DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 10 mars 2024

Säsong 3 Episod 9 & 10 - Klappa k*ken fint...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 10 mars 22:30

Som ni säkert märkte om ni var inne här på bloggen igår så var här inget inlägg och det hade jag ju berättat för er att det inte skulle vara heller för jag var nämligen ute på krogen igår med Fanny och Parre och vi var inte hemma förrens vid 2:30 imorse och inte fasen tänkte denna hjärntrötta och lite lulliga saltgurkan sätta sej och börja skriva något blogg inlägg då inte   

 

Men hur som helst så börjar vi med gårdagen...

 

Vaknade vid 10 tiden och tog mej upp ur sängen för jag behövde gå på toa och sen så kände jag inte för att lägga mej igen så jag gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och sen ta mina mediciner i väntan på att mitt kaffe skulle rinna ner.

 

Jag passade även på att ringa och berätta för pappa att jag var vaken och då berättade han att han och brossan redan var i garaget och höll på med Tomas bil så dom vart minsann också vakna   

 

Efter att jag hade pratat med pappa så ringde jag hem och pratade en stund med mamma medans jag hällde upp mitt kaffe och sen även rullade ihop min madrass så att jag kunde göra vi soffan och sätta mej där och njuta av mitt kaffe       

 

När jag hade pratat färdigt med mamma så fixade jag frukost som så klart blev rostade mackor med ost på och sen när jag hade ätit upp så satte jag mej i soffan och gjorde mina språklektioner så att jag inte skulle glömma bort dom senare på kvällen och precis när jag var färdig så ringde Parre för att fråga om hon fick komma och lämna av sina grejer redan då vid 11:30 tiden och jag sa att det gick hur bra som helst för jag var ju ändå hemma   

 

Eftersom Parre skulle hem till sina kusiner på födelsedagsfest på eftermiddagen så kom jag med förslaget att vi skulle skulle spela några rundor UNO i väntan på att vi skulle gå för jag hade lovat att gå med henne dit så fick jag ju min dagliga motion   


Vid lite innan 13 så ringde Parres ena kusin och frågade om hon kunde köpa ett bröd till dom när hon ändå gick förbi Arons och hon svarade att det kunde vi göra så vi klädde på oss och gick upp till Arons så att Parre kunde köpa ett bröd och så att jag kunde köpa snacks till oss som vi kunde äta på kvällen innan vi blev skjutsade till Ängelholm av världens bästa papa bear   

 

Och efter att vi hade handlat så gick vi hem till Parres kusiner och sen så gick jag hem igen och gjorde vid mej och pysslande med lite annat i lugn och ro tills Parre kom tillbaka igen vid 16 tiden    

 

Efter att vi båda hade fixat till oss så tog vi vars en cider och så åt vi rostade mackor med skivade köttbullar på innan vi körde en fruktansvärt lååååååååååååång och utdragen runda med Skip-Bo som vi ändå inte orkade spela färdig eftersom den hade tagit över en timme   


Under tiden som vi spelade denna väldigt utdragna runda så hann vi med att ta några shottar också och jag hittade en blandning som jag gillade (Sour Fisk Ice Pear och Pepsi Max) och en som smakade som kräk ( Sour Fisk Ice Pear och Minttu)   

 

Och när jag stod där och blandade den ena drinken så fick jag en pling i min mobil från Snapchat och när jag tittade vad det var för något så såg jag att det var Fanny som hade skickat så jag kollade vad hon hade skickat och det var en Snap att hon var hemma och drack Minttu ensam så jag skrev och frågade om hon var själv och fick till svar att ja det var hon så jag skickade en Snap och frågade om hon ville följa med mej och Parre ut och först spela bowling och sen vidare ut på krogen. 

 

Först så var hon inte så taggad på det men när jag och Parre ringde henne för att övertala henne så blev hon nog mer taggad för helt plötsligt efter lite övertalning (High Five Parre!) så vart det bestämt att Fanny skulle ta bussen in till stationen i Ängelholm där vi skulle möta henne   

 

Vid 19:50 kom pappa och hämtade mej och Parre och sen så körde vi till stationen i Ängelholm för att vänta på att Fannys buss skulle komma och när den kom vid 20:22 så hämtade pappa upp henne och sen så var han snäll och körde oss till bowlinghallen så att vi skulle slippa att gå i kylan   

 

Väl inne på bowlinghallen så letade vi upp bowlingskor och sen så köpte vi vars en drink och satte oss vid ett bord för att vänta på att det skulle bli vår tur att spela klockan 21   


När det var dags att spela så fick vi ett glatt killgäng vid sidan om oss som vi skojjade och fjantade oss med hela tiden som vi spelade och det blev en jäkla massa skratt över alla våra misstag och speciellt åt en av killarna i deras grupp som blev kallad strecket eftersom den stackaren var så jäkla dålig att han hela tiden fick streck när han spelade   


Det gick skitdåligt för mej denna gången för min kropp är helt enkel inte byggd för att spela bowling så jag hamnade sist och Parre vann men för min del så spelar det ingen roll vem som vann bara vi hade roligt och det kan jag intyga på att vi hade   

 

Tiden gick aldeles för fort och rätt som det var så var klockan 22 och det var dags att lämna över banan till nästa gäng som skulle spela och vi skiljdes tyvärr från vårt glada killgäng när jag, Fanny och Parre gick iväg till Telegrafen för att kolla läget där   

 

Inne på Telegrafen så satte vi oss vid ett bord för att bara sitta och prata lite tills vi hade bestämt vad vi ville dricka och när alla visste vad dom ville ha så gick jag och Fanny för att beställa drinkar medans Parre satt kvar vid bordet för att vakta våra saker och när jag och Fanny stod i baren så satt där en ensam kille och pratade med "min" snygga bartender (som jag för övrigt vet heter Nathalie nu) och hon skulle ta ett foto på honom med en Polaroidkameran så jag och Fanny frågade om vi fick fotobomba och det gick bra så det blev ett roligt foto som nu sitter på väggen i baren   


(bild tagen av Fanny och yes jag fick lov att lägga ut den här)

 

Tillbaka hos Parre vid bordet igen men våra drinkar så tyckte både Fanny och jag att det kändes taskigt att killen skulle sitta själv i baren så jag gick fram och frågade om han ville sitta med vårt galna gäng och det ville han och det var så vi blev bekanta med Emil   


Med drinkarna uppdruckna så bestämde vi oss ör att gå över till 19Hundra för att se om vi kunde sjunga karaoke och självklart så tvingade vi Emil att följa med oss   

 

Inne på 19hundra så fick vi reda på att karaoken skulle vara i den lokalen som ligger vägg i vägg som heter Rost (men om jag har förstått det rätt så ägs båda av 19hundra) så vi gick in där och från det att vi gick in genom dörren så vart det kaos   

 

Jag och Fanny grabbade tag i vars en mikrofon och sen så vart showen igång med en massa roliga karaokelåtar som vi sjöng både själva och tillsammans med andra folk som vi inte har den blekaste aning om vad det var för några men roligt som tusan hade vi och vi vrålsjön så att vi nästan tappade våra röster   


Dessa två skärmbilderna har jag lånat från Fannys Snapchat efter att ha frågat om lov först så klart   

 

Alltså det var riktigt längesedan jag hade så jäkla roligt som jag hade inatt och jag ville absolut inte gå i från karaoken men det kom in ett helt gäng med yngre personer efter midnatt och där var en tjej som var med dom som mer eller mindre gick fram till Fanny och sa att hon skulle ha micken nu och sen så "sjöng" hon i sina väldigt egna tonarter och efter en stund så orkade inte våra stackars öron höra hennes vrålande längre så då gick jag, Fanny och Parre (Emil hade gått in på 19hundra för att lyssna på techno

 så vi tappade honom men det gör inget för jag är vän med honom på Facebook så vi kan hålla kontakten) till Kemal och åt pommes istället för man ska hålla på traditionerna   

 

Jag tror nog att vi var hos Kemal i nästan en hel timme och bara hade det trevligt innan vi gick tillbaka till Telegrafen för att gå på toa och sen ringa efter pappa så att han kunde komma och hämta oss   

 

För att pappa skulle slippa att köra ner i stan så bestämde vi att vi skulle gå till Cirkle K och att han kunde hämta oss där istället och på vägen dit så gick vi förbi den lilla rondellen som har en bit tågräls och två stycken tuppar och både jag och Fanny vrålade "look at those cooks" (cook är ju ett annat ord för tupp på engelska men även ordet för k*k) och självklart så var vi ju tvungna att klappa k*karna fint medans Parre fotade oss  


När vi väl kom till Cirkle K så väntade vi på pappa där och när han kom så körde han först och lämnade Fanny hemma hos henne och sen sen så släppte han av mej och Parre hemma hos mej innan han körde hem till mamma och Simba för att gå och lägga sej   

 

Jag och Parre hade varit smarta och bäddat våra sängar innan vi åkte iväg så det var mer eller mindre bara att klä av oss och hoppa i vars en säng direkt när vi kom in men först så passade vi på att äta rostade mackor för vi var båda lite små hungriga   

 

2:30 var vi hemma men vi somnade nog inte förrens någon gång efter 3   

 

Tror nog att vi båda somnade så fort vi la våra huvuden på våra kuddar och sen så vaknade vi vid 10:30 idag   


Först så låg vi båda och trynade ett tag men sen så tog vi oss upp och fixade våra sängar och sen så åt vi frukost i lugn och ro innan vi kröp upp i soffan och tittade på några avsnitt av Bumbibjörnarna   


Parre vart fortfarande trött så hon tog en liten powernap medans jag tittade vidare på Bumbibjörnarna för jag kunde inte slita mej från TV:n för att det var så spännande   


När pappa sen kom så bjöd jag honom så klart på kaffe och så åt vi chokladbollar innan Parre körde hem till sej och jag och pappa körde till Ängelholm för att handla   


Första stoppet blev MAXI för att jag skulle köpa sånt saltvattennässpray med mentol i och det är tydligen bara dom som har den sorten så jag sprang in snabbt och köpte ett sånt och sen så körde vi till ÖoB för att köpa lite saker till farmor där som personalen på boendet hade berättat för oss snart var slut och sen så körde vi till Lidl innan vi körde till farmor för att fika med henne.


Men det var inget roligt idag för hon ville inte hålla sej vaken alls utan satt och sov hela tiden så vi drack bara vårt kaffe lite snabbt och sen så sa vi hejdå och körde vi Skälderviken på vägen hem för att se om det var några stora vågor men det syntes inget eftersom det blåste ut mot havet   

 

Väl tillbaka i Hjärnarp igen så hjälpte jag pappa att handla på Arons och eftersom det var billig blandfärs idag så köpte han ett paket till mej så att jag kunde göra köttfärssås så att mamma kunde få några matlådor också   

 

Så när han hade kört hem till mamma och Simba så ställde jag mej och gjorde köttfärssås och sen så åt jag det på rostade mackor med nacho chips till det och det var ruskigt gott kan jag lovar er   


Och till er som undrade om jag skulle vara bakfull idag så kan jag bara säga en sak och det är att jag mår oförskämt bra trotts all alkohol som jag drack igår och dessutom så kan jag säga att jag inte heller har haft något migränanfall och det är nog första gången som jag någonsin har varit ute och druckit utan att få migrän för som jag har skrivit innan så är alkohol en trigger för mina migränanfall så det var inte det att jag drack förmycket innan när jag fick mina anfall utan det kunde räcka med en tesked full så fick jag migränanfall!

 

Ahja nu får det vara bra för idag för jag är väldigt trött i hjärnan så nu ska jag krypa ner i sängen och sova. Var rädda om er mina underbarbara läsare   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 14 maj 23:45

Inatt så har jag faktiskt sovit riktigt bra när jag väl lyckades slita mej från min Destiel bok vid 1 tiden      Dock så somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden och sen så vaknade jag inte förrens larmet gick igång 5:45 imorse och det var...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards