DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 12 mars 2024

Säsong 3 Episod 12 - Hur är det ens möjligt...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 12 mars 20:00

Jag förstår inte hur det ens är möjligt att vara såhär jäkla trött i både hjärnan och kroppen?!   

 

Det känns som att jag inte har sovit på flera dagar men det stämmer inte för jag har mer eller mindre sovit i två dygn nu om man inte räknar med de korta stunderna som jag har varit vaken och ätit och gjort annat sånt som måste göras för att man ska överleva   

 

Gick och la mej tidigt igår kväll och har sovit helt okej inatt och när larmet gick igång 5:45 imorse så ville jag egentligen bara somna om men jag bestämde mej för att ta mej upp och både ta mina mediciner och äta efter att jag hade pratat med både mamma och pappa i telefon och sen när jag hade ätit så tog jag med mej mitt kaffe och kröp ner i sängen igen för att titta på några avsnitt av 9-1-1       

 

Jag tror att jag låg i sängen och tittade på min serie fram tills lite efter 9 för sen orkade jag helt ärligt inte hålla mina ögon öppna längre så då kastade jag in handduken och la mej igen och sov först till mamma ringde när hon hade lunch vid 11 tiden och sen när vi hade pratat så somnade jag om och sov tills hon ringde vid 13 tiden igen.

 

Egentligen så orkade jag inte följa med mamma upp till biblioteket idag men jag ångrade mej precis innan hon skulle gå för jag kände att det blir säkert inte att jag går någon runda idag heller eftersom jag är så trött så då kan jag i alla fall få den lilla motionen och dessutom så behövde jag gå till Arons för att köpa Bregott då mitt tog slut imorse när jag åt rostade mackor   

 

Så jag klädde mej väldigt fort och så följde jag med mamma till biblioteket och hjälpte henne att städa och när vi sen var färdiga så gick vi in om Arons eftersom vi båda skulle handlar och jag kom ut med lite mer än bara ett Bregott för dom hade billig lantkorv och mini mozzarella och jag kunde verkligen inte låta bli att köpa dessa för lantkorven är som jag har sagt innan extremt god att göra i Air Fryern och mini mozzarella är gott att både ha på mackan och i typ tomatsoppa   


Efter att mamma hade kört hem så åt jag två rostade mackor med köttfärssås och mini mozzarella på och sen när jag hade ätit så gick jag och rullade ihop min madrass och gjorde vid soffan för att jag inte skulle lägga mej och sova igen utan tvinga mej att göra något så att jag höll mej vaken!


Detta något för att hålla mej vaken blev att skriva detta inlägget medans jag tittar vidare på 9-1-1 för det är väldigt spännande nu   

 

Ikväll så får jag se om jag orkar ställa mej i duschen för det hade varit skönt och jag skulle nog behöva tvätta av tatueringen ordentligt även fast att jag tvättar den två gånger dagligen men det blir ju alltid renare när man står i duschen   

 

Och på tal om min tatuering så vaknade jag till kaos på min Twitter imorse då Michael Vlamis (han som spelar Michael Guerin i Roswell, New Mexico) hade re-tweetat (alltså delat mitt inlägg på sin Twitter) och det hade blivit populärt bland Roswell och Malex fansen      


Det är väldigt roligt att den får så mycket uppmärksamhet och jag älskar den mer och mer för varje dag som går fast att den kliar som fan och jag försöker att hålla mina lortiga tassar borta från den   

 

Här får ni en nytagen bild på min tatuering som nu är över en vecka gammal   


Har inte haft ett enda problem med den än och inga blåmärken alls så jag är jätteförvånad. Det enda som är jobbigt med den nu är att där är en finne mitt i "o:et" och "u:et" som jag gärna vill klämma men det tänker jag inte göra utan den får försvinna av sej självt!

 

Nu på kvällen så lyckades jag på något sätt hitta lite energi till att slänga ihop någon sorts kvällsmat och idag så blev det Air Fryer korv på tortillabröd med lite smör på - typ en korvtaco   


Vet att det inte ser mycket ut för världen men jösses vad gott det blev och nu har jag samtidigt ätit upp mina tortillabröd som jag fick av mamma så att dom inte blir gamla och måste kastas så det var en så kallad "Win win situation"   

 

Ja nä men detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 19 maj 22:00

Egentligen så orkar jag inte alla skriva något inlägg idag men jag gör det ändå eftersom jag vet att där är folk som läser min blogg varje dag (hej mamma   ) så här kommer ett lite kortare inlägg      Inatt så har jag inte sovit jättemycket för m...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 18 maj 23:45

Imorse så blev jag lite irriterad på mej själv när jag vaknade 7:30 och var klarvaken... PÅ EN LÖRDAG      Men jag tog tillfället i akt att gå på toa och sen även gå ut och öppna i mitt växthus innan jag gick in och la mej igen och somnade rätt s...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 17 maj 22:00

Detta inlägget kommer att vara lite mörkare än vad jag brukar skriva och jag ber om ursäkt för att du sitter mitt i detta mamma men du vet att jag älskar dej och ALLTID kommer att göra!   Jag försökte precis (vid 15:30) att sträcka ut en hand och...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 16 maj 23:45

Helt ärligt så är jag så trött i hjärnan idag så jag vet med 100 % säkerhet att detta inlägget kommer att vara super rörigt men jag tänker skriva ändå så det får ni helt enkelt leva med      I alla fall så kom jag i säng vid 1 imorse och somnade ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 15 maj 23:45

Alltså inatt så har jag sovit rätt så bra från klockan 1 men sen så vaknade jag med ett jäkla ryck av att det brakade till i lägenheten så jag trodde på riktigt att det var en lastbil som hade kört in i lägenheten för så jäkla högt var ljudet      ...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards