DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 22 februari 2024

Säsong 2 Episod 22 - Nu är det...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 22 feb 21:30

Jösses inatt har jag sovit som en stock när jag väl kom i säng vid 1 tiden och jag var så jäkla långt borta när larmet gick igång 5:45 imorse   

 

Det tog lite tid att gå liv i min stackars hjärna efter att jag hade stängt av larmet men jag ringde till pappa för att berätta att jag var vaken och sen så ringde jag till mamma och för att berätta att jag var vaken och sen så sa jag att jag skulle lägga mej ett tag till efter att jag hade tagit mina mediciner så mamma sa att hon skulle ringa mej när h0n hade frukost och jag sa att det var snällt av henne    

 

När vi hade lagt på så tog jag mina mediciner och sen så gick jag först på toa för att sen lägga mej igen och återigen somna som en stock fram tills mamma ringde när hon hade frukost   

 

Eftersom jag fortfarande var trött så valde jag att lyssna på min kropp så jag la mej och sov fram tills vid 12 då jag tog mej upp ur sängen och klädde på mej för att sen gå ut i köket och trycka igång mitt kaffe och sen gå tillbaka till sängen för att rulla ihop min madrass och göra vid soffan i väntan på att kaffet skulle rinna ner så att jag sen kunde krypa upp i soffan med mitt kaffe för att läsa ut min Destiel bok då min Johan Falk bok äntligen hade kommit till Arons idag och jag ville börja läsa den så fort som jag bara kunde     

 

Vid 13:30 när mamma kom för att ställa bilen här hos mej för att sen gå upp till biblioteket så bestämde jag mej för att följa med dels för att kunna hämta min bok på Arons på vägen hem men även för att komma ut och gör något och inte bara sitta i lägenheten och häcka   

 

Så fort vi hade städat färdigt så gick vi in på Arons så att jag kunde hämta min bok och sen så gick vi tillbaka till min lägenhet där jag bjöd på kaffe och kexen som vi köpte i måndags och så öppnade jag så klart mitt paket för en första titt på min bok   


När mamma sen hade kört hem till Simba så fick jag äntligen tummarna ur röven och blekte mitt hår och det var en jäkla pärs att åter igen försöka hitta hur dörren med smyckesskåpet med spelen på och spegeln på badrumsskåpet skulle stå så att jag kunde se vad jag gjorde i nacken men jag lyckades till slut få till det så att jag såg riktigt bra   


Resultatet blev ju så klart inte blont men det var inte mitt mål heller för det behövs inte med tanke på att jag skulle färga det igen direkt efter att jag hade spolat av håret så nu är det rött igen   


Jag gillar att det ser ut som att jag har mördat någon inne i duschen och jag kan ju tala om att paniken över att sätta röd färg överallt var ständigt närvarande nu när jag inte bor hemma hos mamma och pappa med ett grönt badkar längre utan istället både en vit vask och en vit dusch men jag fick bort all färg igen så det är ju skönt   

 

Medans färgen satt i håret så passade jag på att baka pappas kakor som han ska ha med till jobbet och det blev en hel glasslåda full med Koenigsegg Ghost Squadron och JAS 39 GRIPEN kakor så där lär förhoppningsvis vara så att det räcker till alla pappas arbetskollegor tillsammans med sockerkakan som jag bakade igår och självklart glömde att fota   


Här har ni resultatet tillsammans med lite olika linser och jag håller fortfarande fast vid att de första gröna tre-tons färgade linserna är  de snyggaste även tillsammans med denna hårfärgen   


Btw jag ser också att jag inte har fått de första gröna linserna ordentligt på plats men jag stoppade bara i dom för att fota så det var inte så noga för sen skulle dom ut igen   

 

Med tanke på att jag hade den röda färgen sittande i håret i över 2 timmar (det är ju sån typ balsam färg så det skadar inte håret!) så blev det ingen motionsrunda idag men de stegen som jag inte har gått igår kommer jag med absolut säkerhet att gå in imorgon när jag återigen är med mamma på jobbet så det gör inget   

 

Nu ska jag äta upp mina smörgåsrån och titta Angels & Demons för det orkade jag inte igår och sen ska jag göra vid mej och krypa ner i sängen när filmen är slut för imorgon så ringer larmet 4:3o och då är det dags att gå upp för en ny arbetsdag med mamma   



Var rädda om er mina underbara läsare   

 


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards