DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 4 mars 2024

Säsong 3 Episod 4 - Nittiotvå år och ett UFO bakom örat...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 4 mars 22:15

Inatt så har jag typ sovit 10 minuter åt gången hela natten igenom så när jag vaknade imorse av att larmet gick igång så kan jag ju inte precis påstå att jag kände mej utvilad och redo för en ny dag   

 

Men jag tog mej upp ur sängen och klädde på mej innan jag ringde pappa efter att jag hade stängt av mitt larm och sen när jag hade pratat med pappa så ringde jag till mamma också     

 

Efter att jag hade pratat med både pappa och mamma så hade jag tänkt lägga mej direkt igen för att se om jag kunde få några timmars sammanhängande sömn men jag bestämde mej istället för att gå ut i köket och först ta mina mediciner och sen även äta två rostade mackor med falukorv på för jag var hungrig och ville inte gå och lägga mej med en kurrande mage för då skulle jag bara sova dåligt på grund av det istället för vad det nu var för något annat som störde      

Med mackorna i magen så la jag mej igen och lyckades somna rätt så fort men sov kanske 1-1,5 timmars kontinuerlig sömn och sen så vart det tillbaka till 10-15 minuter åt gången fram tills mamma ringde vid middag för att fråga om jag hade sovit gott (hon ringde vid frukost också men då var jag så trött så jag minns knappt vad vi pratade om mer än att jag sa att jag skulle lägga mej igen) och jag svarade att det hade varit 10-15 minuter åt gången igen men att jag inte orkade försöka sova mer utan att jag skulle gå upp nu för att trycka igång mitt kaffe för jag vart kaffesugen     

 

Medans kaffet höll på att rinna ner så gick jag tillbaka till sängen för att rulla ihop min madrass och göra vid soffan så att jag kunde sätta mej och titta på ett avsnitt av 9-1-1 efter att jag hade gjort vid mej i väntan på att mamma skulle komma och ställa bilen så att jag kunde följa med henne upp till biblioteket och städa.

 

När hon kom så bjöd jag på kaffe eftersom det var lite tidigt att gå upp till biblioteket redan och så passade jag även på att äta i mej två rostade surdegsmackor med Roberts Medwurst på så att jag skulle ha något i magen sen när jag var hos Viveca och blev tatuerad  

Uppe på biblioteket så hittade jag en helknasig bok som jag inte kunde låta bli att läsa och skratta åt   


Alltså det är så sjukt roligt att läsa en barnbok som handlar om snoppar och snippor   

 

Efter att vi hade städat färdigt så gick vi tillbaka till min lägenhet så bytte jag om till kläderna som jag skulle ha hos Viveca och sen så körde vi mot Ängelholm för mamma var så snäll och körde och lämnade mej så att jag kunde få gjort min tatuering   

 

Jag har sagt det förr och jag kommer att säga det igen men jag har världens bästa föräldrar som ställer upp mej så mycket som dom bara kan och jag försöker verkligen att göra detsamma för dom   

 

När mamma hade släppt av mej hos Viveca och Jeppe på Big City Tattoo & Bodypiercing så körde hon hem till Simba och jag satt mej och pratade med Viveca, Jeppe, en av deras söner och en annan kille som också var där och rätt som det var så hade det gått nästan en timme med att bara prata för det är så enkelt och familjärt att bara sitta där och prata om allt mellan himmel och jord så tiden bara flyger förbi!

 

Så vid 16 tiden började Viveca förbereda mej för min tatuering bakom örat och då fick hon börja med att raka bort lite av mitt hår så att hon fick plats att arbeta ostört och sen så vart det bara att sätta dit stencilen och när jag har sagt att det så bra ut så körde hon på   


Efter många försök med att inte gapskratta rakt ut eftersom jag är extremt kittlig bakom örat och det av någon anledning går ner och kittlar i nerverna i sidan på midjan så var vi äntligen färdiga och jag är så förvånad över att det inte gjorde det minsta ont eller kändes obehagligt med tanke på att det är ett så känsligt område   

 

Resultatet blev grymt bra och nu längtar jag tills den är helt läkt   


Och nu vill ni säkert ha en förklaring till varför jag valde just detta motivet och denna platsen så det ska ni få:


Ja jag fuskade och gjorde en skärmbild på mitt inlägg på Facebook för jag orkade inte skriva allt en gång till så det får ni leva med   

 

Medans jag höll på att bli tatuerad av Viveca så kom pappa för jag skulle åka med honom hem och han gick direkt ut i köket och satte sej där och pratade med Jeppe och resten av gänget tills vi var färdiga och när jag hade fått på skyddsplasten på min tatuering så gick jag och Viveca också ut i köket och sen så satt vi alla där och pratade en lång stund till jag tror klockan var närmare 17:30 innan pappa sa att han ville köra hem så jag tackade så mycket för Vivecas expertis och betalade för min tatuering och sen så sa vi hejdå och så körde jag och pappa mot Hjärnarp så att pappa kunde släppa av mej i min lägenhet innan han körde hem   

 

Nu kanske ni tror att eftersom jag har varit och tatuerat mej idag så skulle jag välja att inte gå min runda men då tror ni fel för pappa hade knappt hunnit att släppa av mej i lägenheten förrens jag bytte och och satt mina hörlurar i öronen innan jag gav mej ut på min runda medans solen höll på att gå ner i ett väldigt vackert färgskifte över himmelen   


Tyvärr så blev det inget fota på himmelen för då hade jag varit tvungen att stanna för att det inte skulle bli en skakig bild och det orkade jag inte så jag tog bara en mental bild istället och så gick jag vidare ör att komma hem snabbare eftersom jag var grymt hungrig    

 

Väl tillbaka i lägenheten så gjorde jag kvällsmat som idag blev en salig röra av allt som jag var sugen på och bestämde mej för att ha på en och samma gång bara för att jag är vuxen och betalar själv och för att jag kunde och hade sakerna hemma   


Det blev alltså vitlöksbröd, nacho chips, paprika/vitlöks dipp och Air Fryer korvbitar till kvällsmat och det satt verkligen som en krocketklubba i skenbenet som Dag-Otto burkar säga   

 

Efter maten så vart det ju dags att diska och helt ärligt jag var så jäkla trött så jag somnade där jag stod och diskade och vaknade till med ett ryck när det kom en högljudd lastbil körandes utanför mitt köksfönster och då hade jag typ diskat färdigt all disk så jag förstår verkligen inte hur det gick till men jag kan ju säga att jag är minst lika trött fortfarande både i hjärnan och kroppen men jag ska berätta om en sak till innan jag avslutar detta inlägget för att gå och lägga mej.

 

Den saken är följande: 


Berättelsen är så fin så jag får helt ärligt tårar i ögonen när jag tänker på den men såhär var det:


Jag kom hem ifrån gymnasiet och mellanlandade hos farmor och farfar som jag alltid gjorde efter både grundskolan och gymnasiet för farmor och farfars hus var mitt andra hem. När jag kom dit så satt farmor på uterummet och kollade igenom gamla smycken och jag satte mej hos henne och frågade vad hon gjorde och om hon ville ha hjälp med något. Då berättade hon att hon ville panta några av sina smycken så att hon kunde köpa en fin student present till mej och jag fick typ panik för jag tänkte bara att "I helvete heller att hon ska sälja sina smycken för att ge mej en sketen present!" och i samma stund så såg jag en jättefin liten tjock guldring som låg på bordet framför farmor så jag tog upp den och tittade på den. Farmor berättade att det var hennes mammas vigselring och att eftersom hon inte själv kunde ha den då den var så liten (farmors mamma måste ha haft extremt små fingrar) så kunde hon lika bra sälja den och få ihop till en present till mej men det satte jag snabbt stopp för då jag frågade om inte jag kunde få den ringen som student present istället så att den kunde få leva vidare.

 

Farmor fick tårar i ögonen vilket ledde till att jag fick tårar i ögonen och så frågade hon "men vill du verkligen ha den då istället för något annat fint?!" och jag svarade "självklart vill jag det för den är ju en del av min historia och det skulle vara en ära att få den" så det slutade med att jag fick den i studentpresent från farmor och farfar efter att den hade gjorts om i storlek så att jag kunde få den på mina prinskorvfingrar och det viktigaste var att inskriptionen var kvar i ringen och fortfarande är än idag   


Den hänger alltid i ett snöre runt min hals så att jag ska ha ringen nära och den är ovärderlig för mej!

 

Och som jag skrev på Facebook så hoppas jag att min framtida fru låter mej bära denna ringen som min vigselring för det är min största dröm.

 

En rolig sak med denna ringen är att den är perfekt att ha på sej när man är ute på krogen och inte vill att sliskiga killar ska ragga på den för den syns ju där den sitter på mitt högra ringfinger i så fall så vi får väl se om jag har den på mej på fingret på lördag när jag och Parre är ute på krogen eller om den får hänga runt halsen   

 

Ahja detta får vara allt för idag för nu ska jag som sagt gå och lägga mej för jag är så trött så att jag knappt vet vad jag heter för tillfället men jag kan i alla fall meddela att jag inte ens känner av tatueringen förutom att skyddsplasten kliar bakom örat och håller på att driva mej till vansinne (ja alltså mer än vanligt då alltså)   


Det ska bli spännande att se om jag får något blåmärke och i så fall hur stort det blir   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards