DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 5 mars 2024

Säsong 3 Episod 5 - OH MY GOD...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 5 mars 21:30

Herre jösse inatt så har jag sovit som en död säl från den sekunden som jag la huvudet på kudden igår tills dess att jag vaknade 5:30 imorse av att jag var så kissnödig så jag trodde på riktigt att jag skulle kissa på mej och kände dessutom att jag hade en nys på gång så det var bara att kasta mej upp ur sängen och rusa in på toa i bara trosor för att hinna sätta mej innan jag kissade på mej   

 

Tur var ju ändå att jag hann att sätta mej på toa innan jag nös så att det sprutade i hela badrummet och för annars så hade jag kissat på golvet   

 

När jag var färdig på toa så gick jag tillbaka till sängen så att jag åtminstonde kunde ta på mej min sport BH innan jag ringde till pappa för att berätta att jag var vaken och berätta att jag hade sovit bra hela natten men att jag fortfarande var trött så jag funderade på att lägga mej ett tag till   

 

Efter att jag hade pratat med pappa så ringde jag även till mamma och sa samma sak och sen så gick jag ut i köket för att ta mina mediciner och dricka lite varmt honungsvatten med citron i för jag vaknade helt ärligt med en helt igenbommad näsa och hals imorse men jag har inte ont i halsen så jag tror stenhårt på att det är pollenallergi som har slått till med en rejäl smäll redan     

 

Jag känner mej liksom inte sjuk men med tanke på att jag låter som en stackars finnig pojke i målbrottet så tror ju alla att jag är superförkyld men det tror inte jag för alltid när jag blir förkyld så får jag extra ont i hela kroppen och dessutom feber och ingen av de två symptomen har visat sej idag   

 

Väl tillbaka i sängen så rättade jag till min handduk som jag är glad att jag la över kudden igår innan jag somnade för självklart så hade det ju läckt från skyddsplasten på tatuering precis vid kanten av håret men nu så gjorde det ju inget eftersom jag redan hade skydd   


Sen så la jag mej och somnade nästan direkt igen för att sova fram tills jag vaknade av mej själv vid 11:30 och då bestämde jag mej för att jag skulle ta mej upp ur sängen, klä på mej och gå ut i köket för att starta mitt kaffe för jag var extremt kaffesugen och medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid i soffan så jag och mitt älskade kaffe kunde krypa upp i min hörna och titta vidare på 9-1-1 i lugn och ro medans jag väntade på att mamma skulle komma tillbaka från biblioteket för jag hade bestämt att jag inte skulle följa med henne dit eftersom jag lät så förkyld och att jag dessutom tyvärr hade fått ställa in planer som jag hade med en nära vän som skulle ha kommit hit idag på fika.

 

Med kaffet i muggen så gosade jag in mej i min hörna i soffan och tittade på 9-1-1 tills jag kände att det började kurra lite i magen och då gick jag ut i köket och hällde upp lite yoghurt med flytande honung till för honung är bra för kroppen och dessutom så är det sjukt gott att ha i både fil och yoghurt   


När jag satt där i soffan så plingade det till i min mobil så jag tittade vad det var för något och jag lovar att jag höll på att få en hjärtinfarkt när jag så vem det var som hade kommenterat på mitt inlägg om min nya tatuering på Instagram   

 

Det var nämligen igen mindre än Carina Adly MacKenzie som hade kommenterat och hon är en av dom som har skrit och producerat Roswell, New Mexico och jag kunde först inte tro mina ögon att det var hon som hade skrivit men jag gick in och kollade på hennes profil för jag följer henne och visst var det hon och som att det inte var stort nog att hon hade kommenterat att hon gillade min tatuering och att den hade fått henne att börja gråta så hade hon även delat mitt inlägg i sin story vilket är grymt stort för mej för det hade jag aldrig i mina vildaste fantasier ens kunnat drömma om   




Jag vet liksom inte vad jag har gjort för att förtjäna detta men jag kommer att leva på denna lyckan väldigt länge   

 

När mamma kom efter att hon var färdig med att städa på biblioteket så bjöd jag henne på kaffe och Digestivekex och så pratade vi bara om allt och inget tills mamma körde hem till Simba och jag satte mej för att titta vidare på 9-1-1 tills pappa kom   

 

Pappa ringde precis innan han svängde in på gården och sa åt mej att öppna dörren så han kunde rusa in på toa för att han höll på att kissa på sej och jag höll på att kissa på mej av skratt när tornadon pappa kom flygande in genom ytterdörren och rusade till badrummet   

 

Så fort han var färdig så kom han ut från badrummet med ett stort leende på läpparna och jag kunde inte låta bli att skratta igen men skrattet blev dock kortvarigt när jag helt plötsligt fick ett pling i min mobil att jag hade blivit utloggad från både Facebook och Instagram och det gick inte att logga in igen.

 

Pappa hade samma problem och efter att han hade gjort lite research på Google så berättade han att både Facebook och Instagram låg nere så det var bara att vänta och jag måste säga att det är sjukt hur avskärmad man känner sej från omvärlden när både Facebook och Instagram ligger ner för du kan ju inte skicka några meddelanden på messenger heller och vår kommunikation med mamma om vad som behöver handlas brukar alltid ske via messenger så vi fick istället ringa henne idag och å reda på vad som behövdes och som tur är så var det inte så mycket grejer så vi kunde komma ihåg det.

 

När pappa skulle gå upp till Arons så bestämde jag mej för att följa med för som sagt så känner jag mej inte sjuk så detta är med 98 % säkerhet bara pollenallergi och dessutom så behövde jag handla så då kunde jag lika bra följa med   

 

Väl uppe på Arons så skulle jag flytta pengar från min bank till mitt ICA kort men det gick inte för även deras system låg nere så det var ju en jäkla tur att pappa kunde betala mina varor också så får jag betala för honom nästa gång vi är på Arons för när vi hade lämnat Arons så kom mina pengar in på kortet så något problem har där varit idag men jag är bara tacksam att mina pengar som jag skickade inte bestämde sej för att flytta ut i rymden utan att dom faktiskt så småningom kom in på mitt ICA kort!

 

Efter att jag hade sagt hejdå till pappa och han hade kört hem till mamma och Simba så packade jag in mina varor och åt två rostade mackor med honung på och jösses vad det var gott att ha fast honung igen även om den flytande är helt okej.


Efter att jag hade ätit så diskade jag och sen så bytte jag om för att gå min runda och det gick inte fort idag men det är ju inte det viktigaste utan det viktigaste är att jag tog mej runt hela min runda trotts att jag flåsade som en hund som hade sprungit i en timme och jag var trött så att jag knappt kunde hålla ögonen öppna   



Väl hemma i lägenheten igen så ställde jag mej och gjorde köttbullar medans jag hade disko och när köttbullarna var färdiga så gjorde jag två riktigt goda rostade köttullsmackor med ost på och dippen från igår till   


Nu sitter jag här och skriver på detta inlägget medans jag tittar på 9-1-1 och sen så får vi se vad resen av kvällen bjuder på   

 

Var rädda om er mina underbara läsare    

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards