DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 18 februari 2024

Säsong 2 Episod 18 - Femton dagar sedan sist...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 18 feb 23:15

Igår efter att jag hade skrivit färdigt mitt inlägg så kröp jag upp i soffan för att titta på några avsnitt av Expedition X och sen så blev det även några Youtube videor innan sängen kallade och jag minns inte om jag n hann att lägga huvudet på kudden innan jag somnade för att sen inte vakna förrens jag höll på att skita på mej imorse klockan 7 när min jävla väderstation fick för sej att börja larma   

 

Av någon väldigt konstig anledning så har larmet ställt sej själv igår när jag bytte batterier i innerdelen av väderstationen och då tyckte den att det var en väldigt bra ide att börja vråla klockan 7 på morgonen på en söndag   

 

Jag bokstavligt talat flög upp ur sängen när det där jäkla skrikande larmet gick igång och sen så marscherade jag fram till väderstationen för att stänga av larmet och sen så talade jag om för den att om den någonsin gör så igen utan att jag har bett om det så kommer den att få en flygtur ut ur denna lägenheten och sen inte komma tillbaka igen   

 

Men hur som helst så passade jag på att gå på toa eftersom jag ändå var vaken och sen så la jag mej igen och sov fram tills pappa ringde och väckte mej vid 11 tiden för att höra hur det var med mej idag   

 

Efter att jag hade pratat med pappa så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så gick jag ut i köket och tryckte igång mitt kaffe och tog mina mediciner i väntan på att kaffet skulle rinna ner     

 

Medans kaffet svalnade lite så att det var drickbart så passade jag på att rulla ihop min madrass så att jag kunde göra vid soffan och sen när jag var färdig så åt jag frukost som idag blev rostade mackor med frukostmarmelad på   


När pappa kom så frågade jag om han var hungrig och han svarade att kaffe och macka hade varit gott så han fick två mackor med smilisar på och kaffe innan vi körde iväg    


Första stoppet idag var Net On Net där pappa skulle handla och när vi ändå var i krokarna så gjorde vi ett stopp på Dollarstore där jag köpte nagellacksborttagning och jordnötssmör   


Efter det så körde vi till först Apoteket och handlade och sen så var vi inne en snabbis på Willys och Lidl innan vi körde till farmor för att fika med henne men idag var hon tyvärr någon helt annanstans för det gick inte att prata med henne utan hon stirrade bara rakt ut i luften och svarade "ja" på alla saker vi försökte prata med henne om   

 

Innan vi körde tillbaka till min lägenhet så var vi inne på Rusta också för att byta kolsyrepatroner så nu har jag ÄNTLIGEN så att jag kan göra kolsyrat vatten igen   

 

Väl hemma i lägenheten så fick vi plocka undan lite innan brossan och hans tjej kom för att lämna av bäddfåtöljen som dom hade varit snälla och hämtat hos Parres bror eftersom brossan hade fått låna sin tjejs pappas skåpbil för att fåtöljen inte skulle bli blöt   

 

Nu står den på plats och överdraget är i tvättmaskinen så det ska bli spännande att sätta på det när det är rent och torrt   


Så nu står den här i mitt Tv rum/ sovrum och ser lite naken ut   

 

När brossan och hans tjej hade kört igen för att köra och lämna tillbaka bilen så följde jag med pappa upp till Arons för att handla och när han sen hade kört hem så ställde jag mej och gjorde korvstuvning som jag och mamma ska ha till middag imorgon på jobbet eftersom jag hittade billig lantkorv på Lidl när jag och pappa var där idag   

 

Här är en bild på dagens fångst från de olika ställena som vi har varit på:


Och här kommer lite matbilder för det verkar som att ni gillar det:


Spaghetti har jag också kokt men det glömde jag fota så det får ni klara er utan men jag tror nog att ni vet hur kokt spaghetti ser ut   

 

Innan jag gick och satte mej för att börja skriva detta inlägget så pyste jag vatten i alla mina flaskor så nu när jag öppnar kylen så blir jag glad för den ser ut såhär   


Finns det en vackrare syn än allt detta kolsyrade vatten som helt ärligt kommer att vara slut innan dagens slut imorgon för så mycket kolsyrat vatten dricker jag   

 

Flaskan med Pepsi Max essens är fortfarande samma som jag köpte när jag först flyttade in så den har jag inte tömt än och det talar ju om hur lite läsk jag dricker. Dessutom så har jag kvar "äkta" Pepsi Max burkar från min första månadshandlig här i lägenheten och det är extremt sällan som jag dricker av dom utan jag har mer dom så att jag kan bjuda när jag får gäster   

 

Nu ska jag bara skriva färdigt detta inlägget och sen så kallar sängen för jag ska upp klockan 5 igen och helt ärligt så är jag totalt slut i hjärnan igen så sömn är något jag verkligen behöver men jag ska i alla fall vara glad att det är FEEMTON dagar sedan jag hade mitt senaste migränanfall!!


Det är helt sjukt men jag tror på riktigt att Vyepti infusionen har hjälpt redan och jag tänker fortsätta att vara positiv för så länge jag slipper migränanfall så är jag lycklig även om jag får betala för det med fruktansvärd Fibromyalgi smärta dagligen för man kan inte få allt och detta är en deal jag kan leva med!

 

Ja nä men detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards