DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 6 mars 2024

Säsong 3 Episod 6 - Nu är skiten borta...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 6 mars 19:45

Inatt så har jag verkligen sovit som en stock från det att jag la mej till att larmet ringde 5:45 imorse   

 

Efter att jag hade stängt av larmet så ringde jag först till pappa för att berätta att jag var vaken och sen så ringde jag även till mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att starta mitt kaffe och sen ta mina mediciner i väntan på att kaffet skulle rinna ner         

 

Med kaffet upphällt i min mugg så kröp jag ner i sängen igen och tittade vidare på 9-1-1 och när jag kände att det började kurra i magen så tog jag en paus och fixade frukost som idag igen blev rostade mackor med honung på för att jag kände för det och det är ruskigt gott  

 

När klockan började närma sej 9 så kände jag att jag ar lite hungrig igen så jag bredde "några" smörgåsrån med smör och ost på som jag sen njöt av medans jag återigen tittade vidare på 9-1-1   

 

Efter att jag hade diskat så gick jag och bäddade ner mej i sängen igen för att titta vidare på 9-1-1 för jag kan helt ärligt säga att denna jäkla pollenallergin tömmer mina batterier och det är samma sak vare år men jag glömmer helt enkelt bara bort det från år till år   

 

Rätt som det var när jag låt där i sängen och tittade på min serie och det var grymt spännande så plingade det till i min mobil så jag pausade min serie för att kolla vad det var för något och helt ärligt så höll jag på att få en hjärtinfarkt idag också när jag såg vem aviseringen var ifrån för det var ingen mindre än Michael Vlamis (han som spelar Michael Guerin i Roswell, New Mexico) som hade varit inne och gillat min bild på min tatuering     


Han lämnade dock ingen kommentar men det är jätteroligt att han gillade den i alla fall och som jag har skrivit innan så har jag inte mina tatueringar för att kända personer som spelar de olika karaktärerna ska gilla dom utan jag har mina tatueringar för min skull och råkar det vara så att någon av skådespelarna eller manusförfattarna gillar eller lämnar en kommentar på mina bilder så är det bara ett jättestort plus   

 

Och på tal om min nya tatuering så höll jag på att bli galen imorse när jag vaknade för skyddsplasten hade lossnat både vid hårfästet och nere på halsen så jag var alldeles kletig av både bläck, kroppsvätskor och klistret från själva plasten men jag bestämde mej för att låta den sitta så länge som det bara gick för att skydda den   


Det roliga är att det syns inte på denna bilden att det hade släppt för jag tryckte till det innan jag tog bilden för att det skulle se bra ut   

 

Vid 10:30 så bestämde jag mej för att krypa ner i sängen igen och försöka vila ett tag till för då hade jag snutit mej typ 50 gånger och nyst kanske 20 gånger av denna dumma pollenallergin så jag var helt slut och tänkte att lite sömn nog skulle hjälpa mej att bli piggare.

 

Tyvärr så kunde jag inte somna direkt utan jag tror att jag somnade vid lite eter 11 för att sen bara sova fram tills typ vid 12 då jag vaknade av att jag var genomsvettig och behövde både snyta mej och nysa igen så det var bara att ta mej upp ur sängen och rensa mina stackars bihålor och sen så tyckte jag inte att det var lönt att ens försöka somna om så jag klädde på mej och rullade ihop min madrass för att kunna göra vid i soffan så att jag kunde sätta mej och titta vidare på 9-1-1  i väntan på att mamma skulle komma och ställa bilden när hon skulle gå upp på biblioteket och städa  

 

Innan jag satte mej dock så vart jag tvungen att gå på toa och när jag hade varit på toa och stod och tvättade mina händer så såg jag att skyddsplasten på tatuering nästan hade ramlat av helt när jag blev svettig och rullade runt nu när jag sov denna lilla stunden så jag tog faktiskt av plasten.

 

Sen så tvättade jag väldigt försiktigt med en tvättlapp dränkt i ljummet vatten bara för att försöka få bort klistret som ändå inte ville försvinna för det satt som berget så det var bara att låta det vara för att inte råka irritera själva tatueringen  

 

Så helt plötsligt gick jag från att bara ha kladdigt klister i kanterna på tatueringen till att nu ha kladdigt klister överallt men sånt är livet och som sagt så ville jag inte irritera själva tatueringen genom att stå och gnugga på den så som sagt så fick det vara och jag gick tillbaka till soffan för att titta vidare tills mamma kom   


När mamma kom vid 13:50 så följde jag med henne upp till biblioteket för jag skulle gå in om Arons på vägen dit för att köpa Livostin Pollenallergi nässpray som jag helt hade glömt bort att jag brukar leva på under våren och sommaren   


Så fort jag hade betalat för mitt nässpray så använde jag det direkt och jag kan väl inte säga att jag har känt någon enorm skillnad än men jag hoppas att det hinner att bli lite bättre tills på lördag kväll för då ska jag och Parre hitta på skojigheter   

 

I alla fall så hjälpte jag mamma att städa på biblioteket och sen så gick vi tillbaka till mej och drack kaffe och åt Digestivekex medans vi pratade om typ allt och inget tills mamma körde hem till Simba och jag fortsatte att titta på 9-1-1 i väntan på att pappa skulle komma   

 

Jag hann nästan att titta färdigt på hela det avsnittet som jag höll på med innan pappa kom men jag fick pausa om jag skulle följa med honom upp till Arons och det ville jag så det var bara att klä på mej igen och sen så gick vi up till Arons så att pappa kunde handla och när han sen hade kört hem så bytte jag om till mina träningskläder och gav mej ut på min runda med bra musik i öronen   

  

Sen så fort jag kom hem så ställde jag mej i duschen för att bli ren och jag fick äntligen bort klistret så nu är skiten borta och tatueringen kan börja sin läkningsprocess i lugn och ro   

 

Och efter duschen så var det dags att äta kvällsmat och idag så kunde jag helt ärligt inte bestämma mej för vad jag var sugen på så det blev både köttbullar och korv tillagade i Air Fryern och sen två rostade skalkar av surdegsbrödet till det och det blev väldigt gott   


Och yes jag åt upp alla korvbitarna och köttbullsbitarna för jag vart hungrig   

 

Efter maten så diskade jag och sen så satte jag mej här och började skriva på detta inlägget medans jag tittar vidare på 9-1-1 och väntar på att tvättmaskinen ska bli färdig så att jag kan vika min tvätt och sen gå och lägga mej för jag är helt slut i både kroppen och hjärnan nu   

 

Detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 
 
Diana

Diana

Onsdag 6 mars 21:32

Älskar din nya tatuering!!!

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Mandy Wollersheim

Torsdag 7 mars 19:45

Aww tack så jättemycket :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards