DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 1 mars 2024

Säsong 3 Episod 1 - Urladdade batterier...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 1 mars 20:15

Idag så har min rubrik två olika betydelser så jag tycker att vi börjar med den första...

 

...

 

Jag var i säng redan innan 22 igår och var helt färdig och redo för att sova men jag kunde helt enkelt inte så det slutade med att jag tittade på några avsnitt av 9-1-1 där jag satt i sängen och när jag sen släckte vid midnatt för att jag började känna mej lite trött så slutade det likväl med att jag somnade som en stock och sov kanske 30 minuter för att sen vakna igen och inte sova mer än kanske 10-20 minuter åt gången hela resten av natten fram tills vid 4:15 imorse när jag bara kände att jag inte orkade ligga kvar och vänta på att larmet skulle gå igång 4:30 när det var dags att gå upp    

 

Behöver jag ens säga att jag var fruktansvärt trött?! Tror inte det va! 

 

Men jag tog mej upp ur sängen ändå då vid 4:15 och klädde på mej för att sen gå ut i köket och trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner och sen så gick jag tillbaka till sängen för att rulla ihop min madrass och göra vid soffan i väntan på att mitt kaffe skulle rinna ner så att jag mer eller mindre kunde ta det intravenöst för att vakna till liv och ladda mina urladdade inre batterier lite i alla fall så att jag var redo för en arbetsdag hos mamma     

 

Med kaffet upphällt i min mugg så gjorde jag vid mej och packade det som jag skulle ha med mej och idag så blev det återigen att jag sminkade mej och satte i mina gröna linser för jag kan inte få nog av dom så jag bjuder på en liten selfie   


När jag kände mej färdig så fixade jag frukost som idag blev rostade mackor och sen så åt jag dom medans jag tittade på ett avsnitt av 9-1-1 i väntan på att mamma skulle komma och hämta mej efter att hon hade städat färdigt på biblioteket här i Hjärnarp eftersom hon tar det biblioteket på morgonen på fredagar   


Jag hann precis att titta på ett helt avsnitt av 9-1-1 innan mamma kom vid 6:15 och när jag hade packat in mej i bilen så körde vi mot Munka Ljungby för att börja städa på Idrottshallen men det första vi gjorde när vi kom dit var att starta kaffe och jag kände mej modig idag så jag frågade om jag kunde få ge mej på den dumma kaffebryggaren och mamma sa mer eller mindre "varsågod så slipper jag!"   

 

Denna jäkla kaffebryggaren är nämligen ett riktigt bitchigt monster för det finns ingen som helst chans att se om någon redan har fyllt i vatten i den så det är bara att fylla kannan med vatten till så många koppar kaffe som man vill göra och sen hoppas på det bästa att ingen redan har fyllt i vatten utan att också ladda med bönor för då ser man ju att kaffebryggaren är laddad och redo att bara tryckas igång.

 

Det som dock händer om någon redan har fyllt i vatten men inte har lämnat en lapp eller helt enkelt laddat bryggaren med bönor också är då att det sprutar vatten över hela golvet och man måste städa upp det föst   

 

Idag var dock inget sånt fall med vatten över hela golvet utan jag gjorde så att jag fyllde kannan med vatten för att kunna göra en hela kanna med kaffe och sen så hällde jag väldigt försiktigt för att ha chans att se om det rann över istället för att hälla allt på en gång och bara hoppas på det bästa.

 

Men som sagt så var det en bra dag idag så jag fick i hela kannan med vatten och sen så mätte jag upp bönorna och sen så var det bara att starta maskinen och eftersom jag vet att ni är nyfikna på vad det är för en kaffemaskin så kommer här en bild på fanskapet   

Bjuder dessutom på en seger selfie eftersom jag lyckades utan att översvämma hela köket   


Efter att kaffet var färdigt och vi hade fått vars en kopp så körde vi på och städade (mamma inne i omklädningsrummen och jag på läktarna inne i idrottshallen) fram tills det var dags för frukost och då fick vi köra till Munka Allköp för jag glömde ju såklart att köpa bullar igår när jag var med pappa på Arons innan han körde hem men det gjorde inget för då fick jag titta på två väääääääääldigt fina polis rumpor idag när jag var och handlade var av den ena tjejen log mot mej så jag var på väg att fråga om hon kunde sätta på handfängsel och ta med mej i piketbussen     

 

Men jag kom ut ensam från Munka Allköp men jag hade i alla fall mina bullar med mej och lite godis till mej och mamma som vi kunde snaska på under dagen för mina chokladbollar räckte tydligen inte   

 

Väl tillbaka på hallen så åt vi frukost med M och sen så kom även den andra M och h*n hade chokladmuffins med sej så då blev det ännu mera socker men jag åt faktiskt ingen för jag var mätt på min bulle då jag redan hade ätit frukost hemma innan mamma hämtade mej och det var ju dessutom surdergsmackor så dom är jag mätt på ganska länge   


Här är min och mammas fångst med snaskegodis men dock så är bara en av påsarna med kola och lakritsnappan mina för resten är mammas   


Det roliga är dock att ingen av oss har ätit av våra godispåsar men det kan alltid vara bra att ha om det skulle bli så att man blir lite sugen   

 

Efter frukosten så körde M iväg igen då dennes arbetsdag var slut och den andra M:s praktikant kom så dom gjorde sitt och då körde jag och mamma på igen så hon städade ute i cafeterian och entren och så körde jag med Härta (skurmaskinen) inne i  hallen medans jag lyssnade på bra musik i mina hörlurar så att jag knappt hörde varken när mamma försökte prata med mej eller ens när M och praktikanten försökte prata med mej   


Och när hallen var färdigskurad så vart det såklart dags att tanka Härta innan hon städades av och ställdes på laddning inför nästa vecka   

 

När vi hade städat färdigt så var det dags för middag men varken jag eller mamma var hungriga så vi satt bara och drack kaffe och åt vars en chokladboll till och när vi satt där så passade jag på att skriva till Viveca och fråga om hon hade någon annan tidigare tid att göra min tatuering och hon hade två stycken tidigare tiden och jag valde den som fanns redan nu på måndag och jag LÄNGTAR    

 

Om du läser detta Viveca så vill jag tacka för att du alltid är så trevlig och flexibel och jag ser verkligen framemot att få bli tatuerad av dej igen på måndag för det är verkligen en ära då du är en grymt bra tatuerare och du ska veta att så ofta som jag bara kan så gör jag reklam för både dej och Jeppe så att ni ska få så många kunder som det bara går. Ni är bäst   

 

Efter att vi hade packat ihop oss när arbetsdagen var färdig för idag så var mamma snäll och körde hem mej till lägenheten eftersom jag inte kunde vara hos pappa idag då han skulle vara på möten på annat ställe hela eftermiddagen och inte skulle hinna att komma och släppa in mej på sitt rum på Folketshus.

 

Men det gjorde inte så mycket att jag inte kunde vara där för jag hade ju redan pratat med Viveca så vi behövde inte köra dit idag och min månadshandling kan jag lika bra göra imorgon som att stressa med att göra den idag bara för att liksom   

 

Väl hemma i lägenheten så tackade jag mamma för idag och sen så körde hon till sin mamma i Ängelholm (ni vet ju hur det ligger till mellan mej och den tanten vid det här laget!) och när hon hade kört så värmde jag min överblivna bulle från frukosten imorse på mammas jobb i min Air Fryer och det blev väldigt gott så den njöt jag av medans jag tittade vidare på 9-1-1   


Och efter att jag hade ätit så gav jag mej på att göra vid mina kalendrar som är sånnadär kalendrar som är blanka och som man fyller i för varje månad. Jag har ju gjort så att jag har laminerat ett sånt papper med en sån kalender så en sån har jag inne i badrummet för att hålla koll på när jag ska ha/har shark week och även vilka dagar som jag tränar/ går och en sån kalender har jag på kylen för att skriva upp andra viktiga saker som jag inte ska glömma   


Denna första är ju som ni ser för Februari och det gröna "T" betyder att jag har både gått och gjort min träning och det blåa "G" betyder att jag bara har gått utan att göra min träning     

 

Jag personligen tycker att det ser väldigt bra ut och är spänd på hur det kommer att se ut i slutet på Mars för nu så är det ju väldigt tomt   


Det är även väldigt tomt på min kylskåpskalender men vi får väl se vad det fylls på med under månaden för det kommer ju alltid till saker lite då och då under tiden som går   


När detta var gjort så satte jag mej och tittade vidare på 9-1-1 men jag hann inte att se hela avsnittet innan mamma skrev att hon var på väg till mej och när hon kom till mej så gick jag med henne upp till Arons för att handla så att pappa skulle slippa det idag när han jobbade så länge.

 

Denna gången kom jag inte hem med något nyttigt för jag var så fruktansvärt sugen på choklad fast att jag inte ens gillar choklad så jag köpte en liten påse med lösgodis och sen även en påse med mina favoritchips för tillfället   


Chokladen hamnade i en skål och napparna från imorse hamnade i en annan skål och nu står båda på borde här vid mej men jag är inte sugen på något av det utan jag äter restera av mina nacho chips istället för det vart jag minsann sugen på såhär på kvällskvisten här där jag sitter och skriver detta inlägget medans jag tittar på Muren   


Nu vidare till den andra betydelsen av agens rubrik för jag har kört en laddning av en hel hög av mina batterier idag så nu är min låda full med laddade batterier och det är första gången som det är så fullt i den lådan men det känns skönt att veta att jag har en hel låda full med laddade batterier när jag behöver byta i alla mina batteridrivna saker som jag har i lägenheten   


Ja nä men detta får vara allt för idag för mina inre batterier är fortfarande väldigt urladdade fortfarande för jag är extremt trött så det blir nog en tidig kväll ikväll.

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards