DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 8 mars 2024

Säsong 3 Episod 8 - Vilket jäkla meck...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 8 mars 22:45

Herre jösses inatt så har jag sovit helt okej fram tills jag vaknade av en jävla smäll vid 3 tiden som gjorde att jag nästan ramlade av sängen   

 

Jag tror att det var någon av lastbilarna som släppte av en balja när dom hade tömt den eller något för det låter helt ärligt som att den bomb detonerar och det är ju inte precis det man vi vakna av mitt i natten för det skrämmer skiten ur en   

 

Men som tur är så kunde jag somna om igen och sov tills larmet ringde 5:45   

 

Efter att jag hade stängt av larmet så ringde jag först till pappa för att berätta att jag var vaken och sen så ringde jag även till mamma för att berätta för henna att jag var vaken     

 

När jag hade pratat med både mamma och pappa så tog jag mej upp ur sängen och gick ut i köket för att ta mina mediciner men jag kände inte för att dricka kaffe så jag startade inte mitt kaffe utan tog bara mina mediciner och sen så gick jag och kröp ner i sängen igen ör jag var fortfarande trött     

 

Tänkte att jag sätter ingen klocka för jag har inga tider att passa så jag sover tills jag vaknar och visst fasen gjorde jag det för efter att jag hade lagt huvudet på kudden vid 6 tiden så sov jag fram tills jag vaknade vid 11 tiden och då kände jag mej helt okej utvilad så då bestämde jag mej för att gå upp   

 

Så jag tog mej upp ur sängen och klädde på mej innan jag gick ut i köket för att starta mitt kaffe och medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner så rullade jag ihop min madrass och gjorde vid soffan så att jag skulle kunna krypa upp i min hörna med mitt kaffe och min bok     

 

Dock så blev det inte att jag satte mej i soffan och läste utan jag fick istället ett ryck att jag skulle göra pizza så det ställde jag mej och gjorde och när den sen var färdig så satt jag faktiskt i solen på min uteplats och åt och det var väldigt mysigt    


Efter att jag hade ätit färdigt så satte jag mej till rätta och satt där och läste några kapitel och det är lika gulligt varje gång brossan kör förbi med lastbilen för han vinkar så glatt och det gör att jag blir aldeles varm i storasyster hjärtat   


När jag hade läst X-antal kapitel och inte kände för att läsa mer så packade jag ihop mina saker och gick in igen för att städa lite och när jag städade bakom soffan så insåg jag att en av mina påbyggnadsdelar till mitt skrivbord som jag köpte på IKEA för ett bra tag sedan stod där bakom dessutom kvar i sin original låda som inte inte ens vart öppnad så självklart fick jag ju ett ryck att jag skulle bygga ihop den för varför inte liksom   

 

Efter många om och men och svordomar på diverse olika språk som jag kan så vart den tillslut hopmonterad men problemet nu är att jag inte vet vart jag ska ha den för jag har inte byggt ihop mitt skrivbord än då halva är kvar i mitt rum hemma hos mamma och pappa och halva fortfarande står i sin  originalförpackning inne hos brossan i huset     


Detta är alltså som en liten bokhylla som ska sitta uppe på skrivbordsskivan så att man har mer plats till sitt mög  

 

Som tur var så hade jag precis fått ihop den när pappa kom för att hämta mej så att vi kunde köra till farmor och fika med henne efter att han hade slutat jobba   

 

Tyvärr så var det dock inte sådär jätteroligt att vara hos farmor idag för det var en dag med mycket "aj aj" och "oj oj" fast att hon säger att hon inte har ont så det blev bara att vi drack kaffe med henne och sen innan vi skulle gå så var jag ute på hennes uteplats och fotade blommorna som har växt upp där   


Och när vi hade lämnat farmor i matsalen när det var dags för kvällsmat så körde vi in om en snabbis på Ormar & Sånt i Ängelholm för jag skulle kolla på fiskar och både jag och pappa hittade fiskar som vi gillade men ingen av dom fick följa med hem idag för jag känner att jag har inte pengar till det denna månaden utan jag ville bara titta så jag vet ungefär vad jag vill ha och det är ju aldrig fel så att man är förberedd tills när det är dags att handla   

 

Jag hittade dessutom den sötaste dvärghamstern ever och jag ville så gärna ta med honom hem för bara titta på honom liksom   


Men första frågan är ju om jag får lov att ha en dvärghamster och andra frågan är om jag verkligen vill ha en eller om jag bara tycker att den är sjukt söt.

 

Typ som att jag tycker att Blue (Velocyraptorn från Jurassic World) är gullig men vill jag ha en sån hemma liksom     

 

Ahja vi får väl se vad som händer framöver men chansen att jag skaffar en dvärghamster är nog ungefär lika stor som att jag skaffar en Velocyraptor så förväntningarna är inte skyhöga precis   

 

Väl tillbaka i Hjärnarp igen så var vi in om Arons för jag skulle hämta ut Simbas mat som jag alltid beställer eftersom jag är kundmedlem och har bättre priser än mamma och pappa har så gör jag alltid så att jag beställer till dom och så betalar pappa med faktura när det är dags.

 

Jag passade även på att köpa mitt favoritbröd fast att jag har ett halvt frasrost kvar men jag kunde inte hålla mej för jag vart så sugen på just det brödet!!

 

När pappa hade kört hem så funderade jag först på om jag skulle gå min runda men så kom jag på att jag skulle hinna både med att sätta färg i håret och låta det sitta minst 2 timmar, laga mat, äta och sen även duscha ut över att jag skulle göra mina språklektioner och dessutom skriva på detta inlägget så jag valde helt enkelt att inte gå någon runda idag utan jag bytte istället om till oömma kläder och så gav jag mej på att sätta i röd färg i håret   

 

Men herre jävlar vilket jäkla meck det var att få i färgen så att den täckte hela håret men samtidigt hålla den borta från tatueringen som håller på att läka nu. Åter igen så blev det många svordomar på många olika språk men till slut så vart färgen i och tatueringen hade klarat sej utan att bli röd så då var det dags att börja med kvällsmaten för jag var ruksigt hungrig   

 

Dagens kvällsmat blev så extremt originellt som rostade surdegsmackor med Air Fryer falukorvbitar och köttbullar för jag hade båda i kylen och de behövdes ätas upp så att jag inte skulle behöva kasta det för som jag har sagt innan så kastas ingen mat i onödan i detta huset!

 

Självklart så hade jag disco medans jag fixade med maten och precis när jag skulle börja äta när maten var färdig så kom brossan och bankade på dörren för att lämna sina arbetskläder så att jag kunde tvätta dom och jag fick äta samtidigt som vi pratade och rätt som det var så ringde Parre mitt i allt för att vi skulle bestämma vad vi ville ha för snacks till imorgon och då sa jag till brossan att han skulle svara och det blev en rolig högtalarkonversation mellan oss alla tre sen medans jag försökte äta upp mina mackor innan dom vart helt stenkalla   


Det kan vara så att det där glaset innehöll en god fredagsdrink gjord på Fire Ball, Minttu och den där apelsinessensen till SodaStream som jag skrev om igår men jag kommer aldrig att erkänna det. Eller jo det gör jag visst det för jag är vuxen nog att bestämma själv när jag vill dricka alkohol   

 

Efter att brossan hade kört till sin flickvän i Örkelljunga och Parre och jag hade bestämt lite mer om morgondagens kvällsliga och nattliga skojigheter så ställde jag mej i duschen och det alltid lika roligt ut när jag sköljer ur färgen ur håret för det ser verkligen ut som att jag har mördat någon där jag står ankeldjupt i blodrött vatten   

 

Typ som att nysa när man har mens ( if you know you know liksom!)     

 

Väl ute ur duschen så började jag skriva på detta inlägget och här sitter jag fortfarande men snart är ja klar och då ska jag titta vidare på 9-1-1 och sen får det minsann bli att jag lägger mej för jag börjar bli trött igen men min pollenallergi börjar ÄNTLIGEN att lägga sej lite nu efter två dagars behandling med Livostin ut över de allergimediciner som jag redan tar varje dag och det är sååååå jäkla skönt att kunna andas någorlunda bra igen utan att känna att jag är döende   

 

Innan jag publicerade detta inlägget så ställde jag mej och diskade för jag förstår verkligen inte vart all disk kommer från i denna lägenheten för där är jämt fullt i vasken. Jag menar titta bara på denna bilden från min kvällsmat liksom. Det ser ju ut som att ett halvt fotbollslag har varit i mitt kök och använt allt jag äger   


Aha detta får vara allt för idag och en varning redan nu är att det inte blir något inlägg imorgon kväll då jag inte tror att jag och Parre kommer att vara hemma före 2-3 på söndagsmorgon men ni kan vara lugna för det kommer självklart ett dubbelinlägg på söndag så ni kommer att få alla detaljerna ändå   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards