DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 2 mars 2024

Säsong 3 Episod 2 - Kaos med papa bear & Mandy...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 2 mars 23:30

Inatt så kunde jag verkligen inte sova hur jag än försökte för jag var för varm och sen så vart jag extremt övertrött så det slutade med att jag satt ute på min uteplats och bara njöt av natten och tystnaden vid 2:39 imorse och det var så jäkla skönt att bara kunna göra det utan att störa någon.

 

Det är liksom ingen som säger till mej att "nej lilla Mandy där kan du inte sitta mitt i natten/ tidigt på morgonkvisten" utan jag kan göra precis vad jag vill när jag vill och det är så underbart och jag är fortfarande så innerligt tacksam att jag får lov att kalla denna lägenheten/ detta huset mitt hem   

 

Helt ärligt så har jag ingen som helst aning om hur länge jag satt där men det var nog en 20-30 minuter för att sen gå in och lägga mej och försöka sova igen.

 

Grejen är den att jag kunde faktiskt somna efter en stund eftersom jag var härligt nerkyld för det är ju så att jag inte kan ha så kallt som jag vill när jag sover eftersom jag sover på soffan i TV rummet och om det då är för kallt på dagarna så är det för kallt att sitta där så därför så får jag ju ha lagom varmt här så att jag inte fryser.

 

Alltså runt 21 grader men för mej så är det för varmt när jag ska sova så det är ett dagligt helvete att försöka få ner kroppsvärmen när jag ska sova men jag gillar att sova på soffan så det får vara som det är när det inte blev som det skulle   

 

Men nog tjatat om detta nu för jag somnade ju till slut och när jag väl somnade så sov jag riktigt gott fram tills jag vaknade av mej själv vid 10:40 av att jag vart extremt kissnödig så det var bara att ta mej upp ur sängen och klä på mej för att gå på toa och sen så var det inte lönt att gå och lägga mej igen.

 

Så jag gick ut i köket och tryckte igång mitt kaffe och sen så tog jag mina mediciner och passade även på att gå och rulla ihop min madrass och göra vid soffan i väntan på att mitt kaffe skulle rinna ner   

 

Efter att jag hade pratat med pappa i telefon så hällde jag upp mitt kaffe och sen så bytte jag sängkläder och körde igång den smutsiga tvätten i tvättmaskinen för den klarar ju sej själv under dagen när jag inte är hemma och sen så är tvätten ren och torr när jag kommer hem   

 

Sen så satte jag mej i soffan och skrollade lite på mina sociala medier och rätt som det var så stod pappa utanför dörren och jag hade varken klätt mej färdigt eller ens ätit frukost för den delen så det var ju tur att pappa ville ha kaffe så att jag kunde slänga i mej två rostade surdegsmackor medans han njöt av sitt kaffe och lite av min choklad som jag köpte igår men som jag knappt åt av     

 

Efter att jag hade ätit och fixat till mej och pappa hade druckit upp sitt kaffe så körde vi först till Apoteket där vi båda skulle hämta ut mediciner och sen så passade pappa på att tanka då det hade gått ner lite och sen så körde vi mot Helsingborg   


Första stoppet blev Hornbach där jag skulle kolla både vad dom hade för fiskar och vad dom hade för lampor då den lampan som jag ville köpa från Rusta att ha över soffbordet inte säljs längre.

 

Dock så blev det inte många minuter på fiskavdelningen för det var en hel del av fiskarna som såg ut att må riktigt dåligt då flera av dom simmade i cirklar eller helt enkelt låg på botten upp och ner   

 

Dessutom så kom en av killarna som jobbade på fiskavdelningen och mer eller mindre puttade undan mej (detta är inte heller första gången detta händer mej på denna avdelningen!!!) så att jag höll på att ramla när han skulle gå förbi fast att där var massor med plats och det bara var fruktansvärt onödigt gjort så jag sa högt och tydligt till pappa så att alla vände sej om på fiskavdelningen att detta jävla stället handlar jag inga fiskar på med så fruktansvärt skitnödig personal och sen så gick vi bara   

 

Nä dom ska fan inte ha mina pengar när dom beter sej så utan då handlar jag hellre hos Ormar & Sånt i Ängelholm för dom är alltid så trevligare när man är där och dom har dessutom väldigt fina fiskar till bra priser!

 

Men innan vi körde från Hornbach så gick vi en runda på lampavdelningen där vi hittade lite coola lampor och även fick hjälp av en väldigt trevlig tjej som jobbar där så det lutar lite åt att faktiskt köra dit nästa månad och köpa en RGB plafond för jag tror att jag ska ha en sån istället för en hängande lampa   

 

Den första lampan som vi hittade var väldigt snygg men hade tyvärr inte RGB effekt och det är det som jag är ute efter och den andra lampan som vi hittade (den svarta till vänster) var väldigt dyr så det blir nog den stora runda lampan på sista bilden för den var helt okej prissatt   


Den stora kostar runt 700 kronor vilket är ett helt okej pris med tanke på att den dessutom har så kallad backlight vilket betyder att den lyser upp bakgrunden (vilket i mitt fall kommer att bli taket) lite också och det säger jag aldrig nej till så det blir mest troligt den lampan   

 

Nästa stopp blev Bauhaus där vi också tittade på lampor men deras utbud var inte så stort så vi gick rätt så fort igen efter att vi hade pratat med K som jobbar där och sen så var vi även inne en runda på Jula men vi köpte inget för pappa skulle köpt en led ramp till bilen men dom hade inte den inne så det blev inget denna gången.

 

Sista stoppet när vi ändå var i Hyllinge blev så klart Dollarstore där jag skulle handla lite och det blev en rätt så bra fångst även om dom inte hade alla saker hemma som jag ville köpa men här kommer min lilla fångst:


Som ni ser så var det inga spännande saker utan bara sånt som behövs lite då och då och den där glasskopan ska bli spännande att testa om den funkar bättre än den i plast   

 

Innan vi körde ifrån Hyllinge så svängde vi in om driven på McDonalds för jag började bli hungrig trots att jag hade ätit precis innan vi körde och eftersom vi skulle köra till farmor och fika med henne så ville jag inte sitta där och vara hungrig så det blev två cheeseburgare med extra ost på bara för att jag kunde och för att det är så jävla gott lite då och då   


Det är väldigt märkligt att maten i driven ALLTID är nygjord och super god men går man in och äter i själva restauranten så är maten kall och rent ut sagt äcklig men ändå så kommer alla mat från samma kök så jag förstår inte hur det kan vara så   

 

Jag ville bjudit på pappa också men han hade ätit pölse när vi var på Hornbach så han var inte hungrig men jag frågade i alla fall och det är ju det viktigaste. Så jag åt mina hamburgare medans pappa körde till Ängelholm för att fika hos farmor och hon var faktiskt ovanligt pigg idag och drack både upp sitt kaffe och åt upp sitt Digestivekex och dessutom så satt hon i sin rullstol i dörröppningen till uteplatsen för att få lite luft så det var riktigt trevligt att besöka henne idag   


Som jag har skrivit förr här på bloggen så är det väldigt viktigt att ta vara på de stunder som är extra bra för det är de stunderna som för alltid kommer att finnas med mej sen när farmor tyvärr är borta från denna jorden!

 

Efter att vi hade fika med farmor och det sen var dags för henne att äta kvällsmat så sa vi hejdå och tackade för idag och sen så körde vi till MAXI där jag skulle köpa diskborstar som kostade 15 kronor för 3 stycken så jag köpte två paket för jag tyckte att dom såg ut att vara i bra material och då är det ju dumt att inte köpa på sej så att man slipper köpa det på ett tag sen   


Sen så blev det månadshandling på Willys men jag är lite sur för jag missade att använda min 25 kronors rabattkod som jag hade fått för att jag fyllde i ett frågeformulär från dom men den varar till den 24/3 så jag får bara handla något där imorgon så att jag inte missar att använda den   


Det blev en del och jag är så impad över att allt detta var för knappt 700 kronor men tacksam att jag har pengar kvar att handla för under månaden då jag alltid sätter undan 1000 kronor att handla på Willys varje månad   

 

Innan vi körde tillbaka till Hjärnarp så var i inne en runda på Lidl också för både jag och pappa skulle handla där men jag blev sur för min älskade badrumsdoft är borttagen från hyllan och jag känner typ bara för att gråta då min snart är slut men den luktar så sjukt gott så jag hoppas verkligen från botten av mitt hjärta att dom får in dom igen för annars så vet jag inte vad jag ska göra   

 

Men jag fick tag i resten som jag skulle ha så det blev en stor 17 % hushållsost, ansiktsservetter och en spraygrädde   


Väl tillbaka i Hjärnarp igen så var vi också inne på Arons för jag trodde att jag fortfarande kunde köpa billigt Bregott där men det skeppet hade tyvärr seglat så jag får väl köpa ett Bregott som är till normalpris när detta som jag har nu är slut   

 

Men jag köpte i alla fall en ny påse med nacho chips, pålägg och dippåsar till min cream fraiche som jag köpte igår   


Och sen när vi kom tillbaka till min lägenhet så vart det verkligen kaos med papa bear och Mandy för då skulle ju allt packas in och herre jävlar min skapare vad mycket saker det var så det var verkligen tur att jag hade pappa som hjälpte mej för jag fyllde hela den fria bänkytan i köket med alla sakerna   


Men nu är både kylen och frysen härligt fulla och jag tror inte att jag saknar något alls utan jag lär klara mej bra denna månaden och så får vi väl se om jag kanske göra lite komplimenteringshandling som till exempel falukorv och blandfärs under månadens gång   


Så fort allt var undanplockat så slängde jag igång en maskin med handdukar och trasor och sen så gjorde jag en riktig brakkvällsmat som idag blev tomatsoppa med BBQ biff nudlar i och en burk med makrill i tomatsås till det och jösses vad gott det blev   


Med maten i magen så satte jag mej och började skriva på detta inlägget medans jag tittade på Melodifestivalen och den var riktigt bra idag och det var absolut helt rätt med de bidragen som gick direkt till finalen.

 

Det bästa nu är också att alla bidragen finns på Spotify så behöver jag ens skriva att jag har disko här i lägenheten med mello låtar         

 

Så fort jag har publicerat detta inlägget så ska jag först diska min disk och sen så ska jag krypa upp i soffan och titta på ett eller två avsnitt av 9-1-1 och sen så hoppas jag att jag kan somna som en stock för jag är riktigt trött och dessutom så längtar jag tills på måndag klockan 15 för då så ska jag som jag skrev igår äntligen få min tatuering gjord   

 

Men detta får vara allt för idag och om ni undrar vad jag skulle med blockljusen till som jag köpte på Willys så kan jag säga att det ena står och brinner fint i min lykta på bordet utanför lägenheten   


Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards