DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 25 februari 2024

Säsong 2 Episod 25 - Det dunkar på...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 25 feb 21:45

Inatt så har jag haft väldigt svårt att sova för jag kände att jag var lite orolig i kroppen när jag skulle gå och lägga mej och sen helt plötsligt från ingenstans så började mitt hjärta dunkar på i typ 200 och sen så kände jag mej helt plötsligt väldigt snurrig och sen smällde det till med typ en panikångest attack ovanpå allt som att det inte var illa nog att min kropp var i krig med sej själv redan   

 

Som tur är så vet jag att panikångest inte är något farligt så det är bara att vänta på att det ska försvinna och när det gäller hjärtklappningen så är jag rätt så van vid den för den har varit närvarade från och till dagligen sedan jag fick min första dos med Vyepti medicinen för mina migränanfall   

 

Antar att det har något att göra med medicinen men jag ska absolut ta upp det med min neurologsköterska den 7 Mars när jag ska ringa henne för att berätta hur det har gått sedan mitt första besök.

 

Det är ju inte så att jag går runt med hjärtklappning hela tiden utan det kommer och går så jag är inte jätteorolig att det skulle vara en hjärtinfarkt men den där hjärnan är ju bra på att skrämma upp en så när det väl är att jag har hjärtklappning så får jag intala mej själv att jag inte är döende   

 

Men hur så helst så tror jag att klockan var en bra bit efter 5 innan jag kom till ro och kunde sova och sen så sov jag som en stock fram tills vid 11 då jag vaknade av att jag var extremt kissnödig så jag tog mej upp ur sängen och gick på toa och hade sen tänkt att jag skulle krypa ner i sängen igen men jag tittade på mobilen och såg at pappa hade skrivit och frågat om jag var vaken så jag ringde honom och sa att jag var vaken men att jag hade haft en dålig natt så jag var väldigt trött         

 

Efter att jag hade pratat med pappa så klädde jag på mej och sen så gick jag ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner och sen gå tillbaka till sängen för att rulla ihop min madrass och göra vid soffan i väntan på att kaffet skulle rinna ner     

 

Med kaffet upphällt i min mugg så tog jag fram mina två sista pizza bitar från i fredags och så värmde jag dom i Air Fryern och sen så satt jag på diskbänken och åt dom medans jag tittade på lastbilarna som kom och körde utanför mitt köksfönster   


Efter att jag hade ätit så skulle jag diska men när jag startade kranen så kom det knappt något vatten alls och det ville absolut inte bli varmt så jag ringde till pappa igen för att fråga om han kunde ringa till min hyresvärds son som kan mer om sånna saker än min hyresvärd som är en 80 år gammal dam och pappa ringde till honom och sen så ringde han tillbaka till mej igen men jag är inte säker på vad dom kom fram till men jag har för mej att jag hörde något om packningar till kranen eller något liknade men jag är helt ärligt inte säker för jag minns inte så hurra för att min hjärna är extremt Fibro dimmig för tillfället  

 

I alla fall så kom pappa in om för att kolla mina kranar innan han och brossan körde till garaget för att göra något med mammas bil för jag valde att inte följa med idag då jag helt ärligt inte kände för att vara i garaget och då vägrar jag att följa med och bara sitta där och vänta på att dom ska bli färdiga!

 

Nej då är det bättre att stanna hemma när man vet med sej att man inte kommer att vara till någon nytta ändå   

 

Så jag har inte gjort många knop idag mer än att sitta i soffan och titta på Youtube videor och fortsatt att läsa i min Johan Falk bok som är rätt så spännande faktiskt   

 

Vid 16 tiden så kom pappa tillbaka från garaget och jag följde med honom upp till Arons för att handla och sen när han hade kört hem så gjorde jag kvällsmat som idag blev en Air Fryer pannkaka och det blev riktigt gott. Jag har aldrig gjort "ugnspannkaka" förr utan jag steker alltid när jag gör fläskpannkaka men detta var så smidigt och dessutom så osade det inte lika mycket bacon i hela lägenheten när jag gjorde det i Air Fryern istället för att steka den så det är ju ett väldigt stort plus   


Efter att jag hade ätit så bytte jag om till mina träningskläder och gav mej ut på min runda i regnet och jag måste säga att det var väldigt skönt    


När jag sen kom hem så satte jag upp en av mina bågskytte måltavlor på väggen tillsammans med en av mina pilar som har en söndrig "fjäder" och det blev rätt så bra så nu behöver jag bara komma på ett bra sätt att sätta upp min barnbåge på väggen också då jag ändå aldrig kommer att skjuta med den ändå.


Nu sen på kvällen så har jag skrivit på detta inlägget medans jag har tittat färdigt på det sista avsnittet a Roswell, New Mexico och på tal om just Roswell, New Mexico så trodde jag att jag skulle bajsa på mej när jag såg att en av skådespelarna från serien hade svarat på min kommentar på Instagram     


Och som att inte detta skulle vara bra nog så svarade Smash Into Pieces på en kommentar som jag hade lämnat på en av deras videor på TikTok     




Viden som dom hade lagt upp är Samir och Viktors låt från Melodifestivalen men med Chris och APOC från Smash Into Pieces som sjunger texten "Bror du och jag, när hela världen brinner. Bror du och jag, när det goda vinner!" till varandra och det tyckte jag var superroligt så jag lämnade en kommentar och trodde aldrig att dom skulle svara   

 

Fasen vad det suger att jag inte kan dela videon men om ni går in på Smash Into Pieces TikTok så finns den där   

 

Nu sitter jag här och har precis gjort mina språklektioner och när jag har laddat upp detta inlägget så ska jag se om jag kan hitta någon ny serie att titta på samtidigt som jag äter mina supergoda och coola kakor och dricker min väldigt smaskiga milkshake   



Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards