DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 7 mars 2024

Säsong 3 Episod 7 - YES dom hann att komma innan helgen...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 7 mars 20:00

Herre jösses vad jag har sovit gott inatt!

 

Gick och la me vid 00:30 och sen så somnade jag rätt så fort och sov först fram tills vid 3 imorse när jag vaknade till av att ag råkade klia mej på min tatuering men efter att jag hade gett mej själv en utskällning över detta så somnade jag som en stock igen för att sen sova tills larmet gick igång 5:45     

 

Efter att jag hade stängt av larmet så ringde jag till pappa och berättade att jag var vaken och sen vi hade pratat en stund så bestämde jag mej för att skiva till mamma att jag skulle gå och lägga mej ett tag till för jag var helt ärligt fortfarande trött fast att jag hade sovit bra     

 

Så efter att jag hade tagit mina mediciner så kröp jag ner i sängen igen men jag gjorde det stora felet att jag glömde att ställa något larm så jag somnade ju så klart som en stock och sov fram tills klockan var 11 när jag vaknade av att jag vart kissnödig som tusan så då bestämde jag mej för att gå upp   

 

Innan jag rusade in på badrummet för att lätta på trycket så vart jag ute i köket och startade mitt kaffe först så att det skulle hinna rinna ner tills jag var färdig för jag skulle ju tvätta av tatueringen med ljummet vatten och Lactasyd tvål så det skulle ju ta en stund och då var det najs att kaffet var färdigt när jag kom ut   

 

Och jag hade rätt för kaffet hade hunnit att rinna ner tills jag var färdig så det var bara att hälla upp det i min mugg och sen gå och rulla ihop min madrass för att kunna göra vid i soffan så att jag kunde sätta mej och titta vidare på 9-1-1 i väntan på att min handläggare på SOC skulle ringa klockan 13:15   

 

När jag kände att det kurrade i magen så rostade jag två mackor och åt med randig kaviar på men jag måste säga att detta brödet ( Fiberrost) inte är lika gott som surdegsbrödet som jag har ätit innan men nu har jag ju köpt detta så då får jag ju äta det och dessutom så går det ut imorgon men så länge det ligger i kylen så håller det några dagar till så jag ska nog hinna att äta upp det innan det börjar mögla   


Prick 13:15 så ringde min handläggare från SOC och vi hade ett väldigt bra samtal där h*n även påminde mej om att jag helt har glömt att skicka in min ansökan för nästa månad så jag bad så hemskt mycket om ursäkt och berättade att jag har ännu sämre minne nu för tiden efter att jag fick Vyepti medicinen men h*n sa att det gjorde inget utan att jag kunde göra det ikväll (har gjort det och skickat in den nu!) i lugn och ro   

 

När vi hade pratat färdigt så kröp jag upp i soffan och skrollade lite på mina sociala medier och då såg jag att knasiga Michael Vlamis som hade gillat min bild igår även hade varit inne på sitt företagskonto på Instagram för att gilla min bild   


Det är roligt att den är uppskattad och jag personligen ÄLSKAR den   

 

Vid 13:45 kom mamma och jag klädde på mej och följde med henne upp till biblioteket för att städa så kunde jag hämta mina två paket på Arons på vägen hem vilket var aldeles perfekt   

 

När vi hade städat färdigt så gick vi in på Arons och hämtade mitt paket och sen så gick vi tillbaka till min lägenhet där jag bjöd på kaffe och chokladbollar som jag hade gjort igår innan jag gick och la mej och tanken var att vi skulle sitta på min uteplats för att njuta av solen men det blåste för mycket så vi satt bara där en liten stund innan vi gick in igen   


Me det gick ju lika bra att fika inne för då kunde jag öppna mina paket också och det är så jäkla skönt att både min nya BH och mina nya jeans hann att komma innan helgen så att jag har något najs att ha på mej när jag och Parre ska ut på skojigheter   


Efter att vi hade fikat och mamma hade kört hem till Simba så stod jag i köket och skulle diskat men såg att det kom en grupp med människor gående med broschyrer i händerna så jag ringde brossan för att varna om att Jehovas Vittnen var ute på byn och raggade medlemmar och det som skulle ha blivit ett snabbt kort samtal slutade med att vi pratade om ALLT mellan himmel och jord i över 40 minuter medans vi båda åt ett lite snack och höll på med annat i bakgrunden,

 

Vi hade säkert pratat längre om inte pappa hade ringt på min mobil så att jag var tvungen att ta det samtalet för det är så trevligt och mysigt att prata med brossan om precis allt och inget alls   


Pappa ringde bara för att fråga om jag behövde något från Ängelholm innan han körde hem och jag frågade om han ville köpa mentol nässpray till mej på Apoteket men det hade dom inte på det apoteket så det blev ett saltvattenspray för barn istället och det gör absolut inget för det funkar lika bra  så jag är väldigt tacksam över att han köpte det till mej  


Jag vill ju liksom inte använda vanligt nässpray om jag inte verkligen måste för jag blir så jäkla lätt beroende av det och sen så är det ett jäkla meck att bli av med det beroendet så nej då använder jag hellre saltvattenspray   

 

Då pappa inte skulle handla idag så körde han bara in om mej för att lämna av sprayen och sen så körde han hem och jag klädde på mej för att gå min runda i solskenet. Dock inte klädd i träningskläder idag för jag hade bestämt mej för att ha ett par av jeansen på mej när jag gick för att liksom gå in dom och det gick lika bra så det blev jeans och en zip tröja för det gick faktiskt att gå utan jacka idag även om det var lite svalt   


Väl hemma i lägenheten igen så bytte jag om till hemma kläder och sen så var det dags att göra kvällsmat och eftersom jag hade ett helt sånt fullkornsrost och dessutom en ostskalk som behövdes ätas upp så gjorde jag dubbla varma mackor med Air Fryer korv och paprika dipp till det.


Till det så drack jag av min SodaStream apelsin essensen för den är så sjukt god!


Den smakar liksom inte Fanta utan med som apelsinjuice med kolsyra ( typ som Orangen Schrole som man kan köpa i Tyskland) och det är så sjukt gott att både dricka som det är men dessutom att blanda med Fire Ball och Minttu till en drink   

 

Ja nä men detta var nog allt för idag så nu ska jag krypa upp i min hörna i soffan och titta på några avsnitt till av 9-1-1 innan sängen kallar för tro det eller ej men jag är supertrött fortfarande och jag vet att det är på grund av all extra allergimedicin som jag äter nu.

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards