DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 28 februari 2024

Säsong 2 Episod 28 - Det är ovanligt att...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 28 feb 20:45

Inatt så har jag sovit väldigt dåligt igen fast att jag var extremt trött men jag hade så jäkla ont i nacken och ner i ryggen och dessutom så hade jag en extremt huvudvärk som nästan gränsade till ett migränanfall men det var inget riktigt migränanfall så jag tog bara mina vanliga smärtstillande tabletter och så smorde jag nacken med Voltaren gel och pannan/runt ögonen med Tiger Balsam. 

 

Det hjälpte inte heller så det slutade med att jag låg i sängen och tittade på 9-1-1 fram tills klockan var strax innan 5 och sen så somnade jag till och sov tills larmet ringde 5:45 och då ringde jag till pappa för att berätta att jag var vaken men att jag var helt slut så jag tänkte lägga mej ett tag till och efter att jag hade pratat med honom så skrev jag till mamma att jag skulle gå och lägga mej igen och innan jag somnade så ställde jag larmet på 8.

 

Jag somnade väl och sov kanske 10 minuter åt gången fram tills klockan var 8 och sen så somnade jag till och sov ordentligt fram tills vid 8:30 när mamma ringde för att höra hur det var med mej och jag svarade att jag skulle försöka sova ett tag till så mamma sa att hon kunde ringa mej när hon hade middag så det bestämde vi att hon skulle göra och så la jag mej och försökte sova igen men det har mer eller mindre bara varit 10 minuter åt gången idag   

 

Så när klockan var lite efter 12 och jag hade pratat med mamma så bestämde jag mej för att gå upp för det var bara löjligt att ligga kvar och försöka sova när det ändå inte gick. Förhoppningsvis så är jag så trött ikväll när jag lägger mej så att jag knappt hinner att lägga huvudet på kudden innan jag somnar!

 

Men hur som helst så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner och medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid soffan innan jag gick tillbaka till köket för att hälla upp mitt kaffe i min mugg      

 

Innan jag satte mej i soffan för att titta vidare på 9-1-1 i väntan på att mamma skulle komma så åt jag frukost som idag återigen blev rostade surdergsmackor med skivat kokt ägg på och rostad lök till det för det är så fruktansvärt gott och mättande   


Eftersom det har regnat idag under dagen och det regnade rätt så mycket när mamma kom till Hjärnarp för att städa på biblioteket så valde hon att parkera på Arons istället för att parkera här och mej och sen gå upp men det gjorde inget för hon kom och drack kaffe när hon hade städat färdigt och sen rätt vad det var så dök pappa också upp och det är ovanligt att både mamma och pappa är här och dricker kaffe samtidigt på en vardag men det var väldigt mysigt så det får gärna hända fler gånger   


Pappa kan verkligen aldrig se normal ut när jag ska ta foto på honom eller så är det såhär han ser ut när han ser normal ut   

 

Han fick i alla fall min sista bit med banankaka för som jag har skrivit innan så äter ju inte mamma banankaka och jag kan inte äta för mycket för jag blir väldigt risig i kistan av just banan. Man kan säga att det blir mest mos   

 

Efter att både mamma och pappa hade kört hem så kröp jag upp i soffan och tittade på några avsnitt av 9-1-1 i väntan på att det skulle bli mörkare ute för jag tycker att det är mysigare att gå när det är lite sådär halvmörkt och när det var tillräckligt mörkt så bytte jag om till mina träningskläder och så gick jag iväg med bra musik i öronen och idag kan jag säga att det gick undan i svängarna!   



Detta är den snabbaste undan som jag har gått sedan jag flyttade hit för snart 3 månader sedan och ändå så tyckte jag inte att jag gick så fort idag men det var visserligen kallt som fasen och det var musik med bra tempo så det kan ha varit därför som det gick så fort eller så var det för jag hade bestämt att jag skulle göra fattiga riddare till kvällsmat och det var dom som lockade     

 

Så fort jag kom hem så rörde jag ihop till mina fattiga riddare och sen så blöt la jag mina mackor ett tag i äggsmeten innan jag stekte mina mackor och sen även smeten som blev över och istället för att ha socker på mina fattiga riddare så hade jag frukost marmelad istället och det blev väldigt gott men jag saknar verkligen att kunna äta äpplemos till   

 

Dock så känner jag inte för att dö så äpplemos är helt uteslutet då jag är extremt allergisk!

 

Men som sagt så blev det väldigt gott med frukost marmelad till och det blev ju i alla fall lite nyttigare än att ha socker till som jag annars har haft förr.


Det var även väldigt gott att göra fattiga riddare på surdgesmackorna så det kommer jag att göra i framtiden också för franskbröd är ju bara luft och kolhydrater som man ändå inte blir mätt på men detta blev jag väldigt trevligt mätt på    

 

Nu på kvällen så har jag satt i röd inpackning i håret som jag har suttit med nu medans jag har skrivit detta inlägget och så klart tittat vidare på 9-1-1 och när jag har pratat med pappa nu vid 21 iden (jag gör alltid det varje kväll vid denna tiden innan han går och lägger sej och mamma skriver god natt på messenger när hon går och lägger sej vid 20 tiden) så ska jag ställa mej i duschen och sen så får jag se om jag orkar titta några fler avsnitt av 9-1-1 innan jag går och lägger mej för jag är helt slut och jag kan inte sova bort hela dagen imorgon för jag och Parre ska hitta på hyss eftersom hon är ledig så vi hoppas på fint väder så vi kan gå en lång runda   

 

Ahja vi får se helt enkelt vad resten av kvällen bjuder på men detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards