DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 16 februari 2024

Säsong 2 Episod 16 - Igår bakade jag...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 16 feb 20:15

Igår kväll så bakade jag som jag berättade för er men eftersom jag vet att mamma läser min blogg så ville jag inte berätta vad det var för något för jag ville att det skulle vara en överraskning för henne men idag kan jag berätta att jag bakade en sockerkaka med en tillhörande choklad smörkräm   

 

Denna smällde jag som sagt ihop igår innan jag gick och la mej vid 23 tiden och så fort jag la huvudet på kudden så somnade jag som en stock och sen så vakade jag inte förrens larmet gick igång imorse klockan 5 istället för 5:45 som jag brukar gå upp   

 

Anledningen till att jag gick upp så tidigt var ju för att jag skulle vara med mamma på jobbet och då ville jag hinna vakna och göra vid mej innan hon kom för att hämta mej lite efter klockan 6 när hon körde från biblioteket i Hjärnarp efter att ha städat där då hon städar på morgonen eftersom hon slutar tidigare på fredagar.

 

Så jag stängde av larmet och sen så tog jag mej upp ur sängen direkt och startade Antenne Niedersachsen direkt för att ha något att sjunga till medans jag klädde på mej och rullade ihop madrassen så att jag kunde göra vid soffan för att sen gå ut i köket och trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner i väntan på att mitt kaffe skulle rinna ner       

 

När jag hade hällt upp mitt kaffe så skrev jag till både mamma och pappa att jag var vaken och sen så packade jag ner det som jag skulle ha med mej idag innan jag sminkade mej så att jag skulle se lite mer levande ut och sen så var det bara att vänta på att mamma skulle komma   

 

Vid 6:10 kom mamma och hämtade mej och sen så körde vi till Munka för att börja städa på idrottshallen och som vanligt så går det alltid snabbare när vi är två för jag kan hela rutinen nu så jag behöver knappt fråga vad som ska göras längre utan jag bara kör på och vid 9 tiden så kom mamma arbetskollega med frukost så då blev det goe fika med frallor och massa mumsigt pålägg och till efterrätt så bjöd jag på min kaka som var väldigt populär vilket alltid är jätteroligt   


Det roliga med denna kakan är att den smakade lite åt Kinder ägg hållet men men tanke på att jag bara improviserade när jag gjorde choklad smörkrämen så undrar jag om jag kan göra en likadan igen för jag kommer knappt ihåg hur jag gjorde för jag var så trött igår och självklart så skrev jag ju inte upp hur jag gjorde heller     

 

Ahja jag får väl helt enkelt bara testa nästa gång det är dags att baka något liknande och se om jag kan komma fram till samma resultat igen eller om det bara var en engångsföreteelse   

 

Efter att vi hade ätit frukost och suttit och pratat med mammas arbetskollegor (det kom en till som brukar vara med och äta frukost på fredagar) och dom hade gått igen så körde jag och mamma på och städade vidare och eftersom det är fredag idag så fic jag köra skurmaskinen och det är lika roligt varje gång för jag sätter i mina hörlurar i öronen och sen så är det bara att tuta och köra medans jag sjunger till grymt bra musik för där är ingen som jag kan störa i den stora idrottshallen   

 

När jag var färdig med att skura hela den stora hallen så var det dags att fylla på vatten i Härta (mamma har döpt maskinen till det) för hon var tom och sen så var det tömning och städning av Härta som stod på schemat innan vi ställde henne på laddning inför nästa vecka   


Yes jag har haft badshorts på mej idag för jag har varit varm så varför inte liksom     

 

Efter att vi var färdiga med att städa på idrottshallen så gick vi ner på IP som också tillhör mammas jobb och där städade vi av alla omklädningsrummen och när vi var färdiga där så var det dags för middag men jag var inte hungrig så jag satt bara och slö surfade medans mamma åt av sin pytt i panna som hon hade med sej och så pratade vi med M som jobbar på hallen och h*n visade hur många utgångna kuponghäften som h*n skulle slänga idag då de inte går att användas längre   


Varje kuponghäfte kostar 300 kronor och här är väl 50 stycken kanske så det är cirka 15000 som bara skulle kastas för dom får inget tillbaka även om dom inte får alla sålda vilket jag tycker är trist för jag tycker att dom skulle gå att panta på något sätt så att dom kunde få lite av priset tillbaka i alla fall men nu går de istället bara direkt till återvinningen och sen så får de köpa in nya kuponghäften för denna perioden och hoppas på att dom får sålt alla dom innan perioden går ut för annars så är det samma trista visa igen   

 

När arbetsdagen var slut så packade vi ihop oss och så körde vi mot Ängelholm för att mamma skulle släppa av mej hos pappa på Folketshus när hon körde till sin mamma som hon alltid gör på fredagar så här sitter jag nu i min mysiga hörna och har börjat skriva på detta inlägget för att slippa skriva allt ikväll när jag ändå bara sitter av tiden här i väntan på att pappas arbetsdag ska vara över så att vi först kan köra till farmor och hälsa på och sen köra till Viveca så att jag kan boka tid för min nästa tatuering eftersom jag vill ha den gjort typ helst igår   


När pappas möten var färdiga så körde vi till Viveca så att jag kunde boka min tid så nu smäller det den 25/3 klockan 10 och jag kan knappt vänta för jag längtar så sjukt mycket tills den sitter där bakom mitt vänstra öra   

 

Och efter att vi hade varit hos Viveca och Jeppe så körde vi till farmor men det var inte så roligt idag för hon sov mest och var lite grinig men som vanligt så försökte vi att göra det bästa av situationen. Dock så var vi inte där så länge idag för vi kom rätt så sent så när det var dags för farmor att äta kvällsmat så körde vi ut och lämnade henne i matsalen med de andra tanterna och farbröderna efter att vi hade sagt hejdå till henne även om hon nog tyvärr inte ens kommer ihåg att vi har varit där idag   

 

Innan pappa lämnade av mej i lägenheten och körde hem så var vi först på Arons där jag både handlade till mej själv med pengar som jag har tjänat hos mamma idag på jobbet och även hjälpte pappa att handla   


I denna gottepåsen fick jag ihop en hel del saker för ynka 135 kronor och här har ni bild på min lilla fångst:


Det blev ett 15 pack med ägg, 2 förpackningar med bake off bagutter, 1 hekto Roberts Medwurst, frukost marmelad och en påse med chips    

 

Helt okej pris för detta inköpet för både äggen och bake off baguetterna var på extrapris där äggen kostade 30 kronor för 15 stycken istället för typ 47 kronor och baguetterna kostade 20 kronor för två förpackningar istället för 17 kronor styck   

 

Baguetterna har hamnat i frysen i väntan på att jag blir sugen på just bake off baguetter och då kommer jag bara ta fram så många som jag ska äta och baka dom och så får resten vänta tills nästa gång. Och för att dessa baguetterna skulle få plats så fick jag rumstera om lite i frysen och då åkte två gamla bake off baguetter från Willys fram och så blev dom kvällsmat efter att jag hade gått min runda i regnet med bra musik i öronen   


Nu sitter jag här och tittat på Muren och när jag har tittat färdigt på den så ska jag nog krypa upp i soffan och titta på någon film eller dokumentär för jag är helt slut i både kroppen och hjärnan så jag känner att det snurrar en del men så länge jag slipper att ha migrän så är jag lycklig och idag är det 13 dagar sedan jag hade migrän sist!

 

Ahja detta får vara allt för idag och jag ber som ursäkt ifall inlägget är lite rörigt men då kanske ni förstår hur rörigt det är där uppe i kolan på mej fast att jag försöker att hålla styr på det   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards