand om lägenheten) så kan jag stänga av vattnet själv.

 

Detta hade hon alltså ingen som helst aning om och jag tycker att det är dåligt att dom två inte kommunicerar bättre för helt ärligt så är det mamman som står som min hyresvärd så jag litar ju på att hon har koll. Men nu var det helt enkelt så att hon inte visste vad det handlade om så hon ursäktade sej och ringde till sin son för att höra vad detta handlade om   

 

Aj aj aj jag skapade nog lite drama mellan dom men hur skulle jag veta att min hyresvärd inte visste vad som var på gång  

 

I alla fall så ringde hon tillbaka typ 1 timme senare och berättade att hon hade pratat med sin son som i sin tur hade pratat med killen imorse som skulle kommit under dagen och då hade det tydligen blivit ett missförstånd och han kom inte idag men ändå så hade min hyresvärds son inte meddelat mej på något sätt alls så här sätt jag och väntade i onödan på någon som ändå inte skulle komma idag   

 

Ja jag är lite irriterad faktiskt och nu så vet jag helt ärligt inte när denna killen har tänkt dyka upp men jag hoppas inte att det blir imorgon i alla fall för jag ska inte vara hemma på hela dagen imorgon för jag ska först vara med mamma på jobbet och sen ska jag vara med pappa i stan för att förhoppningsvis få bokat tid till min nya tatuering efter att han har slutat jobba. 

 

Hur som helst så bestämde jag mej för att gå med mamma upp till biblioteket idag när hon skulle städa där och jag tänkte att om det kommer någon under tiden och jag inte öppnar så får jag ju en pling i mobilen från min dörrklocka i alla fall och då kunde jag bara svarat där uppifrån att jag kommer så fort jag kan men det var ingen som hörde av sej alls medans vi var där uppe och sen när vi kom tillbaka så drack jag och mamma lite kaffe innan hon körde hem och sen så kröp jag upp i soffan och fortsatte läsa i lugn och ro   

 

Efter att jag hade läst ett tag så behövde jag gå på toa och helt ärligt så tittade jag inte i toastolen innan jag satte mej för att göra mitt men när jag skulle spola så märkte jag att där inte var något vatten när jag hade spolat för att det lät på riktigt som att hela toastolen skulle flyga till månen eftersom där inte var tillräckligt med vatten i .

 

Så jag kunde inte göra mer än att kolla om där var vatten i vasken på toa eller ute i köket och där var så klart inget vatten så jag tänkte bara "vad i helvete är det som händer nu?!" men jag orkade inte ringa till min hyresvärd igen så jag satte mej och läste vidare och efter bara en liten stund så bankade det till i både kökskranen och inne på toa så jag for upp ur soffan och sprang in på toa!

 

Där inne insåg jag att vattnet var tillbaka och herre jävlar min skapare vad det lät ur både kranen och toastolen där inne på toa så jag startade kranen på kallt vatten för att få ut all luft och så spolade jag i toastolen innan jag gick ut i köket för att starta kranen på kallt vatten där också så att all luft i vattenrören skulle försvinna.

 

När jag hade fått ur den mesta av luften ur rören så bytte jag om till träningskläder för att gå min runda och det var väldigt skönt att gå idag fast att jag hade fruktansvärd mensvärk men jag bestämde mej för att låta benen bestämma vart jag skulle gå så jag satte musik i öronen och traskade iväg   

 

Idag så tog mina ben mej till farfars grav och sen kapellet för jag behövde tydligen tanka positiv energi efter denna kaotiska dagen så jag satt där i kapellet en bra stund och bara lyssnade tacksamt på tystnaden   


När jag sen gick tillbaka så insåg jag att min GPS app inte hade registrerat när jag gick dit så jag startade den när jag gick ifrån kapellet istället så det blev bara att halva rundan blev registrerad men det gör inget för jag vet ju att jag gick hela min runda och det kändes väldigt bra   


Väl tillbaka igen så stekte jag ägg och två av mina rundmackor som jag delade på mitten till kvällsmat och åt det med rostad lök. Det blev extremt gott   



Med maten i magen så vart det dags att börja skriva detta blogginlägget och rätt som det var som jag satt här och skrev så blev jag extremt sugen på att baka så jag bakade något gott till fredagsfikat på mammas jobb imorgon men jag tänker inte berätta vad det är utan det får ni bilder på i morgondagens inlägg för jag vill inte att mamma sa veta och jag vet med 110 % säkerhet att hon läser min blogg VARJE morgon innan hon kör till jobbet   

 

Innan jag går så måste jag återigen skriva att jag förvånas över att jag inte har haft ett enda migränanfall sedan jag fick min första dos av Vyepti medicinen och det betyder att det idag är hela 12 dagar sedan jag hade migrän sist för jag hade inga migränanfall förra veckan när jag fick min dos utan bara i början på Februari   


Jag är så förvånad men som sagt tidigare fortfarande rädd att ju längre tid det går utan migrän desto värre kommer det anfallet att vara när det väl dyker upp och om det inte dyker upp så är detta fan en mirakel medicin som jag hoppas att jag får fortsätta med även om den förvärrar min Fibromyalgi smärta något fruktansvärt!

 

Delar även med mej av en dagens outfit bild innan jag avslutar så den kommer här   


Ja nä men detta får vara allt för denna gången så var rädda om er mina underbara läsare för nu ska jag gå och packa ner min bakade sak så att den är redo för imorgon     

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards