DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 27 februari 2024

Säsong 2 Episod 27 - Ett hundra procent trött...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 27 feb 23:30

Inatt så har jag inte sovit så bra för jag har varit rastlös i kroppen så jag somnade någon gång vid 3 för att sen sova fram tills larmet gick igång 5:45 och det var meningen att jag skulle gå upp men jag var så sjukt trött så jag ringde först till pappa för att berätta att jag skulle lägga mej ett tag till och sen så ringde jag mamma och berättade det samma     

 

När jag hade pratat med både pappa och mamma så la jag mej igen och jag hade satt klockan på 8 för jag tänkte att två timmar skulle vara lagom att sova och jag somnade direkt och vips så var klockan 8 och då ställde jag om den på 9 för att sova en timme till men när klockan van 9 så var jag fortfarande helt jäkla slut så jag satte klockan på 11 och tänkte att då har jag ändå fått fyra mer timmar med sömn så det borde ju räcka.

 

Det gjorde det inte så när jag vaknade av att larmet ringde klockan 11 så stängde jag av det och somnade om utan att ha satt något larm för jag tänkte att jag har inga tider att passa idag utan jag sover helt enkelt till jag vaknar av mej själv för då borde jag vara lagom utvilad   

 

Nästa gång jag vaknade så var det av mej själv och då var klockan 13 och jag kände mej faktiskt mycket mer utvilad så jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att både trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner och när jag tog fram min dosett så insåg jag att jag hade glömt att fylla i nya mediciner för fyra veckor framåt så det var ju bara att ställa mej och göra det för annars så fick jag inga mediciner     


Alla mina mediciner ligger i en såndär liten PRIDE IKEA påse i mitt köksskåp för jag har inget medicinskåp och även om jag skulle skaffa mej ett så vet jag helt ärligt inte vart jag skulle ställa det för det finns liksom inget bra ställa att gömma det på så att ha det i denna påsen gömt mitt köksskåp funkar väldigt bra för tillfället   

 

Så nu är min dosett fylld och för er som undrar om jag inte tänkte på att fylla den igår då den måste ha varit tom redan då så kan jag säga att jag hade tabletter kvar från en av dagarna när jag hade sån fruktansvärd migrän i början på månaden för då tog jag inte mina mediciner den dagen så den medicinen tog jag igår och sen så tog jag av de nya som jag la upp idag   


Denna dosetten varar alltså fyra veckor för mej då jag bara tar från den på morgonen så jag tar inte mediciner 4 gånger om dagen utan när jag behöver ta värktabletter ut över dessa så tar jag direkt från burkarna.

 

När detta var gjort så hällde jag upp mitt kaffe och gjorde frukost som idag blev två rostade mackor med skivat kokt ägg på och lite rostad lök och när jag hade ätit upp så kröp jag upp i soffan och tittade på några avsitt av Below Deck för som jag skrev igår så vill jag titta färdigt på denna säsongen så att jag kan börja titta på någon annan serie sen och som det ser ut nu så lutar det mot antingen Legacies eller 9-1-1 för jag har ju sett 9-1-1 Lone Star men jag börjar bli sugen på att se 9-1-1 också på grund av Buck och Eddie (Buddie)   


Vid 15 tiden så kom mamma och hälsade på efter att hon hade varit på möte så det blev ingen städning på biblioteket idag vilket kändes konstigt för nu är jag så van vid att följa med henne upp dit fast att jag inte jobbar där men det är ju ett bibliotek så det är öppet för alla och att jag råkar vara där samtidigt som min mamma är där och jobbar är ju bara ett rent sammanträffande   

 

Men i alla fall så blev det inget kaffe på uteplatsen idag för det har varit mulet och sunkigt väder hela dagen så det är säkert därför som jag har varit så trött och dessutom så ville mamma inte ha kaffe hos mej för hon hade druckit kaffe på sitt möte innan hon kom till mej så vi pratade bara lite och så fick hon en matlåda av mej och en låda med några banankakebitar i som hon kan bjuda på sina arbetskollegor på för jag vet ju att hon inte äter denna kakan själv fast att hon var snäll och i alla fall smakade på den vilket gjorde mej glad   

 

Efter att mamma hade kört hem så satte jag mej och tittade vidare på Below Deck tills pappa kom och sen så gick vi upp och handlade för jag skulle handla nu när jag äntligen har fått mina pengar idag och innan ni hinner tänka tanken så JA jag har betalt tillbaka det som jag var skyldig till både mamma och pappa för det var det som stod först på min lista att göra efter att jag hade betalt hyran och mina räkningar!

 

I alla fall så köpte jag lite sånt på Arons som jag inte brukar köpa på Willys när jag gör min månadshandling för det är inte allt som dom har så det blev nya ägg , en citronflaska till mitt kolsyrade vatten, cream fraiche, nacho chips, ett nytt bröd och ett paket Bregott för det var billigt   


När pappa sen hade kört hem så bytte jag om och gick min runda och sen när jag kom tillbaka till lägenheten så gjorde jag kvällsmat som idag bestod av fish nuggets med tex mex smak och nacho chips med riven ost på till det och sen lite av ranch dippan vilket blev väldigt gott   



Det blev liksom som snabbmat fast hemmagjort och så fettsnålt som det bara gick   

 

Efter maten så hade jag tänkt att jag skulle satt mej för att skriva detta inlägget men jag fick et infall att jag skulle göra vid mina akvarium så att dom är redo för ifall jag köper fiskar i helgen så jag tömde båda och diskade av dom och sen så gjorde jag vid dom med stenar och dekorationer och sånt och sen så fyllde jag dom igen och hade i sånt där medel för att göra vattnet bra för fiskarna och även medel mot alger så nu ser det väldigt trevligt ut i båda akvarierna   


Nu ska jag bara bestämma vad för fiskar jag ska ha men det lutar åt en Betta fisk i var tank så som jag hade det när jag hade fiskar förr men vi får väl se vad dom har för fiskar i affären när det är dags att köpa   

 

Innan jag går så måste jag visa att jag fick 100 % rätt svar på mina ryska lektioner igår på Drops och det är så jäkla roligt när det händer för det är inte så ofta nu längre när jag har avancerat till högre och svårare nivåer men när det väl händer så känner jag mej väldigt stolt   


Ja nä men detta får vara allt för idag för jag har inget mer att skriva om så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards