DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 24 februari 2024

Säsong 2 Episod 24 - Mamma och pappa behövde en ny...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 24 feb 23:45

Alltså inatt så har jag sovit som en stock när jag väl kom i säng vid 3 tiden imorse efter att ha tittat på X-antal avsnitt av Roswell, New Mexico och kanske druckit några fler drinkar/ shots bara för att jag kunde och kände för det   

 

Tror helt ärligt inte att jag hann att lägga huvudet på kudden innan jag somnade för att sen vakna vid 11 idag av att jag var kissnödig så att jag helt ärligt trodde att jag skulle kissa i sängen bara jag rörde mej för att ens ta mej till badrummet   

 

Men jag lyckades på något sätt ta mej till badrummet för att gå på toa och sen så var tanken att jag skulle krypa ner i sängen igen men det hann jag inte för när jag var färdig på toa så ringde pappa för att fråga hur det var med mej idag och om jag var vaken så jag svarade att jag var vaken och att jag precis hade varit på toa och då berättade pappa att han och mammas tvättmaskin hade gått sönder så vi skulle köra och köpa en ny till dom men först så skulle ha köra på ett ärende i Ängelholm där jag varken kunde eller ville följa med (han skulle till mammas mamma och ni vet vid detta laget vad jag tycker om henne och NEJ hon är inte min mormor och det finns faktiskt goda anledningar till detta!) så vi bestämde att han skulle höra av sej när han var färdig hos henne  

 

Så jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att klicka igång mitt kaffe och ta mina mediciner för att sen gå tillbaka till sängen och rulla ihop min madrass för att göra vid soffan medans jag väntade på att mitt kaffe skulle rinna ner.

 

När kaffet väl hade runnit ner så hällde jag upp det i min mugg och sen så fick jag ett ryck att jag skulle koka ägg så det gjorde jag medans jag lyssnade på grymt hög musik med dörren på vid gavel bara för att det var så fint väder och kändes riktigt varmt   

 

Så min första frukost (jag åt två innan pappa kom) blev två kokta ägg med randig kaviar och sen så gav jag mej på att storstäda lite bara för att jag kände att jag hade energin till det   


Dagens storstädning bestod av att Swiffra alla taken och väggarna med en torr mopp för att få bort alla fula fläckar och spindelväv och sen så gav jag mej på att tvätta av insidan på ytterdörren och när det var gjort så tvättade jag fönsterna och sen så gick jag över alla ytor som behövde det i lägenheten med städservetter så att hela lägenheten luktade gott av citron   


Jag måste säga att jag älskar hur enkelt det är att använda min Swiffer mopp för att städa av just taken och väggarna   

 

Självklart så kör jag ju inte med de våta Swiffermopparna utan det är bara med dom som samlar upp damm och det räcker ju för det är mest damm och spindelväv som håller till i taket och på väggarna!

 

Vid 2 tiden så ringde pappa för att säga att han var på väg hem för att se om han kunde få tvättmaskinen till att fungera och han sa att han skulle höra av sej om det blev aktuellt att köra och köpa en ny tvättmaskin så jag värmde två av mina pizzabitar från igår i Air Fryern och åt dom som min andra frukost och efter det så hade jag tänkt att jag skulle krupit upp i soffan för att fortsätta att läsa i min Johan Falk bok men det hann jag inte för pappa ringde och sa att tvättmaskinen tyvärr hade sett bättre dagar så det var dags att köra och köpa en ny så jag gjorde vid mej så att jag skulle vara redo när han kom och när han kom så gick jag över till brossan där vi skulle koppla släpet och sen så körde vi mot Ängelholm för att köpa en ny tvättmaskin på Elgiganten.

 

Grejen var bara den att dom stängde klockan 16 och vi var där 15:59 och det var såååååå sjukt pinsamt att rusa in i butiken en minut innan stängning för att köpa en tvättmaskin men vi fick vad vi skulle ha och dom såg inte allt för sura ut men jag skämdes ändå för det är väldigt pinsamt att komma en minut innan dom stänger!!

 

Men hur som helst så lastade vi tvättmaskinen på släpet och körde hem för att installera den med brossans hjälp då han också kom så för första gången på ett bra tag var hela familjen Wollersheim samlande under ett och samma tak som vi en gång har bott under   



Vi hjälptes alla till och till slut efter många om och men så stod den på plats och självklart så passade jag på att gosa lite med Hans Majonnäs Tröghet Simba när jag ändå var hemma om och vände   


Dessutom så passade jag även på att ta med mej min pilbåge och mina pilar ner till lägenheten för jag har saknat dom fast att jag inte kan skjuta med dom här för tillfället    

 

Så med tvättmaskinen på plats och allt det som jag skulle ha med mej ner till lägenheten packat i bilen så körde vi ner till Hjärnarp igen där jag och pappa ställde släpet hos brossan och sen så körde vi till Lidl för att handla och sen så skulle pappa släppa av mej i lägenheten med mitt mög för att sen köra och handla på Arons innan han körde hem men jag sa att jag kunde följa med så vi lastade bara av mina saker och sen så åkte jag med pappa upp för att hjälpa honom att handla   

 

När vi hade handlat färdigt så körde pappa hem till mamma och Simba och jag gick tillbaka till min lägenhet fast att pappa var påstridig med att han ville köra mej men jag behövde motionen så jag vart ännu mer påstridig och vann så jag fick tillslut gå den lilla biten hem och så fort jag kom hem så började jag med min kvällsmat som idag blev "stekt" falukorv i Air Fryern och sen vitlöksbröd till det med ranch dipp och en liten drink bestående av Minttu, Fireball och Pepsi Max   


Detta njöt jag av medans jag tittade på Melodifestivalen och när jag hade ätit upp så gav jag mej på att sätta ihop min datorhylla som pappa köpte till mej på Lidl idag (som jag självklart ska betala tillbaka till honom på måndag när jag får mina pengar) men det var fan inte det lättaste för om man tycker att IKEA har dåliga beskrivningar så är det INGET mot hur dåliga beskrivningar Lidl har på sina grejer men efter många om och men och svordomar på diverse olika språk som jag kan så fick jag tillslut ihop den och jag är så jäkla nöjd för nu kan jag sitta här och skriva utan att få ont i mina stackars axlar    

Nu sitter jag liksom inte och lutar ner mot bordet och datorn eftersom soffans sits är högre upp än själva soffbordet utan nu kan jag sitta i rätt ställning och skriva utan att få mer ont än vad jag redan har och dessutom så har jag mer plats på bordet vilket är väldigt bra så jag är extremt nöjd   

 

Efter att jag hade tittat färdigt på Melodifestivalen så fick jag ett ryck att jag skulle montera ihop min pilbåge som jag fick gratis förra året då när det var så mycket problem med att dom inte kunde skick de två små delarna som saknades på den bågen som jag redan hade och sen så blev det missförstånd från dom att jag skulle skicka tillbaka min för att få en ny fast att jag hade varit väldigt tydlig redan från början att jag inte tänkte skicka tillbaka min då den hade monterade delar som jag inte kunde ta av och montera på en annan utan att det skulle bli problem. Detta resulterade alltså i att dom först skickade en ersättningsbåge då dom som sagt ville att jag skulle skicka tillbaka min första som saknade delar och det vägrade jag så jag ville ju skicka tillbaka den som dom hade skickat men det gick inte av någon konstig anledning och efter många om och men så förstod dom tillslut att jag vägrade skicka tillbaka min första båge så då menade dom på att jag kunde behålla den som dom hade skickat ut som ersättning för den var lite som plåster på såren för att det hade tagit dom typ 5 månader att återkomma till mej men att dom sen även bestämde sej för att betala tillbaka den första bågen vart ju bara löjligt så jag har alltså två pilbågar värda typ 3ooo kronor styck som jag fick gratis!!

 

Men i alla fall så hamnade ersättningsbågen i en hörna och har stått där sedan dess kvar i sin originalförpackning men så tog jag med båda mina bågar till lägenheten idag för jag tänker som så att jag kan sätta upp ersättningsbågen på väggen som dekor så jag monterade ihop ersättningsbågen idag och inser då att dom har skickat en barn båge till mej så det slutade med att jag låg i en hög på mattan och gapskrattade för den kommer jag ju aldrig kunna använda ändå då den är för slapp så att säga så det är ju tur att den var gratis   


Snacka om shitshow liksom  

 

Ahja den kommer att bli en cool dekoration på väggen i alla fall så jag klagar inte men ändå liksom det är skrattretande att efter så mycket problem med deras kundtjänst  med typ 50 mail fram och tillbaka så har det ändå blivit fel i slutändan   

 

Jaja nu ska jag snart krypa upp i soffan och titta färdigt på de två sista avsnitten av Roswell, New Mexico men först så ska jag äta upp mitt marsipan ägg som jag köpte på Lidl idag för herre jösses vad gott det var och jag gillar ju inte ens choklad sådär särskilt mycket   


 

Det är typ som någon sorts nougat i mitten så det smakar som Mozartkugeln och jag älskar dom!!

 

Ja nä men som sagt så ska jag äta upp denna godingen och sen ge mej på disken från kvällsmaten innan Roswell, New Mexico kallar och sen så får det bli sängen för min hjärna är sååååå trött just nu att det nästan är löjligt men jag är återigen förvånad men väldigt tacksam över att det har gått 22 dagar sedan jag hade migrän sist och då är det ändå fullmåne inatt vilket alltid brukar betyda migränanfall   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards