DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 17 februari 2024

Säsong 2 Episod 17- Vad är det som händer med...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 17 feb 23:30

Inatt så kom jag för fasen inte i säng förrens vid 2 imorse för jag glömde helt bort klockan där jag satt och tittade Youtube videor i lugn och ro och rätt som det var så tittade jag upp på klockan och såg att den var en bit efter 1 så det var bara att göra vid mej och sen hoppa i säng där jag somnade som en stock   

 

Jag kan ju lätt säga att när pappa ringde och väckte mej vid 11 idag så vart jag så långt borta så jag inte hade någon aning om vad det var som lät eller ens var jag var så det tog lite tid innan jag svarade   

 

När vi hade pratat färdigt så tog jag mej väldigt motvilligt upp ur sägen för att först klä på mej och sen gå ut i köket och trycka igång mitt kaffe för att sen gå tillbaka till sängen igen för att rulla ihop min madrass och gör vid soffan och sen så gick jag ut i köket igen för att ta mina mediciner och sen till slut hälla upp mitt kaffe       

 

Med kaffet upphällt i min mugg så ställde jag mej och gjorde frukost som idag blev stekta ägg på hårt tunnbröd och det blev jättegott   


Och efter att jag hade ätit så skulle jag diska men då hade jag knappt något vattentryck och där var nästan inget varmvatten alls så jag ringde till min hyresvärd och berättade detta och sa att hon höll på att bli galen så hon ringde till sin son som kom hit och undersökte varmvattenberedaren men kunde inte hitta något fel så vi vet inte varför vattnet gör som det gör för tillfället   

 

Grejen var den att när han kom så var trycket tillbaka igen och det var nästan lika varmt vatten som det har varit innan men så går det kanske en timme eller två och så är vattentrycket dåligt igen så jag undrar vad det är som händer för tydligen så har min lägenhet en aldeles egen vattenberedare så det kan ju inte vara så att grannarna har använt upp varmvattnet utan något måste ju vara på gång   

 

Hur som helst så undersökte pappa och min hyresvärds son (som vi båda känner sedan innan men jag vill inte skriva ut några namn) rören som gick in till min lägenhet och sen så pratade vi alla om hur vi ska göra inne i mitt badrum med den nya duschkabinen som mest troligt kommer att bli en med dörrar som går att fälla in så att där blir mer plats i badrummet     

 

Efter att han hade kört hem så gjorde jag lite fika till pappa med kaffe och en av mina rundmackor som jag har bakat   


När pappa hade ätit upp så packade vi in oss i bilen och körde mot garaget i Ängelholm där vi skulle träffa brossan för han skulle hjälpa pappa att byta sladdar och lampor på bilen   


Det blev ju bra efter många om och men och jag hjälpte till men att hämta verktyg och lysa med lampan så jag var inte helt borttappad. Det är ju mycket roligare när jag får hjälpa till med det jag kan för då går tiden fortare så de typ 3 timmarna som vi spenderade i garaget gick hyfsat fort och vi hade väldigt roligt med många skratt   

 

När vi var färdiga så tackade vi brossan för hjälpen och sen så körde jag och pappa till Willys för att handla innan vi körde tillbaka till lägenheten och det bästa med att handla på Willys idag var att det var inte jag som betalade   

 

Det är nämligen såhär att jag och mamma använder samma sorts bindor när vi har våra shark week så vi köper dom i storpack (typ 300 stycken) från Apotea och vi brukar alltid dela på priset eftersom vi delar på bindorna och denna gången så var det jag som betalade och då bad jag om att få min betalning i matvaror istället för pengar då jag tycker att det är bättre och det tyckte både mamma och pappa också så det körde vi på och jag fick ihop en ost, ett paket Bregott, en tub randig kaviar, ett bröd, en havredryck med chokladsmak, en cream fraiche och en paket med glass så jag är super nöjd och glad över denna dealen   


Väl hemma i lägenheten så vart jag tvungen att rumstera runt lite i frysen igen för att kunna få plats med glassen och då insåg jag att jag skulle bli tvungen att ta fram och äta något från frysen för att paketen med glass skulle få plats så jag bestämde mej för att plocka fram två laxburgare och det sista hamburgerbrödet från min och Parres filmkväll. 

 

Så till kvällsmat idag blev det laxburgare med vitlöks dipp och rostad lök till det och det var riktigt gott även om laxburgarna smakade väldigt mycket fisk eller typ hav denna gången men sånt är livet ibland och det är första gången som dom har smakat så och jag hoppas att det är sista gången   

Med magen full av mat så diskade jag medans jag lyssnade på extremt hög musik som idag bestod av en spellista med Blacksmith Legacy så det är bra att jag inte har nära grannar för dom stackarna hade no blivit döva   

 

Så fort jag hade diskat färdigt så satte jag mej för att börja skriva på detta inlägget medans jag tittade på Melodifestivalen men jag hade redan bestämt att jag INTE skulle lyssna på Gunilla Perssons låt för jag kan fan inte med den där galna kärringen så när hennes låt kom så stängde jag av ljudet   

 

Dessutom så tycker jag att det svenska folket valde grymt bra låtar idag och det är ju faktiskt roligt att Cazziopeias låt vann och att hon var med och har skrivit den andra låten som vann så det blev ju en dubbel vinst för henne   

 

Direkt när Melodifestivalen var slut så ställde jag mej i duschen och det var så jäkla skönt att bli ren efter att ha haft shark week för jag HATAR att duscha under tiden som jag har min mens för jag känner mej snuskigare när jag kommer ut ur duschen än när jag gick in i den!

 

Dock så är det trist för vattentrycken är extremt dåligt fortfarande och dessutom så har jag dåligt med varmvatten så jag undrar lite vad det är som händer med min varmvattenberedare för jag menar pappa och min hyresvärds son tittade ju som sagt till den idag och där var inget fel på den men något är ju inte som det ska eftersom det inte har varit såhär innan så vi får väl se om det rättar till sej annars så vet jag inte vad vi ska göra   

 

Nu sitter jag här och njuter av ett glas med glass blandat med choklad havredryck och en skål chips tillsammans med vitlöksdippen från laxburgarna medans jag tittar på Expedition X    


Ja nä men detta får vara allt för idag för jag ska snart gå och lägga mej då jag ska försöka komma upp i tid imorgon då jag och pappa förhoppningsvis ska hämta en bäddfåtölj hos Parres bror som han skulle göra av med och då kan jag ju lika bra ha den här så att hon har en riktigt säng att sova i när hon är här och slipper ligga på golvet   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards