DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 3 mars 2024

Säsong 3 Episod 3 - En månad sedan...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 3 mars 20:45

Alltså hur sjukt är det inte att det idag är EN HEL MÅNAD sedan jag hade ett migränanfall senast?! 

 

Jag är så tacksam men som jag har skrivit innan så saknar jag mina migränanfall lite faktisk för dom var en så stor del av mitt liv och nu är dom borta och det känns konstigt   

 

Men som sagt så är jag tacksam och hoppas att det håller i sej   

 

Hur som helst så testade jag mina nya kaffekapslar igår som jag köpte på Willys och det blev väldigt gott så nu vet jag vilket kaffe jag ska köpa till min nya kaffemaskin som jag fick av mammas arbetskollega då på sportlovet   


Det eda som jag har att klaga över är att det blir så lite kaffe men jag har ju förstått att denna maskinen är för espresso och det är ju små koppar så detta kaffet kommer jag bara att dricka av när jag känner att jag inte orkar att ställa mej och brygga vanligt kaffe för det är för mycket jobb annars för bara en så liten kopp  

 

Men jag ska ju inte klaga för jag fick i alla fall en liten kopp kaffe innan jag gick och la mej och det är det viktigaste för får jag inte kaffe innan jag går och lägger mej så kan jag inte sova   

 

Självklart så tittade jag på X-antal avsnitt av 9-1-1 inatt så jag kom ändå inte i säng förrens närmare 4 imorse men det som är bra är att jag knappt hann att släcka lampan förrens jag somnade som en klubbad säl för att sen sova tills jag vaknade vid 6:30 imorse av att jag var så kissnödig så jag helt ärligt inte trodde att jag skulle hinna ta mej upp och springa till badrummet men det hann jag men det var verkligen nära att jag fick torka på golvet istället   

 

Efter att jag hade varit på toa så gick jag och la mej igen och sen så sov jag tills jag vaknade av mej själv vid 11:30 och då kände jag bara att nu orkar jag inte sova mer så då tog jag mej upp ur sängen och gick på toa igen och när jag satt där så ringde pappa och sa att han var vaken och redo och att han skulle komma ner om en stund och jag mitt nöt tänkte ju att jag hinner både sitta på toa i lugn och ro och sen även fixa till mej innan han kommer.

 

Det hann jag ju så klart inte för jag hade knappt hunnit ut från badrummet för att starta mitt kaffe och ta mina mediciner förrens pappa stod utanför dörren och då hade jag ju fortfarande "hemma" kläder på mej och hade inte ens hunnit att rulla ihop min madrass för att göra vid soffan   

 

Men jag sa till honom att han fick sätta sej i "Parres" bäddsoffestol och vänta medans jag gjorde vid soffan och sen när jag skulle klä mej så fick han flytta och sätta sej i soffan och vänta på att få kaffe tills jag hade tagit mina mediciner och hällt upp mitt kaffe     

 

När jag ändå skulle äta frukost så frågade jag om pappa ville ha rostade mackor och det ville han så det åt vi till "frukost" innan vi körde till Ängelholm för att handla lite i väntan på att klockan skulle bli efter 15 så att vi kunde köra och hälsa på farmor efter hennes middagstupplur. 

 

Först så var vi på Blomsterlandet och kollade läget och sen så tog vi en runda in på ÖoB där pappa skulle handla lite och jag hittade en After Shave som luktade fruktansvärt gott så frågan är om jag ska köpa den eller inte men jag köpte inte den idag i alla fall så vi får väl se   


Pappa passade även på att ta en rolig bild på mej och skicka till typ alla han kände på messenger bara för att han kunde och jag håller med om att den är rätt så rolig där jag står med mina Elton John glasögon och min pandacorn   


Det blev dock varken solglasögon eller pandacorn denna gången utan jag gick därifrån tomhänt medans pappa var den enda som handlade. 

 

Sen så vart vi inne i både lampaffären och Price off affären med sport kläder och där såg vi en manlig skyltdocka som hade tre ben och jag kunde inte låta bli att skratta så mycket så personalen kom och frågade vad det var som hände och när dom såg vad jag och pappa skrattade åt så skrattade dom också innan dom tog bort den extra foten   


En av personalen sa att det var ändå kreativt och det håller jag med om   

 

Nästa stopp blev Jysk där jag hittade både ett parasoll och en utomhusmöbel som jag ville ha men jag kände inte att jag hade pengar till något av dem så de fick båda stanna kvar och jag tog bara bilder så att jag kan fundera på saken till nästa månad   


Parasollen gillade jag för att den var halv och hade passat bra på min uteplats och soffan gillade jag för att jag ÄLSKAR rotting men jag vägrar att ge 3000 kronor för bara denna delen!

 

Nej då håller jag hellre koll på Facebook market om jag kan hitta ett utomhus set där istället för en persons skräp är en annan persons guld   

 

Efter det så var vi inne på Willys där både jag och pappa skulle använda våra värdekuponger som vi glömde att använda när vi var där igår och jag valde att använda min till att köpa en lantkorv då jag tycker att det är gott att steka i Air Fryern och ha på mackan och helt ärligt så kunde jag inte komma på något annat att använda min kupong till så jag är nöjd.

 

Innan vi körde till farmor så var vi inne en snabb runda på Biltema bara för att få tiden att gå lite för det är verkligen inte lönt att vara hos farmor innan klockan är 15 för dom väcker inte henne innan även om vi kommer   

 

Det enda som pappa köpte på Biltema var en delare till cigarettuttaget i bilen så att han kan ha både laddaren till mobilen i samtidigt som han har en såndär radiosändare så man kan lyssna på till exempel Spotify från mobilen   

 

Väl hos farmor så hade dom faktiskt väckt henne idag då det var den braiga personalen och farmor var faktiskt på väldigt bra humör idag också så vi drack kaffe och åt våra Digestivekex i lugn och ro och hade det allmänt mysigt och trevligt   


När vi hade fikat med farmor så tackade vi för idag och sen så körde vi till min lägenhet där vi ställde bilen och sen så gick jag med pappa upp till Arons för han skulle handla och tanken var att jag inte skulle handla något men när jag såg att mitt för tillfället favorit bröd fortfarande bara kostade 29 kronor så kunde jag inte låta bli att köpa ett fast att jag har ett helt Fiberrost som jag köpte på Willys igår men jag vet att jag kommer att äta upp båda två så det är lugnt för jag är inne i en rostemacke period för tillfället tills jag tröttnar och får äta något annat till frukost ett tag     

 

Efter att pappa hade kört hem så skivade jag upp min lantkorv med min coola räffelkniv och sen så körde jag ett gäng av dom i Air Fryern med lite kryddor på och sen så åt jag dom på rostade mackor med lite av hamburger osten som jag köpte på tub om det var förra eller förra veckan igen och det blev supergott    


Och med magen full av mat så ställde jag mej i duschen så att jag ska vara ren och fräsch till imorgon eftermiddag när jag ÄNTLIGEN så få gjort min nya tatuering hos supergoa Viveca   

 

Är helt ärligt både exalterad och lite rädd för jag har ju ingen aning om hur min kropp ska reagera över att bli tatuerad bakom örat men jag litar på Viveca och jag vet ju hur duktig hon är så det ska säkert inte vara några problem alls.

 

Självklart så kommer det bilder imorgon   

 

Nu ska jag göra mina språklektioner och sen så ska jag krypa upp i soffan och titta vidare på 9-1-1 innan sängen kallar för jag är faktiskt jätte trött ikväll så jag hoppas att jag kan somna direkt när jag lägger mej och inte behöva ligga vaken och fundera på om pingviner har knän eller inte   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards