DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 26 februari 2024

Säsong 2 Episod 26 - Det sket sej...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 26 feb 22:15

Igår så hade jag tänkt att jag skulle gå och lägga mej efter att jag hade skrivit mitt inlägg för jag kände mej så trött men så gick jag till köket för att ta lite kolsyrat vatten och då såg jag mina stackars ledsna bananer som jag fick i fredags på mammas jobb och dom låg där och stirrade på mej med ledsna ögon så jag fick helt enkelt ett ryck att jag skulle göra en banankaka då typ vid 23 tiden     

 

Så jag ställde mej och rörde ihop till en grymt god banankaka som dessutom är gjord på kokossocker och rågsikt och sen så använde jag grahamsmjöl för att bröda formen istället för vanligt ströbröd och det funkade riktigt bra för kakan släppte så fint när jag stjälpte upp den efter att den var färdiggräddad   


Efter att jag hade bakat banankakan så gjorde jag min kvällsträning som jag gör varje dag innan jag går och lägger mej för att jag ska bevara styrkan i mina muskler och sen så kröp jag ner i sängen och läste en lång stund innan  jag släckte och somnade som en stock för att sen inte vakna förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var dags at gå upp     

 

Så fort jag hade stängt av larmet så ringde jag till pappa för att berätta att jag var vaken och sen så tog jag mej upp ur sängen och klädde på mej innan jag gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner så att jag kunde ta det med mej tillbaka till sängen och krypa ner igen för att titta vidare på Below Deck så att jag blir klar med denna säsongen och kan börja titta på någon annan serie sen           

 

Vid 7 så ringde mamma för att höra hur det var med mej och så pratade vi en stund och sen när vi hade lagt på så tittade jag på ett avsnitt till av Below Deck innan jag gick och gjorde frukost som idag blev en riktig brak frukost så att säga med både kokta ägg och stekt falukorv från Air Fryern på sånt där hårt tunnbrödsknäckebröd  


Det var riktigt smaskigt och jag har saknat att ha kokta ägg i kylen som jag kan äta som substitut till ost för helt ärligt så är jag rätt så trött på ost för tillfället så där ligger en halv ost i kylen och stirrar på mej varje gång jag öppnar dörren men den äter inte bröd så att säga så den får ligga där tills jag blir sugen på ost igen eller så får jag helt enkelt riva den och använda i mat för det funkar ju lika bra som att bara ha det på mackor   

 

Efter att jag hade diskat så satte jag mej i sängen och gjorde språklektioner och det som jag tycker är roligast nu är spanska lektioner för det är så enkelt och går så fort att komma upp i poäng så idag ligger jag återigen på första plats på DuoLingo men inte med ryska lektioner som det brukar vara utan med spanska lektioner istället   


När klockan var lite efter 11:30 så kröp jag ner i sängen och sov ett tag och jag glömde totalt bort att sätta något larm men det gjorde inget för jag vaknade vid 13 tiden av mej själv så då tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så rullade jag ihop madrassen så att jag kunde göra vid soffan och sätta mej och skrolla lite TikTok i väntan på att mamma skulle komma så att jag kunde följa med henne upp till biblioteket och städa   

 

Väl tillbaka i lägenheten igen efter att vi hade städat färdig så bjöd jag mamma på kaffe och Finger Marie kex ute på min uteplats eftersom det var så fint och varmt väder när solen var framme och vi pratade om hur jag vill ha det på min uteplats när vi har burit över brossans saker till hans hus och jag tror att jag har en bra plan nu så vi får väl se hur det blir när det är färdigt   


Mamma verkar inte förstå att man kan sitta på stolarna som är där för hon planterade sin rumpa på min trappa men det gör ju inget för där kan man ju också sitta   

 

Efter att mamma hade kört hem så tog jag min stol och så satte jag mej i solen och läste i nästan 2 timmar och bara njöt av det fina vädret     


Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att jag bor i en lägenhet med tillhörande uteplats men jag är såååååå extremt tacksam över att jag har fått denna chansen och jag kan knappt vänta tills det blir varmare så att man kan sitta på uteplatsen och äta och sånt för då lär jag säkert bo där ute   

 

När jag kände att det började bli lite svalt så flyttade jag in och satte mej i soffan och läste vidare tills pappa kom och sen så följde jag med honom upp och handlade och när han sen hade kört hem till mamma och Simba så bytte jag om och gick min runda med bra musik i öronen   


Och sen väl hemma i lägenheten igen efter min runda så kokte jag nya ägg då jag hade ätit upp det sista innan jag gick iväg och sen så gjorde jag vid de sista korvbitarna i Air Fryern och så åt ja rostade surdegsmackor med kokt ägg och "stekt" falukorv på med en liten klick ranch dipp och herre jösses vad gott det blev   


Nu på kvällen så har jag skrivit på detta inlägget och även haft en trevligt mobilsamtal med syster yster Parre om allt och inget alls så nu när jag är färdig med detta inlägget så ska jag krypa upp i min hörna i soffan och titta färdigt på detta avsnittet av Below Deck och sen så får jag se om jag sätter mej och läser efter att jag har gjort resten av mina språklektioner för sen kallar faktiskt sägen för jag är trött men jag har inte haft så mycket hjärtklappning idag så det är jag tacksam för och det är dessutom 23 dagar sedan jag hade migrän sist  


Innan jag går så måste jag ju berätta också vad rubriken handlar om och det är helt enkelt att jag hade glömt bort att jag inte tål så mycket banan för jag blir lite risig i kistan så här sitter jag nu med en bubblande mage men med ett extremt sug efter en bit banankaka så jag tror att jag får stå emot att äta fler bitar idag för jag har redan ätit 2 eller 3 bitar och jag vill inte spendera hela natten på toa     

 

Var rädda om er mina underbara läsare   


 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards