DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 21 februari 2024

Säsong 2 Episod 21 - I Claim No Negative Energy...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 21 feb 21:15

Inatt så har jag sovit fruktansvärt dåligt och sista gången jag tittade på klockan innan jag somnade så var den några minuter efter 3 och sen rätt som det var så gick larmet igång 4:30 och det var dags att gå upp fast att jag egentligen bara ville lilla kvar    

 

Men jag stängde av larmet, tog mej upp ur sängen och klädde på mej innan jag gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner för att sen rulla ihop min madrass och göra vid soffan medans ja väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner       

 

Så fort jag hade hällt upp mitt kaffe så fixade jag frukost som jag sen åt medans jag tittade på ett avsnitt Expedition X medans jag väntade på att att tiden skulle gå så att pappa kunde hämta mej vid 6:15 för att sen släppa av mej hos mamma på jobbet innan han körde vidare till sitt jobb   


Innan pappa kom så hann jag med att både bestämma mej för att ha gröna linser idag och även sminka mej så här får ni en selfie och en närbild på mina ögon med mina älskade gröna linser bara för att jag älskar blandningen mellan mina blå ögon och de gröna linserna   


Önskar verkligen att detta var min naturliga ögonfärg!

 

Lite efter 6 så kom pappa och så körde vi till Munka där pappa släppte av mej hos mamma där hon är och städar på morgonen under denna veckan eftersom det är sportlov och den andra personen som ska städa där är på semester men jag vill inte skriva var det är då det är på ett ställe med små barn.

 

Vid 8 tiden när vi var färdiga där så var det dags att städa på biblioteket i Munka Ljungby och när vi var färdiga där så körde vi till Idrotts Platsen och idrottshallen där vi körde igång och städade i omklädningsrummen innan det var dags för frukost   


Idag så hade jag med mej av mina rundmackor som jag bakade för ett tag sedan så dom delade vi på och jag passade på att göra mina som varma mackor för det var jag sugen på   

 

Efter frukosten så vart det på det igen med städningen och jag blir alltid så glad när jag får köra med Härta (skurmaskinen) och idag var en sån glad dag så jag skurade idrottshallen med bra musik i öronen medans jag vrål sjöng för fulla muggar utan att störa en enda kotte     

 

Tyvärr så har jag inga bilder från idag när jag körde men ni såg ju bilderna i måndags så ni kan ju nog gissa att det såg likadant ut idag   

 

Med tanke på att jag har sovit så lite inatt så har jag varit väldigt fnittrig idag och mamma har varit likadan så vi har skrattat åt allt och absolut inget alls idag   

 

Rätt som det var så var det dags för middag och jag åt upp resten av min portion av korvstuvning som jag åt halva av i måndags och mamma tog upp en portion med kyckling och ris som hon hade i frysen   


Efter maten så passade jag på att göra språklektioner och nu har jag nått en ny nivå av ryska på "Drops" och dessutom så är jag på första plats på "Duo Lingo" när det kommer till Spanska för jupp jag har börjat lära mej Spanska nu också   


Med maten i magen och språklektionerna färdiga så passade vi på att njuta av mina muffins som jag bakade igår men som jag så klart glömde att fota både igår och idag men jag kan åtminstonde berätta att dom var väldigt goda och tog slut lika fort som min sockerkaka som jag bakade i söndags och hade med i måndags   

 

Efter maten och fikan så var det dags att packa ihop och köra mot Hjärnarp och min lägenhet för att ställa bilen så att vi kunde gå upp till biblioteket här sen för dagens sista städning.

 

Jag passade på att ladda lite mer kaffe så det var redo att tryckas igång när vi kom tillbaka från biblioteket och när jag hade gjort det så gick vi upp för att göra dagens sista städning och det gick väldigt sakta idag för vi var lika trötta och hade verkligen noll energi kvar med vi fick jobbet gjort och när vi sen kom tillbaka till lägenheten så var varken jag eller mamma sugna på kaffe så mamma körde hem till Simba och jag kröp upp i soffan med min Destiel bok för min Johan Falk bok har fortfarande inte dykt upp och det står bara på försändelsen att det tar längre tid än vanligt för leveransen   

 

Så jag få väl bara vänta och se om den kanske dyker upp imorgon och det hoppas jag verkligen för jag är extremt pepp på att få läsa den och se vad som händer och hur fortsättningen på sista filmen är för herre Jesus min skapare vad spännande den sista filmen var när den kom ut!!!

 

Men hur som helst så satt jag i alla fall i soffan och läste när pappa kom efter att han hade varit och handlat till mej på Lidl när han körde hem från jobbet och så frågade han om jag ville baka till honom på fredag då det var hans tur för att ha fredagsfika och jag sa att det kan jag göra men då måste vi gå upp och handla för jag har inget smör, mjöl, socker och ingen mjölk heller så vi gick upp och handlade de sakerna till mej och sen när vi kom tillbaka till lägenheten så körde pappa hem till mamma och Simba och jag ställde mej och knådade ihop till mördegskakor med kakao smak.

 

Den degen ska få ligga i kylen tills imorgon för då blir den bättre och  lättare att arbeta med och sen så ska jag stansa ut Koenigsegg Ghost Squadron och JAS 39 GRIPEN kakor som pappa kan ha med sej och bjuda på tillsammans med en sockerkaka som jag också ska baka imorgon så att den är så färsk som möjligt till på fredag   

 

Så fort degen var ställde i kylen så bytte jag om och gick min runda och idag så gick det fortare än vanligt fast att det inte kändes som att jag gick fortare utan jag bara lät mina ben gå medans jag njöt av den friska luften och lyssnade på den braiga musiken i mina hörlurar   


Väl hemma igen så kände jag mej lite hungrig så då fick det bli tunnbrödsknäckebröd med cheddar osten som jag köpte igår tillsammans med rostad lök på den ena biten för det var väldigt gott och sen Roberts Medwurst på den andra för att få ätit upp den då jag råkade beställa aldeles för  mycket av den nu sist när jag köpte och nu mer eller mindre måste äta den på längden, tvären och bredden för att den inte ska bli dålig och behövas kastas   


Och med magen full så var det så klart dags att diska igen för det gör jag ju aldrig *sagt med ironi* och sen så satte jag mej och började skriva på detta inlägget medans jag tittade på ett avsnitt av Expedition E där Josh, Jessica och Phil besökte det övergivna mentalsjukhuset Elouise där jag har sett videor från innan med bland annat Sam & Colby och Exploring With Josh & Seth   

 

Som jag redan visste innan så är det ett väldigt aktivt ställe och jag började känna mej lite illa till mods här där jag satt och skrev samtidigt som jag tittade så jag tog en paus och gjorde kvällsmat som idag fick bli stekt skivad falukorv och sen två mixade stekta ägg till det   


Nu sitter jag här och tittar vidare på avsnitt två som är del två av deras utredning på Elouise och jag har även tänt en Vit Salvia rökelse för att rensa bort negativ energi här i lägenheten då jag kände att det var på tiden eftersom det var ett bra tag sedan sist.

 

Nu luktar det underbar i hela lägenheten och det känns som att alla negativa energier är borta och jag har kört mantrat som jag alltid kör när jag har rökelse tänt och det är "I Claim No Negative Energy" vilket betyder att jag inte är mottaglig för någon negativ energi men Helge är kvar för han ska vara här hos mej och hålla mej sällskap   

 

Men jag tror att detta får vara allt för idag för när jag har tittat färdigt på detta avsnittet så ska jag titta på "Angels & Demons" som är andra filmen i "The Da Vinci Code" som jag tittade på igår och det som är spännande är att jag hade ingen som helst aning om att det fanns två filmer till efter den första så jag har aldrig sett dom innan så jag vet inte vad dom handlar om alls men jag hoppas att dom är lika bra som första filmen! 

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards