DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 23 februari 2024

Säsong 2 Episod 23 - Det är farligt för Mandy att ha...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 23 feb 21:30

Inatt så har jag sovit extremt dåligt igen trots att jag var väldigt trött och inte kunde sluta gäspa men det var precis som att något låg och buzzade mina nerver och det slutade med att jag återigen somnade klockan 3 imorse och sen så ringde larmet 4:30 och det var dags att gå upp   

 

Efter att jag hade stängt av larmet, klätt på mej och rullat upp gardinerna så insåg jag varför jag hade sovit så dåligt och det var för att det var full jäkla storm utanför knutarna på Hjärnarpsvägen 6A   

 

Alltså det stormade så mycket att sakerna som brossan har kvar på min uteplats mer eller mindre flög omkring så jag fick springa ut och rädda både stolar och skyddet till hans grill för annars så hade det flyttat härifrån utan att komma tillbaka igen   

 

Kan ju säga som så att det blåste så mycket så att jag fick karate sparka upp dörren för att kunna komma ut   

 

Sen när jag väl hade kommit in igen och tagit mina mediciner och tryckt igång mitt kaffe så stod jag och skulle göra frukost och hörde att det kom en lastbil som panikbromsade utanför mitt köksfönster och det var då som jag insåg i panik att våra soptunnor låg en bra bit ut på vägen så jag fick återigen slänga på mej ytterkläder och springa ut för att rädda soptunnorna så att ingen skulle köra på dom!

 

Väl inne igen efter att ha lagt våra soptunnor ner så att dom inte kunde blåsa ut på vägen så gjorde jag frukost som idag bestod av två bake off bullar som jag så klart glömde att fota och efter att jag hade ätit upp dom så sminkade jag mej och gjorde vid mej så att jag skulle vara färdig när pappa kom för att hämta mej vid 6:15 tiden   

 

Bjuder på en soff-selfie bara för att jag kan och för att jag är kär i mitt röda hår igen   


När pappa kom så gav jag honom kakorna som jag hade bakat igår och han blev jätteglad och sen så körde vi mot Munka Ljungby där pappa släppte av mej hos mamma där hon som sagt är på morgonen denna veckan men som jag inte vill skriva ut var det är och sen så körde pappa vidare till sitt jobb.

 

Det kändes lite ledsamt att det var sista dagen för både mej och mamma på denna arbetsplatsen då vi båda har trivts väldigt bra där och vi båda hoppas på att vi får komma tillbaka snart igen   

 

Bjuder på en bild där mamma försöker hitta vilket nummer det är på den avdelningen som vi var på för att kunna bocka av den på sin arbetssurfplatta   


Vid 8 tiden så var vi färdiga och då var det dags att gå in på Munka Allköp för att köpa frukostbullar och sen så körde vi till Idrottshallen för att äta frukost   

 

Jag kan ju säga att fast att jag hade ätit frukost innan pappa kom och hämtade mej för att köra mej till mamma så var jag ändå vrålhungrig när vi åt frukost igen så jag tryckte i mej två stycken bullar med ost och bacon ost på och det var ruskigt jäkla gott   


Med frukosten i magen så började vi städa inne på hallen och jag fick återigen köra med Härta (skurmaskinen) medans jag lyssnade på musik i mina hörlurar och skrik sjöng så högt jag bara kunde så att det ekade i hela hallen utan att störa en enda kotte idag heller     


Vid 11 tiden så var det dags att köra och köpa pizza på Munka Pizzeria och vi var först på plats när dom öppnade och fick våra pizzor väldigt fort så att vi kunde köra tillbaka till Idrottshallen för att äta där i lugn och ro   


Varken jag eller mamma orkade äta hela våra pizzor utan det blev bara några slicer var och sen så sparade vi båda resten för att kunna äta som frukost imorgon   

 

Efter middagen så var det bara lite kvar att städa och sen när klockan var 13 så packade vi ihop oss och körde mot Ängelholm för att först stanna på Systembolaget där både jag och mamma skulle handlar och jag fick med mej en flaska Minttu och en flaska med Fireball som mamma gav mej som betalning för att jag har varit med och hjälpt henne några dagar denna veckan   


Det är en perfekt betalning eftersom jag ändå hade tänkt att köpa dom till mej själv så detta var en riktigt bra deal. Tack så jättemycket mamma   

 

När vi sen var färdiga så släppte mamma av mej hos pappa på Folketshus när hon gick till sin mamma och eftersom pappa inte skulle vara där utan på Stadshuset så slutade det med att jag satt själv på pappas rum och tittade på Sam & Colbys nya video på Youtube medans jag åt finger Marie kex och drack mitt älskade kolsyrade vatten i väntan på att pappa skulle bli färdig   


Älskar Colbys min här när en av killarna i videon berättar att han bara har tittat på en enda skräckfilm i hela sitt liv och det var för att han blev tvingad och nu så är han och undersöker riktiga hemsökta platser med Sam & Colby   

 

Vart lite uttråkad efter ett tag så jag tog lite selfies igen och denna blev den bästa   


Vid 15 tiden så kom pappa tillbaka från sin fika och berättade att dom som hade varit med på fredagsfikan hade sagt att dom gillade både min sockerkaka och mina mördegskakor vilket gjorde mej väldigt glad och när jag hade plockat ihop min dator och resten av mina saker så körde vi till min lägenhet i Hjärnarp för att vänta på att mamma skulle skicka handlelista så att vi kunde gå upp och handla på Arons innan pappa körde hem.

 

Jag skulle egentligen inte haft något men det slutade med att jag ändå hade två påsar med chips med mej hem för det var tre påsar för ett pris och då pappa bara ville ha en påse så fick ja välja de andra två och så betalar jag tillbaka till honom nästa vecka när jag får mina pengar   


Efter att vi hade handlat så körde pappa hem till mamma och Simba och jag bytte om för att gå min runda och få lite mer motion fast att det egentligen inte behövdes då jag redan hade fått ihop en bit över 10 000 steg redan men jag satte bra musik i öronen och så lät jag fötterna ta mej dit dom ville och idag så blev det till kyrkan och kapellet för att sitta där en stund och tanka positiv energi   


Väl hemma igen från min runda så värmde jag två slicer med pizza i Air Fryern och så blandade jag till en grymt god drink på Minttu och hemmagjord Pepsi Max och så njöt jag av detta medans jag tittade vidare på sista säsongen av Roswell, New Mexico     


Och nu på kvällen så har jag avnjutit en drink med Fireball och Pepsi Max också medans jag har käkat i mej en hel skål med mina blandade chips samtidigt som jag har skrivit detta inlägget så snacka om att kunna multitaska   


Antar att här kommer förklaringen till min rubrik för det är verkligen farligt för Mandy att ha sprit hemma då det är gott och lätt att blanda lite för starkt men hör och häpna...

 

... fast att jag känner att jag kanske har blandat lite för starkt och är lite lullig så har jag inte det minsta ont i huvudet och i vanliga fall så får jag migrän efter en enda drink då alkohol är en trigger punkt för min migrän men idag så känner jag inget alls. Inte ens en liten tendens till att ett migränanfall skulle vara på väg och då är det dessutom fullmåne imorgon och 20 dagar sedan jag hade ett migränanfall sist vilket är helt fantastiskt!!

 

Kan verkligen inte förstå hur bra Vyepti medicinen har hjälpt redan men jag är så extremt tacksam även om jag ska vara ärlig och säga att jag saknar mina migränanfall lite då de har varit en så stor del av mitt liv i så många år   

 

Ahja detta får vara allt för idag för nu ska jag titta färdigt på detta avsnittet av Roswell, New Mexico och sen ska jag göra vid min säng och krypa upp i den med min Johan Falk bok som jag började läsa på igår innan jag gick och la mej efter att jag hade läst ut min Destiel bok för andra gången   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 


 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards