DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 19 februari 2024

Säsong 2 Episod 19 - Den är värd...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 19 feb 19:45

Holy Moly har jag ett bra inlägg till er idag...

 

... men vi börjar med kvällen igår   

 

Efter att jag hade delat gårdagens inlägg så gjorde jag vid min säng och sen så kröp jag upp i sängen och tittade på ett avsnitt av Expedition X innan jag la mej för att sova och somnade som en stock för att sen vakna vid 4:15 och då bestämde jag mej för att jag lika bra kunde gå upp för om jag hade somnat om fram tills larmet gick igång klockan 5 så är jag nästintill säker på att jag hade vaknat med migrän och det ville jag inte.

 

Så jag gick upp 4:15 imorse och efter att jag hade klätt på mej så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid soffan och sen så gick jag ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner i väntan på att mitt efterlängtade kaffe skulle rinna ner     

 

Som vanligt så lyssnade jag på Antenne Niedersachsen medans jag fixade frukost som idag fick bli varma mackor i mikron för jag orkade inte göra något annat   


Mackorna åt jag sen medans jag tittade på ett avsnitt av Expedition X i väntan på att tiden skulle gå så att pappa kunde komma och hämta mej för att sen släppa av mej hos mamma på jobbet när han själv var på väg till jobbet   

 

När pappa hade släppt av mej på mammas jobb så hjälptes vi åt att städa på det stället där hon var på morgonen och när vi hade städat färdigt där så körde vi till Idrottshallen där vi körde igång och städade fram tills det var frukost   

 

Efter frukosten så körde vi på igen och jag fick köra med skurmaskinen inne i idrottshallen så jag var superglad och eftersom det är sportlov så är där inga elever så jag kunde vråla väldigt högt till min musik i mina hörlurar   


Medans jag var inne i hallen och skurade så kom en person som har jobbat på hallen innan men som har slutat för att städa ur sina saker och innan h*n gick så frågade h*n om jag mamma ville ha denna personens Nespresso kapsel maskin men mamma sa att hon inte behövde den men undrade om hon kunde fråga mej och det var helt okej så dom kallade på mej så att h*n kunde fråga om jag ville ha den vilket jag svarade att jag väldigt gärna ville ha   

 

Det slutade med att jag helt plötsligt hade fått en Nespresso Delonghi Lattissima Plus kapsel maskin värd typ 4000 kronor med tillhörande kapslar som visserligen hade gått ut i datum men det är kaffe så de blir inte ju liksom inte gammalt på det sättet! 


När h*n hade kört så satte jag och mamma oss och åt middag och jag var fortfarande helt mållös där jag satt och åt över att jag hade fått denna kapsel maskinen gratis när den är så sjukt dyr att köpa   

 

Men vi åt i alla fall av korvstuvningen som jag gjorde igår och den var jättegod idag   


Efter middagen så körde vi först till biblioteket i Munka och sen så körde vi till min lägenhet för att parkera och ställa in min kaffe maskin och sen så gick vi upp till biblioteket här i Hjärnarp för att städa och när vi var färdiga så körde mamma hem och jag ställde mej och diskade av alla löstagbara delar på kaffemaskinen för att sen testa den och den funkar hur bra som helst med att både skumma mjölken som i mitt fall är havredryck och även med kapslarna som jag fick till   


Det ska bli roligt att testa alla dessa men jag tror inte att jag ska testa den med äppelsmak för då lär jag hamna döende på akuten och det känner jag inte för så den får jag se om någon annan kanske vill ha fast att den har gått ut i datum   

 

Nu står i alla fall kaffemaskinen på plats i min kaffehörna och jag får se om jag hittar på något annat sätt att ha det men just nu så får det stå som det står för då är både den kaffemaskinen och min kaffebryggare tillgängliga    


Så nu har jag en Tassimo kapselmaskin, en Nespresso kapselmaskin och en kaffebryggare i min samling så jag lär nog inte bli utan kaffe i det närmaste i alla fall   

 

Men nog tjatat om kaffemaskinen för nu på kvällen så har jag tittat vidare på Roswell, New Mexico medans jag har skrivit på detta inlägget och mitt i så tog jag en liten paus för att börja ladda mina urladdade batterier för jag hade några stycken som behövde laddas   


Jag fick börja med AA batterierna så får jag ta AAA batterierna när dessa är färdigladdade   

 

Nu ska jag äta upp mina smörgåsrån med ost på och dricka upp mitt kaffe med skummad havredryck i och sen så får vi se vad kvällen bjuder på men en sak är säker i alla fall och det är att jag ska gå och lägga mej i tid för jag är helt slut och dessutom så har jag feber för det kollade jag innan då jag kände mej väldigt varm   

 

Det är dock inte första gången som jag har feber sedan jag fick infusionen med Vyepti utan det ä mer eller mindre dagligen sedan dess och det tror jag har att göra med att min Fibromyalgi smärta är så mycket starkare nu efter att jag har fått medicinen så vi får väl se vad dom säger den 7/3 när jag ska ha telefonmöte med sköterskan som gav mej min infusion. 

 

Har jag otur så får jag kanske inte fortsätta att få den och det skulle verkligen vara trist nu när den funkar så bra på migränanfallen med take på att det idag är 16 dagar sedan jag hade ett migränanfall senast   

 

Men ja detta får vara allt för idag för nu känner jag att min hjärna inte funkar längre och jag är helt slut så jag ber om ursäkt om detta inlägget är lite rörigt.

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards