DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 29 februari 2024

Säsong 2 Episod 29 - På samma sida...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 29 feb 20:45

Innan jag gick och la mej igår så fick jag ett ryck att jag skulle göra chokladbollar så det ställde jag mej och gjorde och dom blev lika goda som vanligt   


När jag har gjort chokladbollarna och ställt in dom i kylen så gick jag och la mej och inatt så har jag faktiskt sovit helt okej men jag var ändå extremt trött när larmet gick igång 5:45 imorse   

 

Efter att jag hade stängt av larmet så ringde jag först till pappa för att berätta att jag var vaken och sen när jag hade pratat med honom så skrev jag till mamma att jag skulle gå och lägga mej ett tag till för att vara piggare när Parre kom senare vid middag     

 

Så jag somnade om och sov först till vid 8 när mamma ringde för att höra om jag hade sovit färdigt och jag svarade att jag skulle sova en liten stund till så hon ringde vid 9 igen och då gick jag upp för att ta mina mediciner men sen så kröp jag ner i sängen igen och somnade till igen tills klockan var runt 10 och då tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och sen så gick jag ut i köket och tryckte igång mitt kaffe och sen så gick jag tillbaka till sängen för att rulla ihop min madrass och göra vid soffan i väntan på att mitt kaffe skulle rinna ner        

 

Efter att jag hade hällt upp mitt kaffe och jag ändå var i köket så passade jag på att äta frukost som idag var väldigt enkelt med bara två skalkar från mitt rostebröd för att jag skulle få i mej något innan Parre kom då vi ändå hade planerat att äta något tillsammans men inte hade bestämt vad än   

 

Innan Parre kom så hade jag gjort vid mej med lite maskara för jag ser helt död ut utan nu när jag har rött hår igen och dessutom så bestämde jag mej för att ha gröna linser idag men inte dom som jag brukar ha utan ett par andra och jag älskar dessa lika mycket som de andra gröna och det är en så sjukt snygg kombination med gröna ögon och rött hår tycker ja   


Jag börjar även få fräknar nu och det älskar jag mer än allt annat för det är så gulligt så det är min favorit med våren och sommaren eller ja i alla fall när solen visar sej för då kommer mina fräknar fram. Önskar bara att jag hade fler så jag hoppas att det kommer några fler när det börjar bli soligare och varmare på dagarna   

 

Vid 12 tiden så kom Parre och då började vi med att först gå och handla och sen så satte vi oss ute på min uteplats för vi skulle försöka njuta av solen men det blåste alldeles för mycket så det blev bara att ta denna bilden och sen så gick vi in igen för det var för kallt att sitta ute idag!


Längtar verkligen tills det är så varmt att man kan sitta här ute i lugn och ro igen så som när jag satt och läste i solen för några dagar sedan utan att frysa   

 

Men som sagt så flyttade vi in istället och satte oss i soffan och läste medans vi väntade på att mamma skulle komma och ställa bilen för att gå upp och städa på biblioteket  


När mamma kom så följde vi med henne upp till biblioteket då jag ändå skulle lämna tillbaka min bok som jag lånade i början på veckan och så hjälpte jag henne att städa medans Parre satt och läste vidare och när vi sen kom tillbaka till lägenheten och mamma hade kört hem eftersom hon inte ville ha kaffe så satte jag och Parre oss och läste igen för vi har båda två spännande böcker   

 

Efter ett tag så blev vi lite hungriga så vi tog en matpaus och för att Parre inte ska glömma bort vad hon heter så gjorde jag en macka med hennes namn på som vi båda skrattade åt   


Med mackorna i magen så läste vi vidare men istället för att vi båda skulle sitta i soffan så hittade Parre en skön ställning på golvet och NEJ jag tvingade inte henne att sitta på golvet! Hon gillar att sitta på golvet precis som jag gör lite då och då   


Det jag älskar mest med Parre är att vi kan umgås utan att behöva umgås. Vi kan liksom sitta tillsammans och läsa i vars en bok men ändå kalla det att umgås och det är så skönt att vi är på samma sida så att säga   

 

Jag tror liksom inte att någon av oss egentligen hade orkat att spela kort idag så det var så skönt att bara kunna läsa men ändå göra det tillsammans utan en massa måsten   

 

När pappa sen kom så gick vi med honom och handlade och sen när han skulle köra hem så körde Parre också hem fast till sina föräldrar för hon skulle göra mat hos dom och jag bytte om till mina träningskläder och gav mej ut på min runda och herre jösses det gick lika fort idag som det gjorde igår men jag tycker ändå att jag asade fötterna efter mej   

Alltså jag tyckte verkligen att jag gick sakta idag för jag kände mej seg i kroppen och dessutom så sjöng jag med till musiken vilket tog andan ifrån mej för det där dumma pollenmöget har kommit redan så jag går runt och snörvlar och har rinnande ögon hela tiden nu för tiden men det tillhör ju när våren börjar närma sej så det är bara att leva med det   

 

När jag kom hem så kände jag att jag var lite hungrig men inte så hungrig så att jag behövde ställa mej och laga något stort till kvällsmat så det blev nacho chips med lite av min rivna magra ost och sen lite ost dipp med paprika och lökbitar i och det var aldeles lagom   


Nu sitter jag här och luktar på min rökelse (Pure House) som fyller lägenheten med sin magiska doft (självklart så har jag fönstret öppet för att få in ny frisk luft!) efter att ha gjort en lite rensning av negativa energier med mantrat "I Claim No Negative Energy"   


Ja nä men detta får vara allt för idag för nu ska jag göra mina språklektioner och sen så ska jag titta på några fler avsnitt av 9-1-1 innan sängen kallar för jag ska upp 4:30 imorgon för jag ska vara med mamma på jobbet och sen så blir det nog att månadshandla när pappa är färdig på jobbet och om jag hinner så blir det kanske ett snabb besök hos Viveca för att se om hon har någon tidigare tid för min tatuering än den 26/3 som jag redan har bokat då jag faktiskt kommer att ha en del pengar över i Mars månad efter att alla måsten är betalade så därför känner jag att det hade varit roligt om jag kunde få den gjord tidigare   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 


 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards